نشست کابینه لیبی به جای بنغازی در طرابلس برگزار گردید، حفتر برای سفر الدبیبه به بنغازی شرط گذاشت

به گزارش بارازعلی، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی خاطرنشان کرد، میخواهد به شهر بنغازی واقع در شرق این کشور سفر کند. همزمان فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی شرط کرد برای انجام این ملاقات هیچ یک از نیروهای امنیتی دولتی را با خود همراه نکند.

نشست کابینه لیبی به جای بنغازی در طرابلس برگزار گردید، حفتر برای سفر الدبیبه به بنغازی شرط گذاشت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی سه شنبه شب نشستی با اعضای کابینه در طرابلس برگزار کرد که قرار بود روز دوشنبه در شهر بنغازی برگزار گردد.

وی در سخنانی که دفتر اطلاع رسانی دولت امروز چهارشنبه منتشر کرد، گفت، قرار بود نشست دولت در بنغازی صورت بگیرد و به زودی به این شهر خواهد رفت.

الدبیبه روز یکشنبه بدون اینکه در سخنانش اشاره مستقیمی به منع ورود هیئت دولت به بنغازی داشته باشد، گفت: اجازه نمی دهیم موانع ساده مانع از خدمات رسانی به تمامی مردم لیبی و آگاهی مستقیم از مسائل و چالش های مردم گردد.

وی اضافه نمود، کسانی هستند که هنوز درک ننموده اند یک فرصت تاریخی برای همکاری با همه اقشار لیبی و تاسیس یک دولت واقعی که حافظ عزت و کرامت باشد، دست داده است. چنین دولتی تشکیل نمی گردد مگر اینکه اختلافات کنار گذاشته و مطابق با منافع عالی کشور رفتار گردد.

الدبیبه در انتها گفت، دولتش توانست اکثریت نهادها را یکپارچه کند و تنها یکپارچه سازی نهاد نظامی به جامانده است که بسیار لازم است.

این اظهارات نخست وزیر لیبی با بیانیه فرماندهی نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی همزمان است که اعلام نموده آماده استقبال از وزیران دولت در بنغازی یا هر منطقه دیگر است مشروط بر اینکه این هیئت نیرویی از شهرهای دیگر تحت کنترل شبه نظامیان را به همراه نیاورد و برای تامین امنیت نشست با سرویس های امنیتی فرماندهی در ارتباط باشد.

فرماندهی حفتر شایعات درباره وجود ناامنی در بنغازی را رد نموده و بیان کرد، شرق لیبی امن است و به کسانی که کوشش می نمایند با وارد کردن تروریست های تکفیری و شبه نظامیان مجرم تحت تعقیب و نیز قاچاق سلاح و مهمات به هر بهانه ای ثبات بنغازی را برهم زنند، هشدار می دهد.

محمد حموده، سخنگوی دولت وحدت ملی لیبی روز دوشنبه از تعویق نشست مقرر در بنغازی به زمان دیگر اطلاع داد اما دلیلش را بیان نکرد.

این در حالی است که منابع دیگر در لیبی پیش از این گفته بودند، سعید العکوکی، مدیر امنیت فرودگاه، افسر نزدیک به حفتر از ورود هیئت دولت به بنغازی ممانعت نموده است و همزمان دهها تن از حامیان حفتر داخل فرودگاه جمع شده و خواهان اخراج این هیئت شده و اعضای هیئت را شبه نظامی خواندند.

در شبکه های اجتماعی هم تصاویری از این تجمع پخش شد که الدبیبه را تهدید نموده و هیئت دولت را که وارد فرودگاه بنینا شده شبه نظامیانی خواندند که کوشش می نمایند در قالب هیئت داخل بنغازی شده و ثبات شهر را برهم بزنند.

پیش از این دولت وحدت ملی لیبی نسبت به این موضوع هشدار داده بود که ممانعت از برگزاری نشست در بنغازی فرصتی برای کسانی باشد که دنبال فروپاشی فرایند سیاسی لیبی هستند.

به همین دلیل، خمیس الرابطی، فعال سیاسی لیبی احتمال داد، الدبیبه بخصوص پس از برگزاری نشست دولت در طرابلس که قرار بود در بنغازی برگزار گردد، به زودی به این شهر سفر نکند.

وی معتقد است، الدبیبه شرط حفتر را قبول نمی کند و با بیان اینکه یکپارچه سازی نهاد نظامی لازم است و این تنها نهادی است که یکپارچه نشده است، پیامش روشنی به حفتر فرستاد مبنی بر اینکه وی تنها عامل اختلاف در کشور است.

الرابطی حتی معتقد است که حفتر متوجه شده ورود الدبیبه به بنغازی خطری برای وی خواهد بود. حضور دولت با اموال و خدم و حشم به معنای نقض اقتدار حفتر و برداشته شدن فرش قدرت از زیر پای اوست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1905

به "نشست کابینه لیبی به جای بنغازی در طرابلس برگزار گردید، حفتر برای سفر الدبیبه به بنغازی شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست کابینه لیبی به جای بنغازی در طرابلس برگزار گردید، حفتر برای سفر الدبیبه به بنغازی شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید