از سنه تا سنندج، پژوهش در سیر تحول سنندج از گذشته تا به امروز

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کردستان، سنندج مهد تمدن، تاریخ، فرهنگ و هنر بوده که دارای تاریخی کهن و خاستگاه و زادگاه هنرمندان، مشاهیر، مفاخر و بزرگان زیادی است.

از سنه تا سنندج، پژوهش در سیر تحول سنندج از گذشته تا به امروز

سلیمان خان اردلان، امان الله خان والی و امیر نظام گروسی سه تن از بزرگان سنندجی بوده که در اعتلای سنندج و فرهنگ و تاریخ این شهر بسیار تاثیرگذار بوده اند.

با این سبقه تاریخی و فرهنگی، کتاب از سنه تا سنندج اثر اساتید برجسته دکتر کیومرث حبیبی، دکتر کیومرث ایراندوست و دکتر هوشمند علیزاده است که نتیجه تحقیق و کوشش مجموعه بسیار زیادی از اساتید و دانشگاهیان است چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

رییس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج در خصوص چاپ این کتاب اظهار کرد: کتاب از سنه تا سنندج یکی از آثار علمی ماندگار در حوزه مطالعات شهری بوده که فرصتی مناسب برای مطالعات بعدی پژوهشگران، محققان و دانشجویان را مهیا می سازد.

سرکوت نجفی افزود: این کتاب در قالب هشت فصل به بررسی شکل گیری و سیر تحول سنندج از گذشته تا به امروز؛ با کوشش و کوشش چندین ساله سه نفر از اساتید برجسته شهرسازی دانشگاه کردستان، دکتر ایراندوست، دکتر حبیبی و دکتر علیزاده تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: این بررسی تاریخی شامل موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی - فضای سنندج بوده و برآن است تا خواننده را به درک واقعی و علمی از این شهر برساند.

رییس فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سنندج یادآور شد: بخش هایی ازاین کتاب ماندگار و ارزشمند هم برنامه ریزی و دورنمایی است که به نام دستور کار برنامه استراتژی و آینده برای توسعه شهر سنندج است و علاقمندان می توانند این کتاب را از کتابخانه شهرداری واقع در طبقه همکف ساختمان شورای اسلامی شهر سنندج تهیه کنند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2019

به "از سنه تا سنندج، پژوهش در سیر تحول سنندج از گذشته تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سنه تا سنندج، پژوهش در سیر تحول سنندج از گذشته تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید