هفت قانون امنیت در سفر که هر مسافری باید آن را بداند

به گزارش بارازعلی، مهم نیست سنتان چقدر است، چقدر تاکنون مسافرت رفته اید، تا چه اندازه در خصوص مقصد هیجان زده هستید، به هر صورت بازدید از یک شهر خارجی بزرگ چالش های خود را دارد. در ابتدا مسافران ممکن است از بودن در یک مکان کاملا ناآشنا و با افرادی که به زبان دیگری صحبت می نمایند کمی احساس عدم آرامش نمایند. نکات امنیت در سفر زیر به شما یاری می نماید تا در هنگام بازدید از یک مکان ناآشنا احساس امنیت بیشتری کنید.

هفت قانون امنیت در سفر که هر مسافری باید آن را بداند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

از قانون 5 ثانیه تبعیت کنید

معمولا حدود 5 ثانیه طول می کشد تا به فردی اعتماد کنید. اگر چنین حسی به شما دست نداد احتمالا حق با شماست. از فرد مقابل برای ادامه تبادل نظر پوزش بطلبید و یا به طور مودبانه یاری او را رد کنید. سپس فرد دیگری را برای یاری بیابید.

از مکان های ممنوعه اجتناب کنید

یکی از نکات مهم امنیت در سفر این است که پیش از رفتن به یک شهر تحقیق کنید آیا مکان های ممنوعه ای در آن وجود دارد. چرا از قبل؟ چون احتمالا نمی خواهید در آنجا هتل رزرو کنید. از Google Street View می توانید برای آنالیز اطراف هتل بهره ببرید.

راستا رسیدن به مقصد خود را مشخص کنید

زمانی که به مقصد می رسید وقت این نیست که به سرعت به سراغ نقشه رفته و یا یک نفر را بیابید تا به شما راستا رفتن به مقصد مورد نظر را نشان دهد. اگر خوش شانس باشید می توانید یک ایستگاه اطلاعات توریست بیابید و یا از یک نفر محلی یاری بگیرید ولی ممکن است به همان اندازه هم شانس نیاورید و سوار یک تاکسی قدیمی و کثیف و یک راننده نه چندان جذاب که نیت خوبی هم ندارد شوید. به همین خاطر از نکات امنیت در سفر این است که تمام روش های حمل و نقل رسیدن به مقصد مورد نظر خود را از قبل در نظر بگیرید.

جواهرات کمتر با خود همراه داشته باشید

اگر یک مسافر کم خرج هستید و فقط چند دلار در کیف پول خود دارید جواهرات کمی به خود آویزان کنید تا نظر سارقین را به خود جلب نکنید. یکی از مهم ترین نکات امنیت در سفر حفظ امنیت جانی و اقتصادی شماست. به همین خاطر چیزهای باارزش خود را در منزل بگذارید و فقط یک ساعت ساده و یا یک زنجیر ساده به مچ خود ببندید. حتی اگر بدون آن برهنه به نظر می رسید اما باز هم بهتر است آن تکه الماس را در خانه بگذارید.

هنگام رد شدن از خیابان به اطراف نگاه کنید

زمانی که در استرالیا هستید ماشین ها از سمت راست حرکت می نمایند. در بقیه کشورها ممکن است در جهت برعکس حرکت نمایند. ممکن است حتی راستاهای عابر پیاده و یا علائم هدایت نیز تنها در حد پیشنهاد باشند و به عنوان قوانین جدی خیابان در نظر گرفته نشود. اگر به خیابانی وارد می شوید که دارای ترافیک دیوانه نماینده است (مثل هانوی) بهتر است از یک فرد محلی یاری بگیرید. آنها 100 بار بیشتر تجربه دارند و می توانند در بین ماشین ها شما را ایمن نگه دارند. درست پشت سر آنها حرکت کنید و هر کاری انجام داند شما نیز انجام دهید.

برای حفظ امنیت در سفر بیشتر هشیار باشید

شما ممکن است در سفر خود دچار هیجان شده باشید و یا از مسافرت طولانی کمی دچار خواب آلودگی باشید درست همینجاست که ممکن است یک طعمه خوب برای دزدان و جیب برها بشوید. یکی دیگر از نکات امنیت در سفر این است که هر زمان که خارج می شوید مراقب وسایلتان باشد و حواستان به اطراف باشد.

منبع : escape

منبع: گیتاگشت
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 768

به "هفت قانون امنیت در سفر که هر مسافری باید آن را بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت قانون امنیت در سفر که هر مسافری باید آن را بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید