مکان های دیدنی جونقان Junqan

به گزارش بارازعلی، جونقان شهری در استان چهارمحال و بختیاری است و در فاصله 42 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار گرفته است. جونقان در دامنه رشته کوه زاگرس فرار دارد. اکنون جمعیّتی بالغ بر بیست و پنج هزار نفر دارد. دشت وسیع جونقان منطقه ای غنی برای کشاورزی است به همین خاطر بیشتر مردم این شهر به دامپروری و کارهای خدماتی مشغول اند. گندم و انگور از محصولات عمده کشاورزی این شهر است. پیش از جونقان به این شهر گینه کان گفته می شد. احتمالاً نام گینه بر گرفته از واژه گوَن است که در این منطقه فراوان می روید. همچنین در زبان ترکی این نام به محل جاری شدن خون هم گفته می شود و شاید علت آن جنگ هایی است که بین دو ایل بختیاری و قشقایی در این مکان رخ داده است. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های جونقان بیشتر آشنا شوید.

مکان های دیدنی جونقان Junqan

بلیط هواپیما در طاهاگشت

قلعه جونقان

این کاخ قلعه درفاصله 42کیلومتری شهرکرد و در مرکز شهرجونقان، سکونتگاه تابستانی حاج علی قلی خان بختیاری سرداراسعد دوم بوده است .نقشه وطرح انقلاب مشروطیت وفتح تهران توسط بختیاری ها به رهبری سرداراسعدبختیاری دراین قلعه پایه گذاری شده است وبراین اساس قدمت آن به بیش از یکصدسال می رسد، این بنا باالهام از معماری غربی در دو طبقه احداث شده وهنرهای حجاری -چوب بری- گچ بری-آئینه کاری ونقاشی درآن بکاررفته است .بنای اصلی شامل سردر ورودی ،حوضها، ابنیه جانبی وباغی به غایت مصفا بوده است ولی متاسفانه تنها بخشی از سردر وشاه نشین آن باقی مانده است .

کاروانسرای خان اوی

طاق سنگی های خان اوی واقع در 8 کیلومتری شهرجونقان ودرابتدای تنگ درکش ورکش (راستا شهرکرد-اردل) با شیوه ای خارق العاده بصورت خشکه چین احداث شده اند.دراین مکان با استفاده ازسنگ های تراش وبا بهره گیری ازفن نخ کشی طاهای قوسی تاعمق 7متر، ارتفاع 5/2وعرض 3متر ساخته شده که طی قرون متمادی دربرابر زلزله های فراوان و سایر عوامل طبیعی تخریبگر مقاومت نموده است .

پل جونقان

پل جونقان مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان فارسان، بخش مرکزی، 2 کیلومتری غرب شهر جونقان واقع شده و این اثر در تاریخ 7 خرداد 1387 با شمارهٔ ثبت 22962 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مقالات محبوب گردشگریجاهای دیدنی استانبول جاهای دیدنی اصفهان جاهای دیدنی مشهد جاهای دیدنی تبریز جاهای دیدنی کاشان

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1012

به "مکان های دیدنی جونقان Junqan" امتیاز دهید

1 کاربر به "مکان های دیدنی جونقان Junqan" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی جونقان Junqan"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید