تور قطر: کانتونا: جام جهانی قطر را دیدن نخواهم کرد

به گزارش بارازعلی، ستاره سابق یونایتد و تیم ملی فوتبال فرانسه بیان کرد که جام جهانی قطر را تحریم می نماید.

تور قطر: کانتونا: جام جهانی قطر را دیدن نخواهم کرد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از تلگراف، اریک کانتونا در دنیای فوتبال به رک گویی معروفیت دارد؛ این ملی پوش فرانسوی و ستاره سابق منچستریونایتد اکنون در باره جام دنیای که در سرانجام امسال در قطر برگزار می گردد انتقادهای محکمی را به زبان آورده و گفته است: ما در سال جام دنیای هستیم، اما اعطای میزبانی بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا به قطر در تقویم فوتبال تازگی دارد. با توجه به دمای بسیار بالا در تابستان، مسابقات جام دنیای در قطر برای اولین بار در تاریخ امسال در زمستان برگزار می گردد. از 21 نوامبر تا 18 دسامبر، 32 تیم برای کسب عنوان قهرمانی جام دنیای مبارزه خواهند کرد. اما یک اسطوره فوتبال این مسابقات را دیدن نخواهد کرد.

اریک کانتونا، فوتبالیست سابق فرانسوی در کلاس دنیای در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل، اعلام نمود که این مسابقات را تحریم می نماید: راستش را بخواهید، من علاقه ای به جام دنیای بعدی ندارم زیرا که برای من یک جام دنیای نیست.

به گفته کانتونا، اهدای میزبانی رویدادهای ورزشی مهم مانند مسابقات قهرمانی دنیا یا بازی های المپیک در کشورهایی مانند روسیه، چین یا آفریقای جنوبی که پتانسیل این مسابقات وجود دارد وتأثیر مثبتی بر توسعه ورزش داشته باشد، کاملاً منطقی است.

او ادامه داد: در قطر واقعاً چنین پتانسیلی وجود ندارد. هیچ چیز وجود ندارد. فکر می کنم همه چیز به پول مربوط می گردد. رفتار آنها با افرادی که ورزشگاه ها را ساخته اند وحشتناک است و هزاران نفر کشته شده اند. با این حال ما این جام دنیای را جشن خواهیم گرفت.

به علت شرایط حقوق بشر و شرایط کار در مکان های ساخت و ساز جام دنیای، جام دنیای قطر مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. از این گذشته، آزادی واقعی مطبوعات و آزادی بیان در کشور وجود ندارد، حقوق زنان به شدت محدود شده است. گفته می گردد که هزاران کارگر مهمان از هند، نپال و بنگلادش هنگام ساختن ورزشگاه های جام دنیای جان خود را از دست داده اند. کانتونا نمی خواهد با عدم دیدنی مسابقات از این موضوع حمایت کند. من شخصاً به آن نگاه نمی کنم. می دانم فوتبال یک تجارت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2184

به "تور قطر: کانتونا: جام جهانی قطر را دیدن نخواهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر: کانتونا: جام جهانی قطر را دیدن نخواهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید