گردشگران ویتنامی به اصفهان سفر می نمایند

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، این نشست با حضور بوئی دوئی هونگ، معاون گردشگری کشور ویتنام، نگوین هونگ تگ سفیر ویتنام در تهران و فریدون الله کمک مدیرکل میراث فرهنگی این استان، مدیر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، جمعی از مدیران اداره کل، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان و جمعی از فعالان گردشگری و رسانه ای ویتنام و اصفهان برگزار گردید.

گردشگران ویتنامی به اصفهان سفر می نمایند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

الله کمک گفت: شما گردشگران جنوب شرق آسیا روز گذشته با سفر به شهر تاریخ کاشان از دروازه های تمدن کهن فلات مرکزی ایران عبور کردید.

او با اشاره به قدمت تمدنی مردم فلات مرکزی ایران توضیح داد: شما از محوطه باستانی سیلک بازدید کردید، یعنی مکانی که مردمش با اراده فراوان توانستند بیش از هفت هزار سال قبل بنیان های تمدنی را در فلات مرکزی ایران پایه گذاری نمایند و سپس مردم کاشان در دوران اسلامی با نام گذاری این شهر با عنوان دارالمومنین نقش مهمی را در تطور فرهنگ و تمدن دنیا اسلام ایفا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در ادامه به شاخصه های تاریخی و طبیعی استان اصفهان اشاره نمود و اضافه کرد: در اصفهان هم اینک بیش از 223هزار اثر تاریخی شناخته شده است. این استان امروزه به عنوان دومین پایگاه صنایع دستی دنیا به شمار می رود، لذا با دارا بودن جاذبه های غنی فرهنگی از یک سو و وجود تنوع اقلیمی از سوی دیگر، همگی کوشش نموده ایم تا با گسترش گردشگری در پهنه استان پهناور اصفهان شرایط مناسبی را برای پذیرایی از گردشگران خارجی فراهم آوریم.

او به رشد 5برابری گردشگری اصفهان در چهار سال گذشته اشاره نمود و اضافه کرد: با عنایت به برنامه ریزی های به عمل آمده، در چهار سال اخیر و به ویژه ازسوی دولت تدبیر و امید، با رشد 5برابری گردشگری خارجی اصفهان روبرو بودیم، لذا به دنبال شناسایی کشورهای هدف جدید برای تداوم رونق گردشگری اصفهان هستیم و نگاه ما در این راستا امروز به سمت کشورهای آسیایی به ویژه ویتنام متمرکز شده است.

در ادامه این نشست تگوین هونگ سفیر کشور ویتنام در تهران ضمن قدردانی از مسئولان گردشگری اصفهان گفت: همه ما از سفر به اصفهان بسیار خرسندیم، زیرا من همیشه از اصفهان به عنوان یکی از شهرهای افسانه ای مشرق زمین یاد نموده ام و در طول مدت خدمت خود در ایران، 20 مرتبه به اصفهان سفر نموده ام.

او در ادامه با اشاره به سفر هیئت گردشگری ویتنام به استان اصفهان تأکید کرد: در این سفر 35 نفر از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و تنی چند از راهنمایان گردشگری و فعالان رسانه های کشور ویتنام را با خود به استان اصفهان آورده ایم تا ویژگی های مختلف این استان پهناور تاریخی را از نزدیک ببینند و گردشگران ویتنامی را به سفر به ایران و اصفهان تشویق نمایند.

سفیر ویتنام در ایران با اشاره به تنوع محصولات هنری و فرهنگی اصفهان ویژه گردشگران گفت: در سفر به اصفهان و کاشان یکی از مهم ترین مراکزی که بازدید کردیم، بازارهای تاریخی این دو شهر بود و خرسندم که در اینجا اعلام کنم در این بازدید محصولات صنایع دستی اصفهان با تنوع و کیفیت مناسب و با قیمت خوب، نظر فعالان گردشگری ویتنام را به خود جلب کرد. همچین امر باعث می گردد که در بازگشت به ویتنام، فعالان گردشگری ویتنام معرفان شایسته برای هنر نصف دنیا باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 576

به "گردشگران ویتنامی به اصفهان سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران ویتنامی به اصفهان سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید