پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 5 مرداد 1400

به گزارش بارازعلی، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده شرایط جوی استان تهران، آسمانی صاف و آفتابی پیش بینی می گردد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 5 مرداد 1400

فردا سه شنبه 5 مرداد ماه 1400 آسمان تهران آفتابی و شاخص آلودگی هوا هم در شرایط سبز خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، طبق پیش بینی های هواشناسی امروز آسمان تهران صاف و آفتابی حداکثر و حداقل دما در تهران 37 و 27 درجه است. نقشه های هواشناسی از کاهش دو تا سه درجه ای دمای هوا تا روز پنج شنبه در مرکز خبر می دهند.

کمترین و بیشترین دمای امروز تهران

امروز آسمان تهران آفتابی است و دمای امروز تهران در طول شب از بیست و هفت درجه به مرور و در طول روز به سی و هفت درجه می رسد.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا دما 37 درجه سانتیگراد خواهد بود

اداره کل هواشناسی استان تهران خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا (5 مرداد ماه) آفتابی با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (6مرداد ماه) هم آفتابی و با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط شاخص آلودگی هوای تهران امروز و فردا

پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم حاکی از آن است که صبح امروز (4 مرداد ماه) در بعضی منطقه ها پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از عدم وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود و باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد، اگرچه با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن غلظت این آلاینده در بعضی منطقه ها افزایش پیدا خواهد نمود و می تواند باعث کاهش کیفیت هوا در بعضی ساعات بعدازظهر گردد.

با استمرار شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت انتظار می رود که در بیشتر منطقه ها پرتردد از غلظت آلاینده ها به ویژه ذرات معلق کاسته گردد و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

وزش باد مؤثر تا صبح فردا (5 مرداد ماه) از تجمع ذرات معلق جلوگیری خواهد نمود و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول باقی می ماند. تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، با این حال فراوری و افزایش غلظت آلاینده ازن می تواند در بعضی منطقه ها موجب کاهش کیفیت هوا گردد.

با کاهش تندی باد تا ساعات پایانی فردا (5 مرداد ماه) و افزایش ترافیک شامگاهی پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی، دوشنبه برای بعضی از منطقه ها آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

سه شنبه همین شرایط برای بعضی نقاط استان های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

نقشه شرایط جوی کشور طی امروز

از امروز تا اواخر هفته، در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در پاره ای از منطقه ها به ویژه شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان سبب خیزش گرد و خاک یا توفان گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

امروز و بعلاوه از اواخر وقت سه شنبه تا آخر هفته دریای خزر و طی پنج روز آینده هم منطقه ها شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است.

منبع: فرارو
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1986

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 5 مرداد 1400" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 5 مرداد 1400" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا سه شنبه 5 مرداد 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید