هشدار رئیس انجمن آژانسهای گردشگری درباره موبایل مسافری

به گزارش بارازعلی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران درباره ثبت نام موبایل با استفاده از پاسپورت و جعل هویت به مسافران ایرانی هشدار داد.

هشدار رئیس انجمن آژانسهای گردشگری درباره موبایل مسافری

لذت بخشترین تجربه سفر را با دور زمین تجربه کنید.

پس از اعلام رجیستری گوشی های موبایل و افزایش قیمت گوشی های موبایل در بازار ایران، اعلام شده تا هر کسی که اقدام به خریداری گوشی موبایل می نماید، باید قبل از آن، گوشی را به نام خود بزند.

کسانی که در سه ماه اخیر سفر خارجی داشته اند پاسپورت خود را در اختیار فروشندگان سودجوی موبایل قرار می دهند، تا آنها بتوانند با استفاده از هویت فرد دارای پاسپورت گوشی را به نام مسافر بزنند و اعلام نمایند که وی به تازگی از کشور خارجی این دستگاه را به ایران آورده است و به نام خود می نماید. پس از آن انتقال مالکیت انجام می گیرد.

حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: سوءاستفاده از پاسپورت برای خرید و فروش موبایل اتفاق جدید است امروز تعیین شده با پاسپورت می توان موبایل خرید فردا یک اقدام دیگری انجام می گردد.

ممکن است سودجویان اصل پاسپورت را شبیه سازی نمایند هر پاسپورت متعلق به یک شخص است که اطلاعات شخصی اش در آن نوشته شده بنابراین کسی نباید آن را حتی برای چند ساعت در اختیار داشته باشد. در صورت سوءاستفاده از پاسپورت، افراد در هنگام سفر نیز دچار مشکل می شوند.

در این ارتباط، حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق گفت: ممکن است افراد سودجو از گذرنامه تحت این عنوان سوءاستفاده نمایند که شخص را یک یا دو روز از کشور خارج نمایند و سپس با استفاده از اطلاعات پاسپورت، گوشی مسافری را ثبت نمایند. مسئله ای که وجود دارد این است که فرآیند رجیستری به نحوی چیده شده است که باید با انتقال مالکیت این اتفاق بیفتد؛ به این معنا که رجیستری باید روی بستر سیم کارت، اپراتور و غیره انجام گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 400

به "هشدار رئیس انجمن آژانسهای گردشگری درباره موبایل مسافری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار رئیس انجمن آژانسهای گردشگری درباره موبایل مسافری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید