مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)

به گزارش بارازعلی، کلیسای مشهور و بلندمرتبه ای که امروزه در جهان با عنوان کلیسای سیستین شناخته می شود و می توانید در تور ایتالیا از آن بازدید کنید، بین سال های 1475 تا 1481 میلادی و به امر پاپ سیکستوس چهارم ساخته شد. نام لاتین این پاپ سیکستوس و نام ایتالیایی او سیستو بود؛ همین نام در نهایت به شکل سیستین بر روی این کلیسا گذاشته شد. این اتاق بسیار بزرگ حدود 40 متر طول و 13.5 متر عرض دارد. ارتفاع سقف در مرتفع ترین نقطه به حدود 21 متر می رسد. نقاشی های میکل آنژ بر روی سقف و محراب، معروف ترین نقاشی های کلیسای سیستین هستند. پاپ جولیوس دوم ماموریت نقاشی کردن این بخش های کلیسا را در سال 1508 به این هنرمند استثنائی واگذار کرد.

مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)

فرسکوی آخرین داوری (The Last Judgment)، یک نقاشی دیواری بسیار بزرگ است که در سال 1535 در محراب کلیسای سیستین توسط میکل آنژ نقاشی شد. در این نقاشی جهنم آن طور که در کتاب کمدی الهی اثر دانته توصیف شده به تصویر کشیده شده است. در مرکز نقاشی مسیح داوری کننده و انتقام گیرنده قرار گرفته و با حواریون و قدیس ها احاطه شده است. در این نقاشی ارواح بهشتی در سمت چپ و ارواح جهنمی در سمت راست قرار دارند. در میان تمام جزئیات خیره کننده این نقاشی، نکته های جالب توجه زیادی وجود دارند؛ برای مثال میکل آنژ بر روی پوست کنده شده قدیس ناتانائیل صورت خود را نقاشی کرده است.

کلیسای سیستین آخرین اتاقی است که مسافران تور ایتالیا در تور بازدید از موزه های واتیکان می بینید. بازدیدکنندگان می توانند کتاب یا راهنماهای صوتی کرایه کنند تا در مورد تاریخ و آثار هنری بیشتر بدانند. این کلیسا همیشه شلوغ است، در نتیجه سخت است بتوان در این شلوغی تمام نقاشی های بی نظیر روی دیوارها و سقف را از فاصله نزدیک دید. البته اگر دوست دارید تجربه بازدیدتان از این مجموعه بی نظیر یک تجربه منحصربه فرد و فراموش نشدنی باشد، به شما پیشنهاد می کنیم در تورهای خصوصی بعد از ساعات کاری شرکت کنید؛ مطمئن باشید ارزشش را دارد. هزینه ورودی کلیسای سیستین در بلیت موزه های واتیکان لحاظ شده است. صف های خرید بلیت می توانند حسابی طولانی شوند؛ شما می توانید با خرید آنلاین بلیت در زمان تان صرفه جویی کنید.

منبع مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)

انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2141

به "مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)" امتیاز دهید

1 کاربر به "مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)" امتیاز داده است | 2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: کلیسای سیستین واتیکان (ایتالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید