گوگل با یاری هوش مصنوعی حالا می تواند بهتر مسائل علمی شما را حل نماید

به گزارش بارازعلی، دیجیاتو: دانش آموزان و متخصصان اغلب برای یافتن راهکار پرسش های پیچیده خود به موتورهای جستجو متکی هستند. گوگل برای حفظ رجحان خود به عنوان موتور جستجوی پیشرو در دنیا، پیوسته درحال کوشش است. اخیراً این موتور جستجو ویژگی های خود را درزمینه علوم مختلف ارتقا داده است. اکنون اگر با یک مسئله سخت ریاضی یا فیزیک روبرو شدید، نوار جستجو و لنز گوگل ممکن است برترین دوستان شما برای کشف پاسخ باشند.

گوگل با یاری هوش مصنوعی حالا می تواند بهتر مسائل علمی شما را حل نماید

گوگل ویژگی های تازهی را در بخش جستجو و لنز معرفی نموده است تا به کاربران در تحلیل مفاهیم STEM (مخفف عبارات علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) و مشخص معادلات مناسب برای مشکلاتشان یاری کند. در مواقعی که می خواهید یک مفهوم پیچیده فیزیک را تجزیه و تحلیل کنید یا یک مسئله هندسی گیج نماینده را متوجه شوید، این ابزارهای گوگل می توانند فرایند را برای شما واضح و بصری تر نمایند.

به عنوان مثال، اگر مسئله ای در حساب دیفرانسیل و انتگرال پیدا کنید، اکنون می توانید به سادگی معادله خود را در نوار جستجو تایپ کنید یا با لنز عکسی از آن بگیرید تا شرح و راه چاره گام به گام را از گوگل دریافت کنید. این ویژگی فقط به معادلات محدود نمی گردد و در شرحات و معنای کلمات نیز به کار می آید.

کاربردهای گوناگون هوش مصنوعی گوگل در حل مسائل

ابزار Lens می تواند در مسائلی مثل هندسه بسیار به کار آید. برای مثال، اگر نموداری از یک مثلث با میزان گیری دو ضلع به شما داده گردد و می خواهید مساحت آن را پیدا کنید، لنز اکنون می تواند هر دو مؤلفه بصری و متنی را تفسیر کند و راهنمای جامعی را در خصوص چگونگی حل آن ارائه دهد.

این ویژگی ها صرفاً در حل مسئله کارایی ندارند. گوگل بعلاوه مدل های سه بعدی و تعاملی تازهی را در نوار جستجو معرفی نموده است که به کاربران امکان می دهد تقریباً 1000 موضوع زیست شناسی، شیمی، فیزیک و نجوم را به صورت بصری کاوش نمایند. نمونه ای که به وسیله این شرکت ارائه شده، جستجوی عبارت میتوکندری است:

گوگل با ادغام هوش مصنوعی PalM و Bard توانسته زیرساخت این ویژگی های تازه را فراهم کند. در ابتدا، بارد در مکالمات مهارت بیشتری داشت ولی در استدلال منطقی ضعیف بود. اکنون با افزودن PaLM به پایه کد آن، قابلیت های بارد توسعه یافته و مجهز به قابلیت های محاسبه، تکمیل کد، تجزیه معنایی، استنتاج منطقی و موارد دیگر شده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 13 آبان 1402 بروزرسانی: 13 آبان 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2522

به "گوگل با یاری هوش مصنوعی حالا می تواند بهتر مسائل علمی شما را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل با یاری هوش مصنوعی حالا می تواند بهتر مسائل علمی شما را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید