نگاهی به گیم پلی بازی Babylons Fall؛ ادغامی از نیِر و دستینی

به گزارش بارازعلی، شرکت پلاتینوم گیمز چندی پیش یک نسخه آزمایشی از بازی نقش آفرینی خود منتشر کرد. این نسخه از بازی که در دست رسانه نهاده شد توانست توجه آن ها را جلب کند. یکی از نکات مهم موجود در نسخه آزمایشی بازی بابیلونز فال (Babylons Fall) وجود حالت کوآپ بود که باعث شد تجربه نسخه بتا بسیار لذت بخش باشد.

نگاهی به گیم پلی بازی Babylons Fall؛ ادغامی از نیِر و دستینی

نسخه بتا قسمت بسیار کوچکی از یک بازی را نشان می دهد به همین علت نمی توان به صورت دقیق در خصوص آن نظر داد. با اینحال بخش مبارزه، جست و جو و کوآپ همگی در آن حضور داشته و موارد زیادی برای تجربه وجود داشتند. اگر شما از مسائل نسخه آزمایشی بگذرید، بابیلونز فال پتانسیل خوبی دارد.

معرفی بابیلونز فال

اگر شما با این بازی آشنایی ندارید شرح کلی آن به صورت زیر است: شما در یک جهانی فانتزی قرار داشته که پر از نقاشی های مختلف است. به نوعی می توان بابیلونز فار را ترکیبی از نیر اتوماتا (Nier: Automata) و دستینی (Destiny) دانست. شما در نقش یک جنگجو به نام سنتینل (Sentinel) بوده و در کوشش هستید تا برج بابیلون را تسخیر کنید. در این بازی اکشن زیادی وجود دارد. همینطور اینکه برای شکست دشمنان پاداش خوبی نیز دریافت خواهید کرد. یکی از سلاح های جالب در بازی Gideon Coffin است که نام جالبی برای آن است. این سلاح در اصل دو عدد شمشیر است که پشت کرکتر شما قرار گرفته است.

در این نسخه آزمایشی محدود ما توانستیم 3 نژاد را دیدار کنیم: هوسیان، آگاویان و گِلِیلیون. در حال حاضر ویژگی خاصی این 3 نژاد را از یکدیگر جدا نمی نماید. تنها تفاوت میان آن ها سلاح ابتدای کار است. هوسیان بیشتر برای افرادی که به شمشیر بازی علاقه دارند مناسب است. با این حال گلگیلیون دارای تیر و کمان بوده و برای افرادی که در تیراندازی از راه دور تبحر دارند مناسب است. آگاوین نیز دارای یک چکش و زره بسیار قدرتمند است. در پایان شما می توانید با شخصی سازی در کاراکتر خود تغییر ایجاد کنید.

یکی از نکات مثبت گروه گلیلیون این است که می توانند از Gideon Coffin دوبار استفاده نمایند. بقیه نژادها تنها یکبار می توانند از این سلاح استفاده نمایند. در این بازی قابلیت های زیادی وجود دارد. برای مثال Soul Vault که به شما اجازه می دهد تا به سمت دشمنان بروید. قابلیت دیگر Soul Snatch است. بوسیله آن شما با از بین بردن دشمن خود می توانید جان خود را بازگردانید. یکی دیگر از قابلیت ها Soul Corrupt است. این قابلیت انرژی تاریک را وارد روح دشمنان نموده تا آن ها را ضعیف تر بکند.

نشانه هایی از دستینی

زمانی که شما کرکتر خود را طراحی کنید وارد فضای امنی خواهید شد. چیزی مثل برج در دستینی. شما در اینجا کاربران دیگر را دیدار خواهید کرد که به مشغول اعمال خود هستند. اینجا جایی است که شما شخصیت های مختلف را دیدار خواهید کرد و می توانید مأموریت خود را نیز انتخاب کنید. در گوشه نیز یک آهنگر وجود دارد. همینطور اینکه ورودی نیز به وسیله تعدادی نگهبان، مراقبت می گردد. احتمال اینکه در بازی اصلی بتوانید از این محل خارج شده و مکان های دیگر شهر را بگردید زیاد است. با اینحال باید صبر کرد تا نسخه اصلی بازی عرضه گردد.

در این نسخه آزمایشی یکی از مأموریت ها در جایی به نام Civic Cloister وجود داشت. شما وارد آنجا شده و سپس به یک سیاهچاله تلپرت خواهید شد. این سیاهچاله نیز مرحله ای بوده و در هر بخش دشمنان سرسخت تر خواهند شد. وظیفه شما چیست؟ شما باید تعداد بسیار زیادی گبلین بکشید. این دشمنان نیز انواع بسیار زیادی دارند. بیشتر اوقات نیز در پایانی هر بخش یک غول وجود دارد که باید آن را شکست دهید. در بعضی مواقع نیز در آخر هر بخش به جای غول با دشمنان عادی روبرو می شدید که بزرگ تر و قوی تر هستند. یکی از غول ها Igigi Warlord است که شکست دادن او احتیاج به کوشش بسیاری دارد.

طبق همان چیزی که انتظار داریم مبارزه در این بازی دقیقاً به سبک شرکت پلاتینوم است. نکته مهم اینجاست که در بابیلونز فال شما تنها می توانید از یک سلاح بهره ببرید. شما در کل یک اسلحه برای ضربات سنگین و یک سلاح برای ضربات سبک خواهید داشت. البته می توانید از همه سلاح های موجود بهره ببرید. یعنی کمان، چوب جادو، چکش و شمشیر. هر چیزی که دوست دارید. در کنار همه این موارد دو عدد سلاح به نام گیدئون آرمز (Gideon Arms) برای شما وجود دارند. در اصل شما هر سلاحی که بردارید این دو مورد همراه شما خواهند بود. نتیجه حضور این تعداد سلاح هم نکته مثبت دارد و هم نکته منفی. شما با استفاده از سلاح های عادی خود به دشمنان ضربه خواهید زد. سپس خط Spirit خود را پر نموده و از گیدئون آرمز خود بهره ببرید.

شرایط مبارزات چگونه است؟

مبارزات بسیار سریع و روان هستند و جلوه ظاهری جالبی نیز دارند. این سبک مبارزه مخصوصاً با استفاده از شمشیر بسیار جالب است. حرکات ترکیبی نیز زیاد سخت نیستند. یعنی اگر شما یکی از بازی های قبلی شرکت پلاتینوم را تجربه نموده باشید در جریان کار قرار خواهید گرفت. بابیلونز فال از حرکات ترکیبی که شامل ضربات سبک و سنگین است استفاده می نماید. البته مبارزات در این بازی به اندازی چیزی مثل Devil May Cry هیجان انگیز نیست ولی به نوبه خود بسیار خوب است.

چوب جادویی آنطور که باید کارآمد نیست و استفاده از آن کار مهیجی نیست. یعنی اگر شما از این چوب جادویی بهره ببرید بیشتر یک کار تکراری را چند بار انجام می دهید. در زمینه تیر و کمان نیز نمی توان گفت که شرایط خیلی خوب است. کمان به طور کلی مسائل زیادی دارد و مانند چوب جادویی استفاده از آن هیجان زیادی ندارد. اگر شما با یک تیم باشید، چوب دستی و کمان لازم هستند. همینطور اینکه اگر یکی از سلاح های شما شمشیر یا چکش باشد، انتخاب یکی از این دو به عنوان سلاح بعدی، خوب است. اگر از این سلاح ها به تنهایی بهره ببرید، لذت بازی کمتر خواهد شد.

در عوض سلاح Gideon Arms بسیار جالب است. زمانی که شما این سلاح را فعال کنید بنابر اسلحه جانبی خود یا با یک ضربه شمشیر قوی و یا با یک موشک جادویی روبرو خواهید شد. برخلاف موارد قبلی، چکش بسیار رضایت بخش است. زمانی که شما تریگر (Trigger) را نگه دارید، یک ضربه محکم با آن به چند دشمن وارد خواهد شد. این ضربه آن ها را آسیب پذیر نموده و می توانید با سلاح بعدی خود دشمنان را از بین ببرید.

البته در مبارزات استراتژی فاکتور اصلی نیست. مهم نیست که شما به چه روشی مبارزه کنید، تا زمانی که ادامه دهید، پیشرفت خواهید کرد. تنها چیزی که شاید چالش برانگیز باشد، سختی بعضی از دشمنان است. بابیلونز فال مانند دستینی سیستم سطح کرکتر (Character level) و سطح قدرت (Power Level) دارد. مورد اول بنابر EXP شما در مبارزه معین می گردد. در صورتی که مورد دوم بر اساس سلاح شما تغییر خواهد نمود. برای رد کردن مراحلی مثل Civic Cloister شما احتیاج به سطح بالایی دارید. به همین علت قبل از آن باید چند مأموریت کوچک را به اتمام برسانید.

پیشرفت در بازی بابیلونز فال سخت نیست!

خوشبختانه به دست آوردن آیتم های مختلف در بابیلونز فال راحت است. شما با اتمام هر قسمت یک اثر ماندگار (Relic) دریافت خواهید کرد. سپس شما آن ها را باز نموده و در آن ابزار نو وجود دارند. با استفاده از آن ها شما قدرتمندتر خواهید شد. مانند مبارزه، ابزارها و زره ها نیز بسیار جالب هستند. همینطور اینکه شما موارد بسیاری را نیز می توانید ارتقاء دهید. از بازیابی Spirit تا جان و موارد دیگر. به احتمال زیاد در بازی کامل، همه این موارد نقش مهم تری خواهند داشت. مانند اینکه ساخت یک تیم خوب در بازی اصلی اهمیت زیادی دارد.

این نسخه آزمایشی یک نمونه کوچک از بابیلونز فال بود. با اینحال نشان داد که به این بازی امید هست. تنها سؤال به جای مانده در خصوص پیشرفت است. به این معنا که هرچه سطح شما بالاتر برود آیا به همان نسبت در جهان منابع وجود دارد؟ یا اینکه باید بیشتر در پی آیتم ها گشت. همینطور اینکه شرایط آینده مراحل چگونه است. آیا با مراحل تکراری روبرو خواهیم بود یا تنوع مراحل زیاد است. سؤال آخر هم در خصوص اتمام بازی است. زمانی که افراد کرکتر خود را به به بالاترین سطح ممکن رسانده اند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ولی به طور کلی کیفیت نسخه آزمایشی خوب بوده است. امیدواریم که در آینده مسائل این بازی رفع شده و نسخه کامل با کمترین ایراد عرضه گردد.

منبع: Rockpapershotgun.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2148

به "نگاهی به گیم پلی بازی Babylons Fall؛ ادغامی از نیِر و دستینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به گیم پلی بازی Babylons Fall؛ ادغامی از نیِر و دستینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید