آموزش و پرورش: معدل در کنکور 1402 تا سقف 40 درصد تاثیر دارد

به گزارش بارازعلی، محمد مهدی کاظمی، گفت: پس از همه پژوهش های داخلی و خارجی و میدانی که در سطح کشور انجام شد متوجه شدیم که بستری جایگزین آموزش حضوری نیست و یادگیری باید در محیط مدرسه اتفاق بیفتد.

آموزش و پرورش: معدل در کنکور 1402 تا سقف 40 درصد تاثیر دارد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، معاون آموزش متوسطه گفت: آموزش غیرحضوری باعث افت یادگیری بعضی از دانش آموزان در بعضی از دروس شد و طبق پژوهش ها با فرمت آموزش مجازی 4 تا 8 ساعت آموزش در هفته کمتر صورت می گیرد.

به گفته او برای جبران یادگیری دانش آموزان باید برنامه ریزی کنیم و تاثیرات منفی که عدم آموزش به خصوص در دوران ابتدایی در آینده به ارمغان می آورد را کمتر کنیم و تصمیم بر اجرایی دوره جبرانی در تابستان شد.

کاظمی گفت: در دوره متوسطه اول و دوم دانش آموزانی که بیشترین افت یادگیری را داشتند باید در 4 عنوان درسی بین 30 تا 36 ساعت آموزش را پشت سر بگذارند.

او گفت: 2 گروه دانش اموزان مشمول این طرح می شوند. گروه اول افرادی هستند که نمره قبولی نمی گیرند و گروه دوم هم شامل دانش آموزانی می گردد که شورای مدرسه تشخیص می دهد باید در این دوره شرکت نمایند و در مجموع این طرح 20 درصد دانش آموزان را شامل می گردد.

او اضافه نمود: این دوره در تیر و مرداد ماه برگزار می گردد و در شهریور ماه نیز ارزشیابی از یادگیری دانش آموزان صورت می گیرد و دانش اموزان گروه دوم اگر بتوانند نمره بهتری نسبت به آزمون خرداد خود بگیرند نمره شهریور آن ها جایگزین می گردد که باعث افزایش انگیزه برای دانش آموزان گروه دوم است.

وی اعلام کرد: اولویت ما در حوزه آموزش های حرفه ای کار و مهارت آموزی دانش آموزان توجه به آموزش های مورد احتیاج در دوره متوسطه اول و بعد از آن متوسطه دوم است. توجه به این موضوع طی سال های اخیر کم رنگ شده بود، برنامه تحت عنوان بوم (برنامه ویژه مدرسه) را در نیز در نظر گرفته ایم که موضوع آن مهارت آموزی است.

او در خاتمه گفت: سوابق تحصیلی در کنکور سال 1402 با ضریب تا سقف 40 درصد، در سال 1403 با 50 درصد پایه دوازدهم اعمال می گردد، در سال 1404 سوابق تحصیلی پایه های یازدهم و دوازدهم باهم اعمال می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2319

به "آموزش و پرورش: معدل در کنکور 1402 تا سقف 40 درصد تاثیر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش: معدل در کنکور 1402 تا سقف 40 درصد تاثیر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید