پاناسونیک لومیکس S5 با سنسور فول فریم و قیمت رقابتی معرفی گردید

به گزارش بارازعلی، سال گذشته که پاناسونیک اولین دوربین های بدون آینه و فول فریم خود را با مانت L معرفی کرد، مستقیما کاربران حرفه ای را هدف قرار داده بود و در رده قیمتی بالای 2000 دلار رقابت می کرد. حالا این شرکت دوربین جدید خود را با نام پاناسونیک لومیکس S5 معرفی نموده که با قیمت 1999 دلاری خود، همان سنسور 24.2 مگاپیکسلی استفاده شده در دوربین 2499 دلاری Lumix S1 را دارد.

پاناسونیک لومیکس S5 با سنسور فول فریم و قیمت رقابتی معرفی گردید

این دوربین جدید هم برای عکاسی و هم برای فیلم برداری ساخته شده و به نوعی گزینه هیبریدی پاناسونیک در بین دوربین های بدون آینه فول فریم به حساب می آید.

پاناسونیک لومیکس S5 علاوه بر این که 500 دلار از برادر خود یعنی S1 ارزان تر است، هم زمان اندازه کوچکتر و وزن کمتری هم دارد. ابعاد دوربین جدید آن قدر خوب است که حتی از دوربین میکرو سه چهارم پاناسونیک GH5 هم کوچکتر به نظر می رسد. در تصویر زیر می توانید لومیکس S5 را در میان GH5 (سمت چپ) و لومیکس S1H (سمت راست) ببینید.

کوچک تر بودن S5 از GH5 واقعا نکته مهمی درباره این دوربین است چرا که سنسور S5 بسیار عظیمتر از سنسوری است که در GH5 قرار گرفته است. پاناسونیک همچنین در زمان معرفی لومیکس S5 گفت که یک دوربین جدید از خانواده GH هم در دست توسعه است و احتمالا به زودی معرفی می گردد.

نرخ ISO در دوربین پاناسونیک لومیکس S5 می تواند تا 51200 در هنگام عکاسی افزایش پیدا کند. همچنین امکان استفاده از ISO ثانویه از 640 تا 4000 هم وجود دارد که یاری می نماید نویز کلی تصویر کاهش پیدا کند. لرزشگیر داخلی سنسور هم برای این دوربین در نظر گرفته شده که پاناسونیک می گوید این لرزشگیر می تواند تا 5 پله، لرزش ها را کاهش دهد.

در هنگام فیلم برداری، این دوربین می تواند حداکثر با رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم در ثانیه در حالت 4:2:0 به صورت 10 بیتی فیلم برداری داشته باشد. همچنین فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه در حالت 4:2:2 و 10 بیتی هم برای این دوربین در نظر گرفته شده و می توان پروفایل رنگی فلت V-Log/V-Gamut را هم برای فیلم برداری انتخاب کرد. جدا از این، پاناسونیک می گوید دامنه دینامیکی این دوربین کمی بیشتر از 14 پله است که عملا مثل دوربین های سینمایی این شرکت ژاپنی است.

چشمی الکترونیکی این دوربین رزولوشن 2.36 میلیون دات دارد و پنل آن که عظیم نمایی 0.74 برابر دارد هم از نوع OLED است. صفحه نمایش پشتی دوربین که به صورت کامل می توند به سمت بیرون بچرخد نیز اندازه ای 3 اینچی با رزولوشن 1.84 میلیون دات دارد و از نوع LCD است. دو درگاه کارت حافظه SD هم در این دوربین قرار گرفته که یکی از فناوری UHS-I پشتیبانی می نماید و دیگری از فناوری UHS-II. باتری این دوربین هم ظرفیت 2200 میلی آمپری دارد که می تواند با پورت USB-C خود دوربین شارژ گردد. بدنه پاناسونیک S5 هم در برابر قطرات آب و گرد و خاک مقاوم است اما پاناسونیک رتبه بندی یا نمره خاصی به مقاومت این دوربین در این شرایط نداده است.

دوربین جذاب پاناسونیک لومیکس S5 قرار است از اواسط ماه سپتامبر به بازار عرضه گردد و همان طور که گفتیم، بدنه این دوربین قیمت 1999 دلار خواهد داشت. یک کیت هم برای این دوربین در نظر گرفته شده که لنز 20-60 میلی متری با دیافراگم f/3.5-5.6 خواهد داشت و قیمت این کیت هم 2299 دلار خواهد بود. شما درباره این دوربین چه فکر می کنید؟

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1420

به "پاناسونیک لومیکس S5 با سنسور فول فریم و قیمت رقابتی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاناسونیک لومیکس S5 با سنسور فول فریم و قیمت رقابتی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید