ناتو خود را برای جنگ دریایی آینده با روسیه آماده می نماید

به گزارش بارازعلی، یک نشریه آلمانی در مطلبی گسترش فعالیت های زیر دریایی روسیه را عاملی بسیار نگران کننده برای ائتلاف نظامی ناتو ارزیابی نموده و نوشت که این ائتلاف نظامی خود را برای یک جنگ دریایی بزرگ در آینده آماده می نماید.

ناتو خود را برای جنگ دریایی آینده با روسیه آماده می نماید

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، روسیه ناوگان زیر آبی خود را بهسازی می نماید و این مسئله به شدت ائتلاف نظامی ناتو را نگران نموده است. زیردریایی های مسکو پیشرفت فنی چشمگیری داشته اند. این زیر دریایی ها به شدت تجهیز شده اند و می توانند کابل های اینترنت را قطع نمایند.

مانورهای نظامی روسیه زیر آب برای ناتو به شدت هشدار دهنده است. این ائتلاف نظامی می خواهد خود را برای یک جنگ احتمالی در دریا تسلیح کند.

رسانه ار ان دی آلمان با استناد به اطلاعات رسمی دفتر مرکزی ناتو در بروکسل می نویسد: بیشترین فعالیت های زیردریایی های روسیه از انتها جنگ سرد است.

سخنگوی ناتو هم در تبادل نظر با این رسانه آلمانی گفته است که روسیه دائما عملیات های خود در زیر آب را تقویت می نماید. تنها در یک عملیات زیرآبی در حوالی نروژ در ماه اکتبر این ائتلاف غربی به طور همزمان ده فروند زیر دریایی روسی را مشاهده نموده است.

به گزارش این رسانه آلمانی حالا ناتو اعلام نموده که می خواهد به این تحولات واکنش نشان دهد. از جمله این ائتلاف نظامی غربی برنامه های گشت زنی بیشتر در اقیانوس اطلس شمالی را مد نظر قرار داده است. علاوه بر این ناتو می خواهد در زمینه نبردهای ضد زیر دریایی از هوا سرمایه گذاری کند.

سخنگوی ناتو در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشته است که اقاینوس اطلس شمالی با نگاهی به مسیرهای تامین نیروی نظامی، مسیرهای تجاری غیر نظامی و کانال های ارتباطی از اهمیت زیادی برای امنیت اروپا برخوردار است.

بر اساس این گزارش نظامیان غربی با نگرانی های روزافزون به این گونه پیشرفت های روسیه می نگرند. بر این اساس زیردریایی های روسی بسیار بی صداتر شده و موشک های روسی نیز بسیار سریع تر شده اند. روسیه در حال حاضر یک نوع مجهز و سخت زیردریایی از کلاس بوری را آزمایش می نماید. پیش بینی می گردد که این کشتی ها در طول سال 2020 به راکت های مافوق صوت از نوع زیکون مجهز شوند. ناتو در این باره اطمینان ندارد که آیا سیستم های رهگیر غربی می تواند جلوی آن ها را بگیرد.

بر اساس این گزارش ناتو همچنین درگیر این سناریو است که زیردریایی های روسیه بتوانند کابل های زیر دریایی بین ایالات متحده آمریکا و اروپا را قطع نمایند. از آنجایی که بیشتر ارتباطات اینترنتی به وسیله این کابل ها جریان دارد حمله ای این فرمی می تواند بخشی از یک رهبری جنگ هیبریدی از طرف روسیه باشد. نظامیان غربی این گونه این اوضاع را توصیف می نمایند.

به نوشته این رسانه آلمانی جنگ دریایی به عنوان یک موضوع بزرگ و مهم آینده برای این ائتلاف غربی مطرح است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 828

به "ناتو خود را برای جنگ دریایی آینده با روسیه آماده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو خود را برای جنگ دریایی آینده با روسیه آماده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید