باید با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدید ورزش جلوگیری کنیم

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، چهل و هفتمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز دوشنبه با حضور مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در سالن سلمان فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

باید با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدید ورزش جلوگیری کنیم

سیدرضا صالحی امیری در سرانجام این مجمع گفت: در مدت دوسال برای شفاف سازی، همکاری با دولت، برگزاری تورنمنت های بین المللی در شان مردم ایران و سایر موارد تلاش کردیم. در شرایط فعلی همه باید یکصدا باشند. هر نوع حاشیه های می تواند ما را در کسب موفقیت با مشکل روبرو کند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که همه موانع و منابع در اختیار ورزش باشند. اخیرا هم با آقای دکتر سلطانی فر در سوئیس دیدارهایی داشتیم که یکی از برنامه های ما فعال کردن دیپلماسی ورزشی بوده که حدود 60 دیدار به همین دلیل داشته ایم.

صالحی امیری گفت: همه عوامل ورزش در تلاش است تا با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدیدات علیه ورزش بهره ببریم. در مجمع کمیته ملی المپیک 20 مصوبه داشتیم که یک عضو جدید اضافه شد. با رای قاطع اعضای مجمع آقای محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا به عنوان عضو هفتم المپیکی در هیات اجرایی حضور خواهد داشت.

وی در مورد اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز گفت: این اساسنامه به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شد و بعد به دولت ارسال شد که مصوب شد و به شورای نگهبان فرستاده شد که روال خودش را طی می کند و خوشبختانه تایید شد و به طور قانونی روالش را طی می کند. این اساسنامه الان با اساسنامه های دنیا مطابقت دارد.

صالحی امیری در مورد مهمترین تصمیم امروز هیات اجرایی گفت: اینکه بتوانیم ارز لازم برای بازیهای المپیک را تامین کنیم مورد تایید قرار گرفت و امیدوارم بتوانیم این ارز را از منابع ریالی هم تامین کنیم و مسئله ای برای این بازیها نداشته باشیم.

وی در مورد امضا نامه از سوی خود و سلطانی فر در سفر به سوئیس گفت: ما هیچ نامه ای را در این سفر امضا نکردیم و صرفا برخی نشست ها را برگزار کردیم. ما از سال 1327 منشور کمیته ملی المپیک را به رسمیت شناخته ایم و الان هم همین سیاست را داریم و در این سفر هیچ نامه یا توافقی را امضا نکردیم.

صالحی امیری تاکید کرد: در چند روز گذشته تمام ظرفیت کشور به کار گرفته شد که ما بتوانیم این تصمیم غیرعقلانی و غیرعادلانه کنفدراسیون فوتبال آسیا را رد کنیم. این قطعا یک تصمیم سیاسی است. ایران کشور امنی است و طرح این مسئله اهداف سیاسی دارد و آن را در دایره فشارهای وارد شده بر ایران تعریف می کنم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 920

به "باید با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدید ورزش جلوگیری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید با افزایش دیپلماسی بین المللی از تهدید ورزش جلوگیری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید