10 میلیارد تومان برای ترمیم آب انبارهای کاشان پیش بینی شده است

به گزارش بارازعلی، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، 10 میلیارد تومان برای ترمیم آب انبارهای کاشان پیش بینی شده است.

10 میلیارد تومان برای ترمیم آب انبارهای کاشان پیش بینی شده است

احمد دانایی نیا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان در نشست خبری اضافه نمود: موضوع بازسازی رنگرزی ها و رختشویخانه ها در بودجه سال جاری تعریف شده و مبالغی را برای آن پیش بینی نموده ایم که اگر تخصیص یابد، این مکانهای تاریخی بازسازی و بازسازی می شوند.

وی اظهار کرد: 50 درصد اعتبارات پیش بینی شده اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان مربوط به خارج از شهر کاشان و متعلق به ابنیه و اماکن تاریخی منطقه شهرستان کاشان است و این رسالت را باید بطور جدی دنبال کنیم. در حال حاضر چند بنای تاریخی در شهر جوشقان قالی و استرک در حال بازسازی هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان بیان نمود: در سفر استاندار اصفهان به کاشان مصوباتی از جمله احیا و بازسازی بازار کاشان تصویب شد. باید الگو و مصداقی از هویت کاشان در بازار وجود داشته باشد و سال جاری کوشش می کنیم با همکاری دیگر دستگاه های مربوطه، بازار کاشان به جایگاه واقعی خود که در گذشته داشته برسد.

دانایی نیا گفت: رسالت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید بر موضوعات تاریخی و فرهنگی متمرکز باشد و مباحث فرهنگی را با نگاه تاریخی پیگیری کند. سال جاری این مهم در باغ فین کاشان محقق شد و قابلیت های صنایع دستی و روستایی ما به خوبی به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان اضافه نمود: ایام نوروز سال جاری با ماه مبارک رمضان مصادف شد و با نگاه تاریخی فرهنگی بحث نوروزگاه سال جاری با حس و حال رمضان و معرفی آیین های رمضانی برگزار گردید و کوشش کردیم رسالت خود را نسبت به فضای رمضان از دیدگاه میراث فرهنگی انجام دهیم.

دانایی نیا اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز، غرفه های فرهنگی را در ضلع شمالی موزه باغ فین برگزار کردیم و به اذعان بسیاری از گردشگران، برنامه های اجر شده در باغ فین در ایام تعطیلات نوروز بسیار ارزشمند بود. برنامه جنگ شادی رادیویی مستقر در باغ فین برای گردشگران در این ایام برگزار گردید.

وی اظهار کرد: در دومین روز از فروردین سال جاری کنسرت فاخر موسیقی سنتی را اجرا کردیم و در آن جلسه شاهد بودیم که جوانان از موسیقی سنتی استقبال کردند و این اقدام موجب آشنا شدن نوجوانان و جوانان با هویت های فرهنگی منطقه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: سال جاری به همت حوزه گردشگری این اداره، در ابتدای اتوبان بلوار امام رضا (ع) به استقبال گردشگران رفته و خدمات به مسافران نوروزی و بویژه به افرادی که به لحاظ تمکن مالی توان حضور در تاسیسات گردشگری را نداشتند، ارائه شد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 فروردین 1402 بروزرسانی: 21 فروردین 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2453

به "10 میلیارد تومان برای ترمیم آب انبارهای کاشان پیش بینی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 میلیارد تومان برای ترمیم آب انبارهای کاشان پیش بینی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید