چگونه در دنیای دیجیتال برابری آموزش ایجاد کنیم؟

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران/خراسان رضوی سرمایه گذاری بر روی مهارت های دیجیتال معلم منجر به پیشرفت دانش آموزان خواهد شد و کشورها، شرکت ها و شهروندان جهانی باید از مهارت ها و فناوری دیجیتال در آموزش دانش آموزان اطمینان حاصل نمایند.

چگونه در دنیای دیجیتال برابری آموزش ایجاد کنیم؟

به نقل از ویفروم، بیماری همه گیر کووید- 19 بزرگترین اختلال در سیستم های آموزشی تاریخ را ایجاد کرد و نزدیک به 1.6 میلیارد دانش آموز در بیش از 190 کشور و در تمام قاره ها تحت تاثیر قرار گرفتند و کلاس های درس با تغییرات یک شبه روبرو شدند (ورود به دنیای مجازی یا ترکیبی).

موفقیت افراد در این دوره به استفاده از دنیای مجازی وابسته بود. عدم دسترسی به مهارت های دیجیتالی در این زمان با شکاف نابرابری افراد همزمان شد، در دنیایی که پیشرفت های تکنولوژیکی با سرعت چشمگیری در حال حرکت هستند اگر بر روی مهارت های دیجتالی معلمان و مربیان کار نگردد، دانش آموزش عقب می مانند.

اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) چارچوب جهانی برای همه در دستیابی به جهانی پایدارتر و عادلانه ارائه می دهد؛ چهار مورد از این اهداف، مرتبط با ارتقاء آموزش فراگیر و با کیفیت برای همه است و می توانیم از این طریق، درصد جوانان و افرادی که حداقل مهارت در سواد دیجیتالی کسب نموده اند را ارزیابی کنیم. معلمان نقش اساسی در دستیابی به این اهداف دارند و لازم است که آموزش و ابزار مورد احتیاج برای ایجاد اعتماد به نفس و شایستگی با فناوری علوم رایانه را ارائه دهیم.

با وجود استرس ناشی از بیماری همه گیر، شواهد نشان می دهد که در زمینه افزایش مهارت دیجیتالی معلمان کارهای بسیاری صورت گرفته است و معلمان نقش خود را به خوبی انجام داده اند. نتایج نشان می دهد که معلمان به ویژه افرادی که تجربه طولانی مهارت در این دوران را داشته اند، مهارت های دیجیتالی جدیدی آموخته اند. مهمترین راهکارها برای تقویت مهارت آموزی دیجیتال معلمان شامل موارد ذیل است:

بالابردن صندلی معلمان در جامعه بسیار مهم است و باید نقش رهبری معلمان به ویژه در مواقع ناآرامی یا شرایط اضطراری در نظرگرفته گردد و نه تنها در یک روز، بلکه باید در تمام سال به نقش آنان اهمیت داد.

باید راهبردهای مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) متمرکز بر STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و ارزش ویژه دیجیتال با چارچوب SDG سازمان ملل متحد هماهنگ تا تمرکز جهانی بیشتر، اقدام، نوآوری و تاثیرگذاری در جهت اهداف 2030 امکان پذیر گردد.

باید مشارکت هایی که از بودجه دولتی استفاده می نمایند و شامل سرمایه گذاری بخش خصوصی و برنامه های غیرانتفاعی برای اطمینان از پاسخ های پایدار به خواسته های دیجیتالی آینده است هم ایجاد شوند در نتیجه می توانیم از مشارکت ها و برنامه های راهبردی منابع مربوطه برای آموزش، تجهیز و توانمندسازی مربیان با مهارت های دیجیتالی استفاده کنیم.

باید به ارزش فناوری در آموزش اهمیت داد و پیشرفت های فناوری و آموخته های ناشی از بیماری کووید- 19 می تواند یاری نماینده باشد تا راهی برای برابری بیشتر در آموزش ایجاد کنیم و به همراه معلمان دیجیتالی آینده، دنیایی را تقویت کنیم که هیچ فردی از آن عقب نماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2059

به "چگونه در دنیای دیجیتال برابری آموزش ایجاد کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در دنیای دیجیتال برابری آموزش ایجاد کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید