بارش برف و باران در اغلب شهرها ، هشدار یخبندان

به گزارش بارازعلی، معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: با ورود 2 سامانه بارشی در روز های 23 دی و 26 دی، در اغلب نقاط کشور، بارش برف و باران و کاهش دما در بعضی منطقه ها پیش بینی می گردد.

بارش برف و باران در اغلب شهرها ، هشدار یخبندان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اصغری درباره آخرین شرایط جوی کشور گفت: روز آینده 23 دی با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در غرب و شمال غرب و دامنه جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران، بعلاوه در استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و غرب اصفهان بارش برف و باران پیش بینی می گردد و در منطقه ها سردسیر و ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آدینه 24 دی گستره فعالیت سامانه بارشی کل نیمه غربی کشور و بعضی منطقه ها شرق و شمال شرق را دربرمی گیرد و در این روز شدت بارش ها در جنوب آذربایجان غربی و اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه، شمال قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، زنجان، البرز، تهران، شرق لرستان، جنوب اصفهان، شمال شرق فارس و چهارمحال و بختیاری خواهد بود که به صورت بارش برف است؛ بعلاوه در استان های مازندران، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش به صورت باران است.

وی با بیان اینکه روز شنبه 25 دی در کل کشور باران خواهیم داشت، افزود: روز شنبه در کل کشور بارش خواهیم داشت و در جنوب غرب، جنوب، جنوب شرق و شرق بارش ها تداوم دارد و شدت بارش ها در استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، یزد و جنوب خراسان رضوی خواهد بود.

اصغری گفت: روز یکشنبه 26 دی بارش ها در جنوب و جنوب شرق کشور ادامه دارد و سامانه بارشی دیگری در شمال غرب و غرب کشور فعال می گردد و بارش در شمال غرب و غرب بعلاوه دامنه جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و سواحل شمالی تقویت خواهد شد.

وی بیان نمود: شدت بارش ها در این روز در جنوب فارس و بوشهر مرکز خلیج فارس، بعضی منطقه ها هرمزگان، جنوب کرمان، شرق سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان جنوبی، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه و شمال ایلام است که بارش در شمال غرب و دامنه جنوبی البرز اغلب به صورت برف خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از آدینه 24 دی یا یکشنبه 26 دی کاهش تدریجی دما بین 7 تا 9 درجه در غرب و شمال غرب کشور و سواحل شمالی و بعلاوه کاهش 5 تا 7 درجه ای دما در دامنه جنوبی البرز و شمال شرق کشور خواهیم داشت.

اصغری افزود: در روز های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در مرکز و شرق کشور بعلاوه جنوب غرب کاهش 5 تا 7 درجه ای دما پیش بینی می گردد.

وی در تشریح شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری گاهی با غبار محلی پیش بینی می گردد و روز های آدینه و شنبه پیش رو آسمان تهران ابری و بارانی است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 24 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و اردبیل با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

اصغری یادآور شد: به علت نفوذ توده هوای سرد، افزایش مصرف حامل های انرژی، بروز یخبندان و احتمال خسارت به تأسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل وجود دارد که توصیه می گردد در این باره تمهیدات لازم اندیشیده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2218

به "بارش برف و باران در اغلب شهرها ، هشدار یخبندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در اغلب شهرها ، هشدار یخبندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید