کدام گیاهان آپارتمانی در آب رشد می کنند

به گزارش بارازعلی، آیا تمام گیاهان باید در خاک رشد کنند؟ بدون خاک نیز می توان از گیاهان آپارتمانی نگهداری کرد؟

کدام گیاهان آپارتمانی در آب رشد می کنند

هیدروپونیک یا آب کشت به شیوه ای گفته می گردد که در آن گیاه بدون استفاده از خاک و در آب کشت می گردد. در این مطلب از خبرنگاران به بیان اصول نگهداری از گیاهان آپارتمانی آبزی می پردازیم.

اصول نگهداری از گیاهان آپارتمانی آبزی

امروزه این روش در نگهداری و تکثیر گیاهان آپارتمانی نیز به کار گرفته می گردد. از مهم ترین مزیت های این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به دلیل عدم استفاده از خاک، کاملا استریل است.
  • نسبت به کشت در خاک، نیاز کمتری به آب دارد.

مر حله به مرحله برای انتقال یا نگهداری گیاه در آب

اگر چه نگهداری گیاهان در آب نسبت به خاک خیلی آسان تر است اما همیشه لازم است نکاتی رعایت گردد تا گیاه شما دچار پوسیدگی یا توقف رشد و سایر مسائل دیگر نگردد. در این قسمت تمام نکاتی که در این راستا باید رعایت گردد را توضیح خواهیم داد.

گیاهانی که در آب رشد می کنند را بشناسید

قبل از نگهداری گیاه در آب، اولین و مهم ترین نکته این است که بدانید گیاه مد نظر شما می تواند در آب زندگی کند یا خیر؟ برای این منظور به مطلب این گیاهان آپارتمانی به خاک نیاز ندارند سر بزنید.

انتخاب ظرف مناسب از اصول نگهداری از گیاهان آپارتمانی آبزی

همانطور که هنگام کاشتن گیاه در خاک نیاز است گلدان مناسبی انتخاب کنید، در اینجا نیز باید ظرف مناسبی را در نظر بگیرید. به این منظور بهترین ظرف، ظرفی است که دهانه اش باریک و قسمت تحتانی اش پهن تر و بزرگ تر باشد. همیشه سایز و اندازه ظرف را با لحاظ اندازه ریشه به گونه ای تنظیم کنید که هنگام خروج گیاه از ظرف، ریشه ها آسیب نبینند.

از هر آبی استفاده نکنید

به منظور نگهداری هر نوع گیاهی در آب، باید دانست که از چه نوع آبی باید استفاده نمود. متاسفانه آب شرب خانگی مملو از املاح است که برای هیچ موجود زنده ای از جمله گیاهان مناسب نیست. شما می توانید از آب تصفیه شده نظیر آب جوش سرد شده استفاده کنید. هر وقت سطح آب از اندازه مجاز کمتر شد، ظرف را پر نموده و اجازه دهید تمام ریشه ها درون آب قرار بگیرند. هنگامی که رنگ آب تغییر کرد یا کدر شد نسبت به تعویض آن اقدام کنید. برای اینکه چیدمان زیبایی در خانه خود داشته باشید به مطلب چگونه با کمترین هزینه خانه خود را دکور کنیم؟ سر بزنید.

انتخاب محل مناسب برای قرار دادن ظرف

قرار دادن برخی ظروف بالاخص تنگ های شیشه ای در معرض نور آفتاب باعث ایجاد جلبک هایی در آن ها می گردد، در این هنگام ظرف را تمیز کنید تا مانع از رشد موجودات ریز میکروسکوپی در لابه لای جلبک ها شوید.

انتخاب قلمه مناسب از اصول نگهداری از گیاهان آپارتمانی آبزی

به منظور نگهداری گیاه در آب قلمه های مناسب تهیه کنید. بعد از فراهم نمودن قلمه ها در برخی از گیاهان که دارای شیره ای سفید رنگ هستند، اجازه دهید انتهای قلمه پینه ببندد سپس آن را به آب منتقل کنید.

برگ های انتهای قلمه ها را بچینید تا در آب فرو نرود، ریشه زایی گیاهان معمولا متفاوت بوده و در برخی از انواع آن ها مدتی طول می کشد، بهتر است صبر نموده و مداوم قلمه را جهت وارسی از آب خارج نکنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زیباترین مدل های گلدان که تابحال ندیده اید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2318

به "کدام گیاهان آپارتمانی در آب رشد می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام گیاهان آپارتمانی در آب رشد می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید