موزه تاریخ طبیعی لندن، دنیایی از شگفتی های تاریخ کره زمین

به گزارش بارازعلی، آشنایی با موزه تاریخ طبیعی لندن

شهر لندن در کشور انگلستان جز آن دسته از شهرها محسوب می گردد که تاریخ و مدرنیته را به طور یکجا دارا بوده و در این شهر می توانید گردشگری خودتان را از کاخ های تاریخی بی نظیری که در شهر وجود دارد آغاز کنید و به سمت سیاه چال های مخوف برسید. هر کدام از این موارد به تنهایی می توانند برای مسافران حس و حال ویژه ای را به وجود بیاورد. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم به سمت موزه تاریخ طبیعی لندن برویم جایی که با ورود به آن با دنیایی از شگفتی ها و یک اسکلت عظیم الجثه از دایناسور روبرو خواهید شد؛ موزه تاریخ طبیعی لندن یکی از سه موزه بزرگ در خیابان اکسیبیشن رود در کنزینگتون جنوبی، لندن است. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره موزه تاریخ طبیعی لندن جایی که ارزش و اهمیت بالایی برای این شهر انگلیسی دارد آشنا شوید.

موزه تاریخ طبیعی لندن، دنیایی از شگفتی های تاریخ کره زمین

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

با توجه به آنچه که در بالا گفتیم، موزه تاریخ طبیعی لندن در جنوب کنزینگتون قرار گرفته و یکی از سه ساختمان نمادینی است که در جاده نمایشگاه واقع شده است. گفتنی است که دو ساختمان دیگر به ترتیب موزه های ویکتوریا و آلبرت و موزه علم هستند که هر سه در کنار هم نظر بسیاری از گردشگران را به سمت خود جلب می نمایند. موزه تاریخ طبیعی لندن در سال 1881 میلادی به عنوان قسمتی از موزه بریتانیا تاسیس شد، اما در سال 1963 از موزه بریتانیا جدا و تا سال 1992 با نام موزه بریتانیا (تاریخ طبیعی) شناخته می شده است؛ نکته قابل توجه در خصوص این موزه آن است که منزلگاه بیش از 80 میلیون نمونه در 5 مجموعه جداگانه از جانداران بوده است. از جمله گونه هایی که در این موزه وجود دارند نیز عبارتند از گیاه شناسی، حشره شناسی، کانی شناسی، دیرینه شناسی و جانورشناسی است. در این موزه یک بخش برای شناسایی، حفاظت و آرایه شناسی آلفا ایجاد شده است. با توجه به قدمت موزه بسیاری از مجموعه های موجود توسط چارلز داروین جمع آوری شده است.

کتابخانه این موزه شامل تعداد زیادی از کتاب ها، مجلات، نسخه های خطی و مجموعه ها و تحقیقات گروه های علمی است.

بخش های مختلف موزه تاریخ طبیعی لندن

موزه تاریخ طبیعی لندن با توجه به این که در صدها زمینه اطلاعات لازم و کافی را جمع نموده است از همین رو برای بازدیدنمایندگانی که به این زمینه های علاقمند هستند بسیار جذاب و مناسب باشد. این موزه به چهار منطقه مختلف تقسیم شده است: قرمز، آبی، سبز و نارنجی.

مناطق آبی و سبز: منزلگاه اسکلت ها و نمونه های پستانداران، خزندگان، پرندگان، حشرات و البته دایناسورها با نمایش ویژه اولین فسیل تی رکس که تا کنون یافت شده می باشد.

منطقه قرمز: دیگر منطقه که به رنگ قرمز است بر روی علم ماورای زمین تمرکز دارد، همان چیزهایی که می دانیم در خصوص اینکه چگونه زندگی در سیاره شروع شد؛

منطقه نارنجی: این منطقه نیز شامل باغ حیات وحش و همچنین آزمایشگاه علمی فعال مرکز داروین را در بر می گیرد.

همچنین نمایگاه های تعاملی و همینطور نمایشگاه جدیدی در این موزه برگزار می گردد که علاوه بر این موارد گفته شده در آن ها هم می توانید اطلاعات جدید و تازه تری را بدست بیاورید.

اسکی روی یخ در زمان جشن کریسمس

یک جاذبه بسیار هیجان انگیز که در موزه تاریخ طبیعی لندن وجود دارد یک مجتمع یخی زیبا در اطراف درخت کریسمس غول پیکر در زیر یک سایبان با 80 هزار چراغ پری درخشان می باشد، که شما می توانید در این مکان به اسکی بر روی یخ بپردازید. این نمایشگاه در ده سال اخیر در این مکان دایر بوده است و سالانه بازدیدنمایندگان زیادی برای تجربه مجدد جادویی اسکی روی یخ در موزه تاریخ طبیعی لندن به سمت این مکان بر می گردند. اردوگاه یخی از 15 نوامبر تا 16 ژانویه با تاریخ دقیق تایید شده باز می گردد. بلیط این مجموعه 15.40 پوند می باشند؛

تماشای حیواناتی که میلیون ها سال پیش زندگی می کردند!

یکی از جاذبه های جذابی که در موزه تاریخ طبیعی لندن می توانید از آن بازدید کنید تجربیات زندگی واقعی آقای دیوید اتتبرو است که در اخیرا در موزه باز شده و در حال حاضر با نقدهای تمجید آمیز روبرو می باشد. نمایشگاه بازدیدنمایندگان را در یک سفر سه بعدی نفس گیر به دیدار بعضی از اولین ساکنانی که در زمین راه رفته اند می برد. با توجه به ترکیب تحقیقات نوآورانه ای که در موزه با عینک واقعیت مجازی سامسونگ با تکنولوژی پیشرفته، تجربیات واقعیت مجازی موجودات دریایی باستانی را زنده نموده و به بازدیدنمایندگان این اجازه را می دهد که تا بتوانید حیواناتی که نزدیک به 500 میلیون سال پیش در اقیانوس های سیاره ما زندگی می کردند را از نزدیک مشاهده کنید. گفتنی است که برای استفاده از این قابلیت ویژه می بایست 6.50 پوند برای هر بزرگسال پرداخت گردد.

نمایشگاه پروانه های حساس

یک قسمت هیجان انگیز دیگر که در موزه تاریخ طبیعی لندن وجود دارد نمایشگاه پروانه های حساس است که در واقع یک خانه گرمسیری وجود دارد که محل نگهداری آزادانه صدها پروانه از مناطق مختلف دنیا است، و شما می توانید در میان آن ها قدم بزنید و از تماشای ترکیب رنگ های بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. جالب است بدانید که این موجودات از مناطق دوری مانند آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی آورده شده اند و بازدیدنمایندگان می توانند سفر خودشان را از دیدن تبدیل کرم حشره به پروانه ها در یکی از تغییرات باورنکردنی طبیعت دنبال نمایند. همچنین هنگام بازدید می توانید با متخصصان پروانه صحبت نمایند و از بازی های تعاملی و نمایشگاه ها لذت ببرند. خانه پروانه از ماه های آوریل تا سپتامبر باز است، قیمت بلیط 5.90 پوند است.

ورودیه کاملا رایگان!

گفتنی است که بدانید وردیه به این موزه کاملا رایگان بوده و هر زمان که شما خواستید به این مجموعه با عظمت تاریخی بروید نیازی به پرداخت حتی یک پنی هم وجود ندارد. اگر چه گاهی بعضی از نمایشگاه هایی که در این موزه برگزار می شوند ورودیه هایی را برای بازدیدنمایندگان در نظر می گیرند که اگر خواستید می توانید زمان بازدیدتان را به زمان دیگر بیندازید.

از آنجا که موزه تاریخ طبیعی لندن یک موسسه خیریه شناخته شده می باشد، یاری اقتصادی بازدید نمایندگان همواره پذیرفته شده و پول حاصل از آن در جهت تامین اقتصادی و نگهداری ساختمان هزینه می گردد. موزه تاریخ طبیعی لندن یک مکان عالی برای بچه ها می باشد و بسیار برایشان سرگرم نماینده می باشد؛ شما به راحتی می توانید چند ساعتی در تاریخ، فرهنگ و علمی که موزه تاریخ طبیعی لندن در خود جای داده است غرق شوید و لحظات بسیار خوب و سرگرم نماینده ای را در شهر لندن برای خودتان به ارمغان بیاورید.

دسترسی به موزه تاریخ طبیعی لندن

به منظور دسترسی به موزه تاریخ طبیعی لندن سه ورودی مختلف پیش روی شما خواهد نظیر جاده کرامول، جاده نمایشگاه و دروازه ملکه.

جاده کرامول دسترسی راحتی را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید و نزدیک به ایستگاه مترو کنسینگتون است. جاده نمایشگاه هم مانند جاده کرامول است و در نزدیکی ایستگاه مترو کنسینگتون واقع است، اما ورودی دروازه ملکه در روزهای تعطیل که ازدهام جمعیت می گردد نیز باز می گردد و نزدیک ترین ایستگاه مترو به آن Gloucester است.

گفتنی است که بگوییم این مجموعه تعداد صندلی کمی برای پارک خودرو بازدید نمایندگان دارا می باشد و برای اطلاع از فضای خالی درون پارکینگ این مجموعه می توانید با شماره تلفن +44079426230 تماس حاصل فرمایید.

منبع: www.nhm.ac.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 387

به "موزه تاریخ طبیعی لندن، دنیایی از شگفتی های تاریخ کره زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه تاریخ طبیعی لندن، دنیایی از شگفتی های تاریخ کره زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید