آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم کاتالانیا، عکس

به گزارش بارازعلی، کاتالانیا یکی از بخش های خود مختار کشور اسپانیا است که سال های بسیاری است برای جدایی از کشور اسپانیا کوشش می نماید. تا جایی که برای جدایی این بخش، رفراندوم تشکیل شد اما بعد از همه پرسی، آنالیز این موضوع به تعلیق درآمد. با فرهنگ عجیب و غریب کاتالانیایی ها آشنا شوید.

آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم کاتالانیا، عکس

زبان مردم کاتالونیا

کاتالونیایی ها علاوه بر زبان اسپانیایی، زبان کاتالونیایی هم دارند که این زبان هم به عنوان زبان رسمی در کنار زبان اسپانیایی این کشور به شمار می آید. تا جایی زبان کاتالونیایی دارای اهمیت است که آموزش این زبان در مدارس این منطقه اجباری است و تمامی معلمان، دکترها و کارکنان مراکز اداری باید بتوانند با این زبان صحبت نمایند.

کاتالونیایی ها روی زبان محلی خود بسیار تعصب دارند و اگر با زبان اسپانیایی از آن ها سوال بپرسید، احتمالا جوابتان را با زبان کاتالونیایی خواهید شنید. این زبان در والنسیا، آندورا، نواحی جنوب فرانسه و ساردینیا هم استفاده می گردد.

تاریخ کاتالونیا

کاتالانیا، پیش از آن که بخشی از اسپانیا گردد، تاریخ و تمدن متعلق به خود را داشته است. کاتالونیا در قرن پانزدهم زمانی که فردیناند با ایزابل ازدواج کرد، بخشی از اسپانیا شد. مردم کاتالونیا هویت جداگانه ای دارند و در این مدت سعی نموده اند از فرهنگ خود محافظت نمایند. در طی این قرن ها چندین بار کاتالونیا درخواست مستقل شدن نموده است و در سال 1930 قدرت بیشتری گرفتند اما در زمان دیکتاتور ژنرال فرانسیسکو فرانکو، مجددا قدرت از کاتالانیایی ها گرفته شد. در این دوره حتی زبان کاتالونیایی ممنوع شد.

سنت های عجیب کاتالونیایی ها

فرهنگ مردم کاتالانیا کاملا متفاوت از کل اسپانیا است. یکی از سنت هایی که کاتالونیایی ها به شدت به آن تعصب دارند و در مراسم های خود برگزار می نمایند، تشکیل برج انسانی است. در شهرک های کاتالونیا، مسابقاتی برگزار می گردد تا ببینند چه تیمی می تواند بلندترین برج انسانی را بسازد. برای درست کردن این برج انسانی، تعادل خیلی مهم است و این مسابقه ها، سرشار از هیجان است.

خوراکی های محلی کاتالونیایی ها

بعضی از نوشیدنی ها و غذاها فقط و فقط به کاتالونیایی ها تعلق دارد. معروف ترین نوشیدنی صادراتی کاتالونیایی ها با نام کاوا به کشورهای مختلفی صادر می گردد و فقط در این ایالت وجود دارد. فیدوا نیز دیگر غذای کاتالانیایی است که جزو خوراکی های محبوب این منطقه محسوب می گردد.

تعطیلات عمومی کاتالونیا

کاتالونیا جشن ها و تعطیلات مخصوص به خود را دارد به طوری که مثلا یک روز در ایالت کاتالونیا تعطیل رسمی است اما این تعطیلات در اسپانیا وجود ندارد. برای مثال، جشنی به نام لامرسا دارند که به احترام قدیس حامی کاتالونیا است و این روز، تعطیل عمومی در این ایالت اعلام می گردد.

پایکوبی کاتالونیایی

موسیقی بخش جدایی ناپذیر فرهنگ کاتالونیایی است. علاوه این که فلامنکو می نوازند، پایکوبی مخصوص به خود را به نام ساردانا دارند. این پایکوبی سنتی به صورت گروهی انجام می گردد.

مردم کاتالونیا اقتصاد کاملا متفاوتی نسبت به دیگر نواحی اسپانیا دارند. ایالت کاتالونیا برای مدت زیادی، به عنوان نیروگاه صنعتی کشور، شهرت داشت و اخیرا نیز در بارسلون، مرکز تکنولوژی های ارتباطی و اقتصادی قدرتمندی را راه اندازی نموده اند.

قانون شهروندی متفاوت

جالب است بدانید حتی ایالت کاتالانیا قوانین مخصوص به خود را دارد و سیستم کیفری و قانون شهروندی آن، متفاوت از سایر شهرهای اسپانیا است. ناواره جزو استان هایی است که در این منطقه، بیشترین قدرت سیاسی را دارد. حتی در کاتالانیا، نیروی پلیس اختصاصی وجود دارد.

گاوبازی

در اسپانیا مسابقه محبوب و پرطرفدار گاوبازی، مدت های زیادی است که انجام می گردد. در این میان کاتالانیا به طور رسمی، گاو بازی را ممنوع خاطرنشان کرد. این قانون در ابتدا تصویب و به اجرا درآمد اما دادگاه قانون اساسی در سال 2015 این تصمیم را لغو کرد و گفت هیچ استانی حق ندارد این بازی تاریخی را ممنوع اعلام کند. با این حال کاتالانیایی ها کمتر از سایر بخش های اسپانیا علاقه به گاوبازی دارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1852

به "آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم کاتالانیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرهنگ و رسوم مردم کاتالانیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید