ابطحی: مستمری قهرمانان را به موقع و بدون تبعیض می دهیم، هتل ورزش را قانونی از مالک اصلی گرفته ایم

به گزارش بارازعلی، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان گفت: می دانم مستمری ها کم است و از ابتدای حضورم این دغدغه را داشتم، بر همین اساس هفتاد درصد این مستمری را افزایش دادیم.

ابطحی: مستمری قهرمانان را به موقع و بدون تبعیض می دهیم، هتل ورزش را قانونی از مالک اصلی گرفته ایم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سید مصطفی ابطحی، مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان در نشست خبری ظهر امروز گفت: صندوق یک سازه اجتماعی است و برای این سازه یک مسئولیت خاص و یک مدل مدیریتی تعریف می گردد. من معتقدم اگر فرصت باشد، می توان کارهای بزرگ انجام داد. برای آنکه ماموریت های خود را به درستی انجام بدهیم، باید یک مدل خاص مدیریتی برای رسیدن به هدف تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: من در ابتدای حضورم مانع تصمیمات هزینه بر شدم. نگاه من درآمدزایی و حرکت گذاری است. پیشکسوتان و قهرمانان صاحبان این خانه هستند و باید برای آنها باید حرمت قائل شویم. من معتقدم که خانه پیشکسوتان، حلقه مفقوده است و باید از این موضوع استفاده کرد. این پیشکسوتان لحظه های شیرینی در ورزش خلق نموده اند و نباید در گیر و دار زندگی فراموش شوند. به همین دلیل خانه پیشکسوتان را تأسیس کردیم.

ابطحی گفت: برای آنکه ثابت کنم پیشکسوتان را دوست دارم، روزهای تولدشان در کنارشان هستم. با این نگاه تحولات بزرگی در صندوق ایجاد کردیم و به دنبال کشف فرصت های زیادی برای پیشکسوتان و قهرمانان هستیم و از آنها برای یاری به این دو قشر استفاده کنیم. پیشکسوتان می توانند مراسم های خود را در محل واقع در هتل ورزش برگزار نمایند. همچنین امکانات خوبی در این هتل برای ورزش های آبی فراهم شده است.

وی عنوان نمود: با شورای شهر صحبت کردیم و از آنها یاری گرفتیم و قرار شد بلیت های رایگان مترو و اتوبوس در اختیار پیشکسوتان قرار بگیرد. همچنین مقرر شد تعدادی از خیابان ها را به نام بزرگان کنیم؛ کسانی که هنوز زنده هستند و باید برایشان احترام قائل شویم. با صداوسیما صحبت کردیم تا برنامه های ویژه پیشکسوتان داشته باشیم. با شهرداری های بعضی کلانشهر ها از جمله مشهد تفاهم کردیم که شعبه خانه پیشکسوتان را در آنجا نیز داشته باشیم و امیدواریم تا انتها سال برای پیشکسوتان مشهد نیز مراسم تجلیل داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ادامه داد: کارت های پیشکسوتان را فعال و کارت های جدیدی را صادر کردیم تا از امکانات ویژه بهره مند شوند. ما از یاری مراکز بزرگ اقتصادی بهره می بریم تا بتوانیم به پیشکسوتان خدمت کنیم. من همچنین هفته گذشته با معاون قوه قضائیه جلسه داشتم و گفتم که پیشکسوتان سرمایه بزرگ اجتماعی هستند و صندلی بالایی دارند. چرا قوه قضائیه نباید از پیشکسوتان برای حل و فصل بعضی اختلافات استفاده کند؟ ما نباید تختی های زمانه را فراموش کنیم و می توان از آنها یاری گرفت.

ابطحی درباره شناسایی پیشکسوتان گفت: 10 هزار پیشکسوت در صندوق عضو هستند که از طرف فدراسیون ها به ما معرفی شده اند. اگر کسی معرفی نشده، یا مراجعه ننموده یا فدراسیون او را حائز شرایط ندانسته است. البته ما تا به امروز فقط قهرمانان بین المللی را پوشش می دادیم، اما حالا قهرمانان ملی هم تحت پوشش قرار می گیرند.

وی درخصوص گلایه قهرمانان گفت: از مرداد پارسال که من آمده ام، تا به امروز مستمری همواره به وقت به طور مستمر پرداخت نموده ایم. ما کاری به اتفاقات گذشته و پیش از خودمان نداریم و بار دوران خودمان را به دوش می کشیم. می دانم که مستمری ها کم است و من از ابتدای حضورم این دغدغه را داشتم، بر همین اساس هفتاد درصد این مستمری را افزایش دادیم و امیدواریم با درآمدزایی، بخشی از هرم یاری رسانی را وسیع تر کنیم. ضمن اینکه ما این مبلغ را به موقع و بدون تبعیض می دهیم.

وی درباره تأسیس خانه پیشکسوتان در هتل ورزش و اینکه این هتل پیش از این در اختیار فدراسیون شطرنج قرار داشت، گفت: این هتل از طرف شرکت توسعه و نگهداری برای مدت محدودی در اختیار فدراسیون بود و پس از این مدت، توانستیم هتل ورزش را با رقمی به مدت سه سال در اختیار بگیریم. فکر نمی کنم شطرنج هزینه خاصی نموده باشد، مگر اینکه در قرارداد آمده باشد. ما در همین زمان دست به بازسازی هتل ورزش زده ایم. ما معتقدیم محیطی که قرار است در اختیار پیشکسوتان باشد، باید در خور آنها باشد. اتاق ها و راهرو و ... را بازسازی نموده ایم تا خاطرات خوشی برای پیشکسوتان رقم بزنیم. ما این مکان را قانونی از مالک اصلی گرفته ایم و مسئله ای وجود ندارد.

ابطحی درباره منابع اقتصادی صندوق عنوان نمود: بخشی از بودجه توسط وزارت ورزش و از فصل پنج به صورت ماهیانه با رقم خوبی در اختیارمان قرار می گیرد. همچنین شرکت هایی داریم که بعضی از آنها درآمدزایی داریم که سود آنها حتی به 4 میلیارد تومان نیز می رسد.

وی اعلام نمود: کمترین مبلغ مستمری 300 هزار تومان و بیشترین هم 2.7 میلیون تومان است. این حقوق نیست و مستمری محسوب می گردد.

ابطحی درباره در اختیار دریافت مدیریت انجمن بازی های رایانه ای توضیح داد: این یکی از فرصت سازی هایی بود که استفاده کردم. خوشبختانه وزیر موافقت کرد که انجمن بازی های رایانه ای به صندوق منتقل گردد. ما در ایران بیست میلیون بازیکن آماتور فوتبال رایانه ای و شش میلیون بازیکن حرفه ای داریم. اگر بتوانیم لیگ حرفه ای راه بیندازیم، اقدام موثری خواهد بود که منابع خوبی می تواند به صندوق برسد. گردش این حوزه 400 میلیون دلار است که حتی اگر یک درصد آن به ما برسد، اتفاق بزرگی خواهد بود.

وی در انتها گفت: امیدواریم مدال های خوش رنگی در المپیک بگیریم و کسانی که روی سکو بروند، با معرفی فدراسیون مربوطه قادر خواهند بود که از خدمات صندوق بهره ببرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 872

به "ابطحی: مستمری قهرمانان را به موقع و بدون تبعیض می دهیم، هتل ورزش را قانونی از مالک اصلی گرفته ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابطحی: مستمری قهرمانان را به موقع و بدون تبعیض می دهیم، هتل ورزش را قانونی از مالک اصلی گرفته ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید