کشف یک ساختمان اداری 5600 ساله در رباط کریم

به گزارش بارازعلی، رئیس اداره میراث فرهنگی رباط کریم از کشف بقایای یک ساختمان اداری بزرگ با تاریخی در حدود 5600 سال قبل به همت کاوشگران در اطراف محله پرندک رباط کریم اطلاع داد.

کشف یک ساختمان اداری 5600 ساله در رباط کریم

به گزارش خبرنگاران، حمید کریمی رئیس اداره میراث فرهنگی رباط کریم از کشف بقایای یک ساختمان اداری بزرگ با تاریخی در حدود 5600 سال قبل به وسیله کاوشگران در اطراف محله پرندک رباط کریم اطلاع داد و با اشاره به یافته های ارزشمندی که به وسیله کاوشگران کشف شده، گفت: در اولین مرحله کاوش باستان شناسی در محوطه باستانی پرندک، چند نقش مالی و ظروف شکسته پرداخت جیره به کارگران به دست آمده است .

وی از ویژگی های مهم این بنا، به کف سازی چند لایه خاک و قلوه سنگ به همراه آثار رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های مختلف اشاره نمود و اضافه نمود: این بنا شباهت زیادی به ساختمان اداری دارد. هرچند برای اطمینان بیشتر باید منتظر انتها فاز اول کاوش در این تپه باشیم.

کریمی هدف از این سلسله کاوش های باستان شناسی در محوطه باستانی را کسب اطلاعات ارزشمند برشمرد و ادامه داد: تحقیقات همکاران باستان شناس ما در آنالیز ها و مطالعات نشان می دهد رباط کریم حدود 7 هزار سال قدمت دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی رباط کریم گفت: هم اکنون در دو شهرستان رباط کریم و بهارستان 3 تپه تاریخی میمنت آباد، چخماق تپه و تپه پرندک به وسیله کارشناسان ما در دست کاوش و آنالیز است و یافته های ارزشمندی هم به دست آمده و به محض انتها کاوش های نهایی، گزارش های تکمیلی اعلام خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2343

به "کشف یک ساختمان اداری 5600 ساله در رباط کریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک ساختمان اداری 5600 ساله در رباط کریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید