هوک بار دیگر گزافه گویی کرد: ایران به دنبال باجگیری از اروپا است

به گزارش بارازعلی، فارس نوشت: رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا با اشتباه خواندن راه اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته توسط ایران، مدعی شد این تصمیم در راستای باج گیری هسته ای از اروپا است.

هوک بار دیگر گزافه گویی کرد: ایران به دنبال باجگیری از اروپا است

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

برایان هوک نماینده ویژه رئیس جمهور ایالات متحده در امور ایران و رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا، مدعی شد راه اندازی سانتریفیوژهای جدید ایران گامی اشتباه است.

هوک در مصاحبه با شبکه الجزیره به تکرار ادعاهای بی اساس و همیشگی علیه جمهوری اسلامی پرداخته و گفت: ایران از تصمیمات هسته ای خود برای ترساندن کشورهای اروپایی استفاده می نماید و ما به این کار باج گیری هسته ای می گوییم.

وی همچنین اضافه کرد: اقدام امروز (دوشنبه) ایران در راه اندازی سانتریفیوژهای جدید و پیچیده، گامی در جهت اشتباه بود.

در حالی که طی هفته های اخیر مقامات آمریکایی ایران را به یاری کردن به مقاومت یمن جهت عملیات پهپادی علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی متهم می کردند، هوک اما مدعی شد: حوثی ها جهت خود را از ایرانی ها جدا نموده اند و نشان داده اند از رژیم ایران فاصله دارند.

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما خواهان سرانجام یافتن جنگ در یمن هستیم، ولی بزرگترین مانع رژیم ایران و نواب آن هستند.

وی همچنین در اظهاراتی توهین آمیز ادعا کرد: ژنرال قاسم سلیمانی باید در تهران باشد، نه در بغداد.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه از راه اندازی زنجیره 30 تایی سانتریفیوژهای IR6 خبر داده و گفت: تعداد سانتریفیوژهایی که در طول این دو ماه نصب کردیم نزدیک به 15 سانتریفیوژ نسل جدید است که یک دستاورد بسیار عظیم است.

310 23310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 643

به "هوک بار دیگر گزافه گویی کرد: ایران به دنبال باجگیری از اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوک بار دیگر گزافه گویی کرد: ایران به دنبال باجگیری از اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید