15 اشتباه در تمیز کردن خانه که وسایل ما را خراب می&zwnjکند

به گزارش بارازعلی، اشتباهاتی که در تمیز کردن خانه انجام می دهیم، به سادگی می توانند لوازم ما را خراب کند و خرج اضافی روی دست ما بگذارد. ما می خواهیم خانه تمیز و بی نقصی داشته باشیم اما خیلی ازکارهایی که به نام تمیزکاری برای خانه انجام می دهیم، در دراز مدت ممکن است مسائل بیشتری را ایجاد نمایند و لوازم و حتی خود بخش هایی از خانه را تخریب کند. توجه به این نکات علاوه بر طول سال، در خانه تکانی هم اثر می گذارد.

15 اشتباه در تمیز کردن خانه که وسایل ما را خراب می&zwnjکند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

1. لکه زدایی از فرش: اگر با آب وپارچه خیس به سراغ فرش خودتان رفتید تا چربی آن را پاک کنید، ممکن است لکه را به لایه های عمیق تری از فرش ببرید و فرش را لکه دارتر کنید. مایع ظرفشویی در تمیز کردن این لکه ها موثر است.

2. تمیز کردن کف چوبی: اگر فکر می کنید که برای تمیز کردن سطوح چوبی کف، باید از آب زیاد بهره ببرید، تنها نیستید اما بهترین راه استفاده از یک طی خیس و خشک کردن آن است.

3. دستمال های میکروفایبر: دستمال های میکروفایبر درست است که خیلی خوب تمیز می نمایند اما جذب گردوغبار را هم بالا می برند و زمان شما را در گردگیری تلف می نمایند.

4. تخته های چوبی آشپزخانه: تخته های چوبی که برای خرد کردن از آن استفاده می کنید را در ماشین ظرفشویی نگذارید زیرا ماشین ظرفشویی می تواند باعث شکسته شدن چوب و پیچ خوردن و ترک آن گردد.

5. شستشوی ظروف ماشین ظرفشویی: اگر ماشین ظرفشویی شما کاملاً پر نیست بهتر است برنامه آن را آغاز نکنید. در این حالت احتمال آسیب دیدن ماشین ظرفشویی شما بیشتر می گردد. مگر اینکه حالت نیمه پر را بهره ببرید.

6. استفاده از نوع اسفنج اشتباه در قابلمه ها: اگر از اسفنج نامناسبی برای قابلمه ها بهره ببرید، می توانید طول عمر آن را کاهش دهید.

7. استفاده از لوازم ساینده برای سطوح استیل: برای سطوح مختلف استیلی که در آشپزخانه ما وجود دارد، از لوازم ساینده استفاده نکنید. درست است سطوح استیل ضدزنگ هستند اما هر نوع ساینده ای برای آن ها مناسب نیست و می تواند خراش ایجاد کند.

8. استفاده از مایع های اسیدی روی سنگ طبیعی: اگر می خواهید پیشخوان گرانیت یا مرمر شما برای سال ها زیبا به نظر برسد، از پاک نماینده های اسیدی دوری کنید. پاک نماینده های اسیدی می توانند صدمات جبران ناپذیری به سطوح سنگ طبیعی وارد نمایند.

9. از مایع هیدروکسید برای باز کردن لوله استفاده می کنید: در این حالت ممکن است مشکل عظیم تری برای شما به وجود آید. گرمای حاصل از این فرآیند می تواند باعث نرم شدن لوله های پی وی سی گردد. قبل از هر چیزی مطمئن شوید که مایعی که استفاده می کنید بی خطر است.

10. تمیز کردن گاز: اسفنج های پشمی فلزی که اسکاچ نام دارد را بر روی اجاق گاز مخصوصاً در حالت داغ نکشید. این اسفنج ها به راحتی گازهای شیشه ای را خراش می دهند.

11. همیشه از آب گرم در شستن لباس استفاده می کنید: آب گرم ممکن است برای لکه هایی مفید باشد اما برای شستشوی روزانه مناسب نیست. آب گرم برای دوام لباس ها بسیار بد است و به بسیاری از پارچه های طبیعی هم آسیب می زند.

در این زمینه بخوانید:

10 نکته برای آسیب ندیدن در خانه تکانی عید

ترفندهای ساده و سریع برای از بین بردن لکه های لباس

12. اسپری کردن مستقیم تمیزنماینده چوب روی سطوح چوبی: بدون شک اسپری مستقیم روی چوب، موجب ایجاد مشکل روی آن خواهد شد. مایع را روی پارچه تمیز اسپری کنید و رطوبت آن را به سطوح چوبی به طور مستقیم انتقال ندهید. این کار باعث پاک شدن یکنواخت سطوح نیز می گردد.

13. بعد از تمیز کردن خانه در هوا خوشبو نماینده خود را می زنید: درست است عطرهای خانگی برای بوی خانه انتخاب خوبی هستند اما در بسیاری از شرایط این اسپری، کف خانه را لکه های کوچک چسبنده می نماید.

14. از سفیدنماینده برای چوب استفاده نموده اید: شما از سفیدنماینده برای پرداخت چوب استفاده نموده اید. این کار باعث کدر شدن سطح چوبی شده است.

15. پنجره های خانه را با پاک نماینده ساینده تمیز می کنید: استفاده از مواد ساینده اشتباهی است که بسیاری از افراد انجام می دهند. در این حالت اغلب شیشه خراشیده ای داریم که حتی محصولات پولیش شیشه ای قادر به ترمیم آن نیستند.

منبع: bestlife

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1593

به "15 اشتباه در تمیز کردن خانه که وسایل ما را خراب می&zwnjکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 اشتباه در تمیز کردن خانه که وسایل ما را خراب می&zwnjکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید