از شرورهای انیمیشنی تا کتاب های پاییزی؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش بارازعلی، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از شرورهای انیمیشنی تا کتاب های پاییزی؛ برترین های هنر و سینما

13 شخصیت شرور برتر در انیمیشن های دهه گذشته

دیزنی برای مدتی طولانی است که پادشاه شروران بزرگ انیمیشنی بوده است. دیزنی از اسکار در کارتون شیر شاه تا مالفیسنت، دارای طیف کاملی از شخصیت های منفی انیمیشنی است. با این حال، استودیوهای انیمیشن بیشتری از دریم ورکس و سونی گرفته تا ایلومینیشن، به عنوان مدعی و رقیب در چند سال گذشته مطرح شده اند و شرورهای منحصر به فرد بیشتری نیز خلق نموده اند. تعداد زیادی انیمیشن در دهه گذشته اکران شدند و بسیاری از آن ها دارای شرورانی بزرگ بودند. برخی از آن ها شخصیت های پیچیده ای هستند که می توانیم با آن ها هم دردی کنیم، در حالی که برخی دیگر کاملا شیطانی هستند. پس بد نیست 13 شرور برتر انیمیشن های دهه گذشته را با هم آنالیز کنیم.

10 شخصیت دیزنی که شایسته یک داستان عاشقانه اند

همه ما شخصیت های بسیاری از دنیای دیزنی می شناسیم که داستان های شیرین عاشقانه دارند. در این مطلب 10 کاراکتر دیگر دیزنی را نام بردیم که شایسته یک قصه عاشقانه هستند. از بل و دیو داستان دیو و دلبر گرفته تا کارل و الی انیمیشن بالا، دیزنی داستان های واقعا عاشقانه زیادی را در تاریخ استودیو خود ثبت نموده است. سالانه صدها مراسم عروسی و رویدادهای عاشقانه با الهام از برترین زوج های دیزنی یا صحنه های عاشقانه یکی از فیلم های آن ها برگزار می شود، اما هنوز هم برخی از زوج ها و کاراکترها هستند که از این افتخار محرومند.

7 انتقام جوی قدرتمند که هنوز به دنیای سینمایی مارول نیامده اند

دنیای سینمایی مارول با هر فیلم و سریال تازه دیزنی پلاس به رشد خود ادامه می دهد و انتقام جویانی قدرتمندتر را به فهرست قهرمانان خود اضافه می کند. با این حال، با وجود ضدقهرمانان تازهی که تهدیدی برای نابودی چنددنیای در فاز 4 دنیای سینمایی مارول هستند، حتی قوی ترین انتقام جویان نیز ممکن است به نیروی پشتیبان احتیاج داشته باشند. در حال حاضر قهرمانان بسیار قدرتمندی در تیم وجود دارند و بسیاری دیگر از آن ها نیز در راه هستند اما برخی از قوی ترین انتقام جویان کمیک های مارول هنوز در دنیای سینمایی مارول حضور ندارند.

10 سریال برتر شبیه بازی مرکب درباره بقا و نجات از مرگ

بازی مرکب نتفلیکس یک سریال درام کره ای است که نه تنها با ویژگی های بصری خیره نماینده و اکشن مجذوب نماینده، بلکه با تفاسیرش از اخلاقیات انسانی، بینندگان را مجذوب خود می کند. این سریال با توجه به قالب فوق العاده محبوبش که مانند فیلم نبرد سلطنتی است، توجه بینندگان را با تصاویر هراس انگیز پاد آرمانشهری خود از یک جزیره متروک، جلب می کند و آن ها را مجذوب اجراهای قوی خود می کند، به طوری که مخاطبان، مشتاق می شوند تا قسمت های بیشتری از این بازی مجذوب نماینده بقا را تماشا نمایند. این سریال، سرویس پخش نتفلیکس را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و در نشریاتی مانند سی نت به عنوان بزرگ ترین سریال غیر انگلیسی زبان در دنیا معرفی می شود. با توجه به این موضوع، جای تعجب نیست که بسیاری از بینندگان پس از تماشای آن، در پی سریال های مشابهی باشند که شامل عناصری مانند بازی های بقای دیوانه وار و درام پاد آرمانشهری تلخ هستند.

10 فیلم که تا دو بار تماشا نکنید درکشان نخواهید کرد

کریستوفر نولان به دلیل خطوط مبهم و گیج نماینده فیلم هایش مانند انگاشته (Tenet) معروف است، اما فیلم های دیگری هم وجود دارند که در بازنگری مجدد بیشتر معنا پیدا می نمایند. در این مقاله 10 فیلم پرمحتوا از کارگردان های کاردرست سینما را نام بردیم که بعد از دو بار تماشا، بهتر درک می شوند. فیلم های بسیاری وجود دارند که با چند بار تماشا بهتر و بیشتر درک می شوند. برخی از فیلم ها برای درک کامل احتیاج به چندین بار مشاهده دارند. پس از تماشای دوباره و کسب جزئیات بیشتر، می توانید انتها عالی یک داستان پیچیده یا یک فیلم علمی-تخیلی با اطلاعات بیش از حد گیج نماینده را بهتر درک کنید. کسانی که تا به حال یک فیلم بیش از حد گیجشان نموده یا با احساسات درهم و برهمی روبرو شدند، ممکن است احتیاج به مشاهده دوباره، سه باره یا حتی چهارباره فیلم داشته باشند. برخی از برترین فیلم ها هم برای درک کامل احتیاج به تحلیل بیشتری دارند.

نقد فیلم ترسناک کلبه وحشت؛ مسخره است یا وحشتناک؟

فیلم کلبه وحشت یا شیطان مرده (Evil Dead) به جنبشی در عالم هنر تعلق دارد که آن را کمپ (Camp) خطاب می نمایند. معادل آن را به فارسی می توان عبارت نامانوسی چون نامرغوب دوستی یا کج سلیقگی عامدانه/آیرونیک در نظر گرفت. اثر هنری کمپ هیچ گونه ادعایی برای متعالی کردن روح بشر، جلای فکری مخاطب و انتقال پیغام مهم اجتماعی ندارد و چیزی است که اگر بخواهیم با دیدی جدی و خشک به آن نگاه کنیم، بد، بی کیفیت و بیخود به نظر می رسد. ولی مجذوب نمایندهیت آن نیز در همین نهفته است. گاهی آدم احتیاج دارد مغزش را خاموش کند و به تجربه اثری بپردازد که خودش را جدی نمی گیرد و با سطح کیفی نازل و بودجه کم ساخته شده، ولی پشت ساخت آن ذوق و شوق نهفته بوده.

17 بازسازی لایواکشن انیمیشن های دیزنی از برترین تا بدترین

کوشش های اخیر دیزنی برای بازسازی انیمیشن های کلاسیکش در قالب لایو اکشن با استقبال خوب منتقدان همراه بود و در بیشتر مواقع گیشه را برای مدتی به تسخیر درآورد. با این حال همه نمونه ها هم از این قاعده پیروی نمی نمایند و به شاهکارهای ماندگاری تبدیل نشدند. بر اساس گزارشی که CNBC در جولای 2019 منتشر کرد، لایو اکشن های دیزنی از زمان انتشار آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) در سال 2010 برای این کمپانی بیش از 7 میلیارد دلار آورده اقتصادی داشتند. این رقم به سادگی دلیل علاقه به ساخت لایو اکشن ها در چند سال اخیر را به اثبات می رساند. تعدادی از لایو اکشن های بازسازی شده دیزنی علاوه بر جلب نظر مخاطبان با واکنش های مثبت منتقدان هم روبرو شد که از تازه ترین نمونه های آن می توان به کروئلا (Cruella) اشاره نمود اما به مقدار همه بازسازی های درجه یک دیزنی آثاری هم وجود دارد که سیبل نقدها شدند و واکنش های تند و تیزی دریافت کردند. بخشی از این نقدها به دلیل این است که انیمیشن اصلی از همتای بازسازی شده اش فرسنگ ها جلوتر است و برخی از فیلم ها هم در همه ابعاد با مسائل ریز و درشتی همراه هستند که تماشای آن ها را به تجربه ای عذاب آور تبدیل می کند. با نگاهی اجاقتصادی به امتیازات متاکریتیک و راتن تومیتوز می توان متوجه شد کدام لایو اکشن ها جانشین شایسته ای برای آثار کلاسیک هستند و کدام یک به صورت گسترده تمسخر شدند.

از شهرزاد تا خاتون؛ 8 شخصیت زن قدرتمند سریال های شبکه نمایش خانگی

زمان با سرعت عجیبی قابلیت تغییر هر چیزی را دارد و در این میان شخصیت های فیلم های سینمایی و سریال ها به فراخور زمان دچار تغییر و دگرگونی می شوند. اگر فیلم ها و سریال ها را بازتاب دهنده واقعیت های جامعه بدانیم، باید گفت فیلم سازان با تأثیر گرفتن از وقایع اجتماعی، داستان هایشان را می نویسند و فیلم هایشان را می سازند. فیلم ها و سریال ها فرزند زمانه ی خودشان هستند که از تحولات اجتماعی بهره می گیرند. این بازنمایی واقعیت ها در ایران بسیار پررنگ تر از دیگر کشورها دیده می شود. چون فیلم ها و سریال های ایرانی بسیار منطبق با واقعیت ساخته می شوند و کارگردانان از اتفاقات جامعه برای ساختن فیلمشان بهره می گیرند. درست به خاطر همین مسأله سینمای اجتماعی در ایران، همیشه جالب توجه بوده و کارگردانان را به سمت ساخت فیلم هایی با سوژه ها و مضامین اجتماعی سوق داده است. در چند سال اخیر، نگاه فیلم سازان به نقش زنان در جامعه و خانواده تغییر نموده است. در این سال ها هر چقدر زنان در جامعه فعال تر و نقش پذیرتر شده اند، به همان مقدار هم کارگردانان در فیلم ها و سریال هایشان نقش های اساسی تری به آن ها داده اند. برترین مثال در این زمینه به نقش زنان در سریال های تلویزیونی برمی شود. در چند سال گذشته و در سریال های تلویزیونی، زنان معمولا نقش هایی ضعیف، منفعل و کم اثر داشتند و شخصیت هایشان خنثی و بدون کنش و واکنش خاصی بود؛ این مردها بودند که تصمیم های نهایی را می گرفتند و زنان چاره ای جز تبعیت نداشتند. با گذشت زمان، سریال های نمایش خانگی در چند سال اخیر به خوبی توانسته اند تغییر رویکرد فیلم سازان و تغییر نقش های زنان را نشان دهند. اگر تا دو دهه پیش زنان در سریال های تلویزیونی شخصیت هایی ضعیف و منفعل داشتند، حالا در سریال های شبکه نمایش خانگی زنان نقش هایی قوی، محکم و قدرتمند دارند. زنان در این سریال ها از سایه مردان خارج شده اند و برای خودشان هویت و شخصیت مستقل و محکمی پیدا نموده اند.

10 شخصیت تاثیرگذار والت دیزنی در طول تاریخ

16 اکتبر سالگرد تاسیس شرکت انیمیشن سازی والت دیزنی است. 98 سال از روزی که والت دیزنی به همراه برادرش یک استودیو کوچک ساخت انیمیشن را به وجودآوردند، می گذرد و در گذر این سال ها، این شرکت تبدیل به یکی از بزرگترین استودیوهای هالیوود شده است. بعلاوه این شرکت مالک 14 شهربازی و 73 شرکت و چندین شبکه تلویزیونی نیز است. در طی این سال ها شخصیت های کارتونی بی شماری از سوی ایده پردازان و سازندگان والت دیزنی خلق شده . شخصیت هایی که چندین نسل را با سحر و جادوی خود همراه نموده و آرزوهایشان را به تصویرکشیده است. ممکن است فهرست شخصیت های مورد علاقه هرکدام از هواداران والت دیزنی متفاوت باشد، اما در میان هزاران شخصیت خلق شده از سوی این استودیو، برخی از آ ن ها تاثیر شگفت انگیز و ماندگاری بر مخاطب در سراسر دنیا گذاشته اند. این شخصیت ها لزوما کاراکتر اصلی انیمیشن نیستند و گاهی حتی نقش کوتاهی دارند، اما نتنها بر فرایند داستان، بلکه بر بیننده تاثیری انکارناپذیر دارند. به مناسبت سالگرد تاسیس این شرکت انیمیشن سازی، سراغ 10 شخصیت تاثیرگذار والت دیزنی در طول تاریخ رفته ایم. فهرست براساس اولویت در اثرگذاری و محبوبیت تنظیم شده است.

7 کتاب مجذوب نماینده برای شب های بلند پاییزی

هر چند کتاب خواندن فصل نمی شناسد اما نمی شود منکر عیش کتاب خوانی در شب های بلند و سرد پاییزی شد. بخصوص اگر کتاب هایی هم که می خوانید حال و هوای پاییزی داشته باشند. با فرارسیدن پاییز و کوتاه شدن روزها و غروب های زودهنگام، هیچ چیز آرامش بخش تر از نشستن در کنجی دنج و خواندن یک کتاب خوب نیست. برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از این فصل زیبا ببرید، در اینجا هفت کتاب را معرفی نموده ایم که مطمئنا حتی اگر در فصلی غیر از پاییز آن را مطالعه کنید، بازهم آب وهوای سرد و دل انگیز پاییز را حس خواهید کرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2084

به "از شرورهای انیمیشنی تا کتاب های پاییزی؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شرورهای انیمیشنی تا کتاب های پاییزی؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید