شروع بازسازی گمرک تاریخی بندر سیراف بوشهر

به گزارش بارازعلی، ایرنا/ براساس سخنان سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی بندر سیراف استان بوشهر، شروع بازسازی گمرک تاریخی بندر سیراف بوشهر صورت گرفت.

شروع بازسازی گمرک تاریخی بندر سیراف بوشهر

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

مهدی آذریان اعلام نمود: بازسازی و ساماندهی محیطی گمرک بانگسار در این فاز شامل استحکام بخشی دیوارها، ستون ها، تزریق ملات به بخش های فرسوده، بندکشی جداره ها، فضای درونی و پیرامونی آن است.

وی با اشاره به ساخت دیوار خشکه چین و موقت برای جلوگیری از برخورد امواج به این اثر ادامه داد: با بازسازی گمرک تاریخی بانگسار زمینه بازدید از این اثر ارزشمند تاریخی برای گردشگران فراهم می شود.

آذریان اعلام کرد: مصالح به کار رفته در این بنا سنگ، ساروج و گچ است و با توجه به شواهد موجود احتمال می رود در 2 طبقه بوده که بر اساس نظریه پروفسور وایت هوس باستان شناس انگلیسی قدمت آن به قرن نهم و دهم میلادی باز می شود.

وی ادامه داد: بازسازی و ساماندهی این اثر به وسیله اعتبار ملی در نظر گرفته شده از طرف امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می شود.

بندر باستانی سیراف از دیرباز یکی از نقاط بسیار مهم و استراتژیک در سواحل شمالی خلیج فارس بوده و اگرچه پایه ریزی آن در دوره ساسانی بود اما، با ورود اسلام به ایران و مستقر شدن مسلمانان رونق بیشتری می گیرد، از اوایل دوران اسلامی تا قرن پنجم هجری که اوج شکوفایی بندرسیراف است، بیشترین حجم مبادلات تجاری و بازرگانی ایران از این بندر صورت می گرفت.

بیشتر بخوانیدبندر سیراف بوشهر، منطقه ای عجیب و ناشناختهمنبع: همگردی
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1219

به "شروع بازسازی گمرک تاریخی بندر سیراف بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازسازی گمرک تاریخی بندر سیراف بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید