آشنایی با شهر پوکت

به گزارش بارازعلی، پوکت بزرگترین جزیره تایلند و یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری در این کشور پادشاهی است. سه ردیف از سواحل این جزیره که با درختان دم اسبی Casuarina Tree پوشیده شده است، همراه با جنگل های داخل جزیره بازدید نمایندگان زیادی را از سیدنی تا سنت پترزبورگ به خود جذب نموده است. دو کانون و قطب صنعت حمل و نقل هوایی یعنی هنگ کنگ و هلسینگکی نیز پرواز مستقیم به جزیره دارند و مسافران زیادی را از سرتاسر دنیا به این جزیره می آورند. هرچند که بیشتر مسافران جذب سواحل زیبای آن می شوند اما میراث بر جای مانده از شهر قدیمی پوکت نیز به تدریج از شهرت و محبوبیت ویژه ای برخوردار می گردد. با گشت و گذار فراساحلی با قایق ها و شناورهای تفریحی مناظر زیبایی را خواهید دید. باشگاه های دریایی طیف متنوعی از ورزش ها و تفریحات ساحلی را عرضه می نمایند و این تنوع و گوناگونی سبب شده است تا پوکت لقب مروارید دریای آندامان را داشته باشد.

آشنایی با شهر پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

در نگاهی اجمالی بعضی ساختمان های جزیره پوکت گیرایی معماری سبک اروپای قدیمی را دارد. یادگار پرتغالی ها که زمانی این جا برو بیا داشتند. این ساختمان ها با هنر و پیشه چینی و تایلندی شکل منحصر به فردی به خود گرفته اند. بعضی از این ساختمان ها عمر 100 ساله دارند و به زمانی برمی شود که عملیات اکتشاف معادن در این جزیره رونق داشت. حالا بعضی از این ساختمان ها مقر نهادی دولتی و یا بانکی خصوصی است و یا فعالیتی تجاری در آن جریان دارد. خوب این هم روشی است برای زنده نگه داشتن از بافت های قدیمی تا قابلیت خود را حفظ کند. ساحل نقره فام، پاکیزگی و آراستگی چه در معابر و چه در سواحل در یک نگاه اجمالی بیننده را مطمئن می نماید که تفکری منسجم در میان مدیران شهری جزیره پوکت جاری است همه چیز از یک نظم و خدمات از زنجیره به هم پیوسته حکایت دارد.

هتل های پوکت از فضای دریا، چشم انداز تپه، جنگل و صخره به درستی بهره برده اند و قادرند برای هرنوع مخاطبی خدماتی ویژه ارائه بدهند. در ساحل پاتونگ جنوب جزیره، هتل ها در بالای تپه ای مشرف به دریای آندمان قرار گرفته اند. از این محل، غروب پاتونگ و گستره ای وسیع از باغ های گیاهان حاره ای زیبا به نظر می رسد.

بعضی دیگر از هتل ها، صخره ای با چشم انداز ساحل و باغ هایی سرشار از گیاهان استوایی هستند که تازه دامادها و نوعروس ها را برای ماه عسل شیفته خود می نماید. برای اتاق هایی با این مقصود فضای کاملا خصوصی تدارک دیده شده است. در این جا و تقریبا در تمامی هتل ها، خلاقیت پرسنل هتل در تزیین اتاق ها و توجه به ریز کاری ها جلب توجه می نماید. اتاق ها همیشه با گل های خوش بو و بومی منطقه آذین بندی می شوند. بر روی تخت ها دو یا سه هوله به شکل فیل یا قو تزئین می شوند.

در ساحل کامِلا سوئیت های خانوادگی و تالارهای بزرگ برای بازی و تفریح بچه ها و نوجوانان در سطح استانداردهای جهانی مهیا شده است. در طراحی و معماری داخلی هتل های این منطقه پر وسعت تمامی نیازهای خانوادگی دیده شده است.

اتاق بازی بچه ها و محل نگهداری نوزادان با پرسنل آموزش دیده همیشه این اطمینان را به والدین می دهد که به بچه ها با برنامه های متنوع و سرگرمی بیش از هر زمانی خوش می گذرد. به اندازه ای سرگرمی برای بچه ها مهیاست که هیچگاه احتیاجی پیدا نخواهند کرد از هتل خارج شوند.

منبع: مرجع تایلند
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 286

به "آشنایی با شهر پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شهر پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید