اشتباهات معمول گردشگران در سفر که هرگز از آنها درس نمی گیرند

به گزارش بارازعلی، سفر کردن یکی از لذت بخش ترین و هیجان انگیز ترین تجربیات دنیاست. اما می تواند در عین حال بسیار پر استرس باشد و با توجه به این که شما مسلما به سفر می روید تا آرامش کسب کنید، نباید در طول سفر ، مجبور به تحمل استرس شوید. اما اتفاقات استرس زا برای همه ما، حتی برترین ها، پیش می آیند و هر چقدر هم سعی کنیم تا از موارد ناراحت کننده کوچک جلوگیری کنیم، آنها ممکن است اتفاق بیفتند. روش هایی برای پیش گیری از این ناراحتی های کوچک وجود دارند و یکی از آن روش ها این است که عادت های بد قدیمی مان را در طول سفر کنار بگذاریم. بسیاری از اشتباهاتی که در طول سفر انجام می شوند معمول هستند و بسیاری از گردشگران آنها را مرتکب می شوند. هر گاه متوجه شدید شما هم این اشتباهات ساده را در طول سفر هایتان انجام می دهید، قدم بعدی این است که سعی کنید و از انجام دادن آنها در سفر بعدی تان خودداری نمایید. بعضی از این اشتباهات معمول می توانند کوچک باشند؛ مانند فراموش کردن مدارک مهم. اما بعضی دیگر ممکن است خیلی بزرگ تر باشند؛ مانند برنامه ریزی کردن از قبل برای جنبه های خاصی از سفر؛ بویژه در سفر های بین المللی. بخاطر داشته باشیم که بهتر است سفرمان را برنامه ریزی کنیم و سپس در طول آن، آرامش خود را حفظ نماییم. در این نوشتار، اشتباهات معمول گردشگران در سفر که معمولا هرگز از آنها درس نمی گیرند را می شماریم. اگر به یاد بیاورید و این اشتباهات و عادت های بد را کنار بگذارید، سفر بعدیتان خیلی خیلی بهتر خواهد شد. برای آشنایی با این معمول ترین اشتباهات گردشگران، با خبرنگاران همراه شوید.

اشتباهات معمول گردشگران در سفر که هرگز از آنها درس نمی گیرند

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : نگذاشتن اشیاء با ارزش در کیف همراه

به نظر می رسد گذاشتن اشیاء با ارزش در چمدان، ایده بسیار بهتری باشد, زیرا کار آسان تری است و افراد کمتری قادر هستند آنها را بدزدند. اما متاسفانه قادر نخواهید بود همیشه و هر لحظه با چشمانتان از آن مراقبت کنید. به همین علت، ممکن است اشیاء با ارزش شما گم شوند و یا حتی آسیب ببینند. بنابراین بهتر است آنها را در کیف همراه خود بگذارید تا همیشه به آنها دسترسی داشته باشید. اگر یک خط هوایی چمدان شما یا اشیاء با ارزش داخل آن را گم کند یا اگر آنها آسیب ببینند، کار زیادی نمی توانید انجام دهید؛ پس اگر آنها را با خودتان و در کیف همراهتان حمل کنید، احتمال کمتری وجود دارد که اتفاقی برای آنها بیفتد.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : جدی نگرفتن اظهار نظر دنیاگردات دیگر

قطعا یکی از اشتباهات دنیاگردان، جدی نگرفتن بازخورد دنیاگردان دیگر است! تحقیق کردن قبل از برنامه ریزی برای یک سفر بسیار اهمیت دارد؛ اما اگر تنها بر اساس بعضی اظهار نظر های خاص برنامه ریزی کنید، به احتمال زیاد تجربه خوبی نخواهید داشت. خواندن اظهار نظر دیگران در اینترنت چیز بدی نیست؛ اما این که بعضی از آنها را بخوانیم و به بعضی دیگر توجه نکنیم ممکن است نتایج بدی به همراه داشته باشد. در خصوص همه نقاط مختلف از جمله هتل ها و رستوران ها، اظهار نظر های مختلفی در اینترنت پیدا می گردد و اگر به طور کامل تحقیق نکنید و این مطالب را نخوانید مطمئنا پشیمان خواهید شد. البته نظرات هر کس فرق دارد و نمی توان صد در صد به همه نظرات اطمینان کرد. به همین علت بسیار اهمیت دارد که نظرات افراد مختلف را بخوانیم و آن دسته نظراتی که تعدد بیشتری دارند را ملاک قرار دهیم.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : همراه بردن بار بیش از میزان

این یکی از معمول ترین اشتباهات دنیاگردان است که همه آنها حداقل یک بار آن را مرتکب شده اند و هنوز هم آن را مرتکب می شوند. حتی اگر یک دنیاگرد باتجربه باشید، احتمال این وجود دارد که یکبار اشتباه کنید و به طور تصادفی، بار بیش از میزان ای همراه خود ببرید. این کار بخصوص در مرحله آنالیز کیف ها بسیار دردسر ساز است؛ زیرا شما اجازه دارید یک کیف با یک وزن معین را همراه ببرید. برترین کار برای خودداری از این شرایط این است که تنها موارد ضروری را در چمدان خود بگذارید؛ موارد ضروری چند دست لباس برای استفاده هر روزه و لوازم بهداشتی آرایشی هستند. هیچ چیز دیگری نباید در چمدانتان قرار بگیرد؛ زیرا هر چیز دیگری احتیاج داشته باشید، می توانید آن را در مقصد خود تهیه کنید.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : آنالیز نکردن شرایط آب و هوایی

این یکی از اشتباهات دنیاگردان است که بسیاری از افراد بخاطر پیش بینی نکردن شرایط و فکر نکردن از قبل در خصوص تعطیلاتشان مرتکب می شوند. آنالیز شرایط آب و هوایی نقطه ای که به آن سفر می کنید به دلایل مختلف بسیار اهمیت دارد. ابتدا این که مهم است در خصوص آب و هوای آن منطقه بدانید تا بتوانید لباس های مناسب با آن را در چمدان خود قرار دهید. دوم این که بسیار مهم است که در خصوص آب و هوای آن نقطه در لحظه رسیدنتان مطلعی داشته باشید تا بتوانید بر اساس آن، لباس هایی که می بایست بپوشید را انتخاب کنید. اگر از قبل در این مورد برنامه ریزی کنید و لباس های مناسب سفرتان را همراه داشته باشید، هم در هزینه هایتان صرفه جویی خواهید کرد و هم دردسر کمتری خواهید داشت.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : بیش از میزان عکس گرفتن

دوربین هایی که در گوشی های هوشمند ما وجود دارند از هر نظر فوق العاده به نظر می رسند؛ اما همین دوربین ها می توانند به یک نفرین تبدیل شوند. اغلب اوقات در طول سفر، افرادی را می بینیم که به جای این که از چشمان خود استفاده نمایند، در حال تجربه یک مقصد دنیاگردی خاص از راه لنز دوربین هایشان هستند. توصیه ما این نیست که اصلا عکس نگیرید؛ اما این که بر تعداد عکس هایی که می اندازید یک محدودیت در نظر بگیرید، باعث می گردد لذت تعطیلات شما چند برابر گردد. به ما اطمینان کنید؛ شما هیچ وقت به آن صد ها عکسی که در یک موزه هنری انداخته اید نگاهی نخواهید انداخت. عکس ها برای ثبت کردن خاطرات از یک رویداد هستند نه تجربه کردن آن.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : ننوشیدن آب تازه

وقتی شما به کشوری تعلق دارید که آب شیر تازه در آن وجود دارد، هرگز در خصوص نوشیدن آن آب شکی به خود راه نمی دهید. اما همه نقاط دنیا دارای آب تمیز و تازه ای که از شیر سرازیر گردد نیستند و این یک نکته مهم است که می بایست به خاطر بسپارید. تحقیق کردن در خصوص نقاطی مانند خاورمیانه، آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا در خصوص این که آیا آب تازه در آنها یافت می گردد یا خیر برای سلامتی تان بسیار مهم است. یکی از دلایل اولیه بیماری در سفر، استفاده از آب و غذای آلوده است که جز پرتکرارترین اشتباهات دنیاگردان است.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : تمدید نکردن پاسپورت

اشتباهات زیادی ممکن است در طول سفر یا قبل از آن انجام دهید؛ اما از جمله اشتباهات دنیاگردان که واقعا غیر قابل اصلاح است، تمدید نکردن پاسپورت است. و البته جا نگذاشتن آن در خانه و بهمراه بردن آن در سفر. هر دو این اشتباهات، اشتباهات بسیار بدی هستند و مرتکب نشدن آنها در سفر های بین المللی بسیار اهمیت دارد. شما می بایست حدود شش ماه قبل از سفر و بعد از سفر، پاسپورت خود را معتبر کنید؛ زیرا بیشتر کشور ها به این میزان زمان برای دادن مجور ورود به شما احتیاج دارند. پاسپورت یکی از مهم ترین چیز هایی است که شما با خود به سفر می برید؛ پس حتما مراقب آن باشید و آن را نباید فراموش کنید.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : پنهان نکردن اشیاء ارزشمند در هنگام حضور در عموم

حالا که می دانید می بایست اشیاء ارزشمند خود را درون کیف همراه خود بگذارید و نه چمدانتان، زمان آن را رسیده است که آنها را در جایی پنهان کنید که کسی نتواند به آنها دسترسی داشته باشد. با این که احتمال این که قربانی جیب بری بشوید بسیار کم است، این احتمال بهرحال وجود دارد. بهتر است اشیاء ارزشمند و قیمتی خود را در نقطه ای کیفتان بگذارید که دسترسی به آن بدون مطلعی شما آسان نباشد. اما مراقب باشید این کار را آنقدر خوب انجام ندهید که خودتان هم نتوانید پیدایشان کنید. اصلا توصیه نمی کنیم اشیاء قیمتی را در خانه یا هتل جا بگذارید. آنها را همراه خود بیرون ببرید؛ اما در همه حال از جای آنها اطلاع داشته باشید.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : نداشتن بیمه مسافرتی

ممکن است به نظر برسد که نباید پول خود را صرف خریدن بیمه مسافرتی بکنید؛ اما در طولانی مدت، بیمه مسافرتی می تواند نجات دهنده شما باشد. فرایند خریدن بیمه بسیار ساده است و می توانید بیمه مسافرتی محلی یا بین المللی تهیه کنید. بیمه مسافرتی می تواند هر چیزی از جمله کنسل شدن پرواز یا دیر رسیدن به آن و هزینه های بهداشت و درمان را در طول سفر بر عهده بگیرد. بیمه نه تنها به شما یاری می نماید به مقصد دنیاگردی مورد نظرتان برسید، مطمئن می گردد که وقتی در آنجا بسر می برید از شما مراقبت گردد. حداقل یازده علت عالی برای این که هر دنیاگردی به بیمه مسافرتی احتیاج دارد موجود است؛ اگر آنها را بدانید، متوجه می شوید هرگز از آنها مطلعی نداشته اید و چقدر لازم هستند که بیمه آنها را برایتان فراهم کند.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : فراموش کردن احتمال پرواز زدگی

در نظر نگرفتن جت لگ یکی از اشتباهات دنیاگردان است! جت لگ Jet lag یا پرواز زدگی (همان بی خوابی و ناراحتی ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما) واقعا اتفاق می افتد و اگر مراقب نباشید می تواند سفر شما را خراب کند. با توجه به این که بیش از 24 دوره زمانی متفاوت در دنیا وجود دارد، هیچ تعجبی ندارد که در هنگام سفر در مسافت های طولانی، ساعت شخصی شما دچار اشکال گردد. اگر آنقدر بدشانس باشید که در پروازی به سوی چندین ساعت در آینده قرار بگیرید، محتمل است خواب شبانه خود را به طور کل از دست بدهید. روش های متعددی برای درمان این مشکل و کسب آمادگی برای مقابله با آن وجود دارند که توصیه می کنیم در خصوص آنها تحقیق کنید.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : نگذاشتن یک دست لباس اضافه در کیف همراه

از آنجایی که شما چند دست لباس اضافه در چمدان خود دارید، ممکن است به نظر کار بی فایده ای برسد؛ اما همراه داشتن یک دست لباس اضافه در کیف همراه، گاهی می تواند نجات دهنده باشد. پیش بینی این که بین ترک کردن خانه تان و رسیدن به مقصد، چه اتفاق هایی ممکن است برایتان بیفتد سخت است. بنابراین بهتر است همیشه یک دست لباس اضطراری همراه داشته باشید که در صورت بروز اتفاقی مانند ریختن غذا روی لباس، بتوانید از آنها بهره ببرید. داشتن این یک دست لباس اضافه، بویژه اگر چمدان شما به طور تصادفی گم گردد و پیدا شدن آن یک یا چند روز طول بکشد بسیار مفید است؛ زیرا حداقل دو دست لباس برای تعویض خواهید داشت.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : تبدیل ارز در فرودگاه ها

چیز های بسیار زیادی هستند که دنیاگردان از انجام آنها خودداری می نمایند؛ اما تبدیل پول نقد در فرودگاه ها از آن دسته چیز ها نیست. ایستگاه های تبدیل ارز در فرودگاه ها معمولا نرخ تبدیل بسیار بالایی دارند که هزینه زیادی را از شما طلب می نمایند. برترین راهکار این است که از قبل در این مورد برنامه ریزی کنید و پول خود را در یک بانک یا صرافی مطمئن تبدیل نمایید. ممکن است این کار به آسانی تبدیل پول در فرودگاه نباشد؛ اما حتی تبدیل پول در مقصد هم از تبدیل آن در فرودگاه بهتر و عاقلانه تر است.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر: مطلعی ندادن به بانکتان در خصوص سفر

یکی از چیز هایی که بیشتر از هر چیز دیگری در سفر استفاده خواهید کرد پول است و برای استفاده از پول، می بایست یک کارت اعتباری همراه داشته باشید. قبل از این که تمامی پولی که برای سفر پس انداز نموده اید خرج کنید، بهتر است بانک خود را در خصوص تمامی خرید هایی که ممکن است در طول سفر انجام دهید مطلع کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است وقتی در سفر هستید، حساب بانکی شما به وسیله بانک بلوکه گردد و آنگاه دیگر قادر نخواهید بود از کارت اعتباری تان بهره ببرید و مجبور خواهید شد از پول نقد همراهتان خرج نمایید. پس بهتر است احتیاط کنید و قبل از سفر، به وسیله مراجعه، تلفن یا ایمیل، بانک خود را در خصوص سفرتان مطلع کنید.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : همراه نداشتن پول نقد

هرگز نباید وقتی در سفر هستید، تنها از کارت های بانکی و اعتباری بهره ببرید؛ زیرا این کارت ها همیشه قابل اطمینان نیستند. برای مثال، ممکن است حساب بانکی شما به وسیله بانکتان بلوکه گردد و دیگر نتوانید از بانک پول بگیرید. بنابراین بهتر است همیشه کمی پول نقد همراه داشته باشید؛ بویژه به این علت که در بعضی از نقاط دنیا، هنوز هم تنها پول نقد پذیرفته می گردد. بعلاوه اگر در منطقه ای سفر می کنید که می بایست عوارض نقدی بپردازید، پول نقد لازم خواهید داشت.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : کپی نگرفتن از مدارک سفر

قبل از این که سفرتان را شروع کنید، بهتر است از تمامی مدارک مهم مسافرتی تان کپی بگیرید. مدارکی مانند پاسپورت، گواهی نامه رانندگی و مدارک بیمه. با این که ممکن است فکر کنید این کار اصلا ضروری نیست، باید بخاطر بسپارید که شما هرگز نمی دانید چه اتفاقی ممکن است در طول سفر رخ بدهد. مثلا ممکن است مدارک شما در طول سفر آسیب ببینند یا گم شوند و اگر کپی آنها را داشته باشید خیلی به شما یاری خواهد نمود. داشتن کپی مدارک بخصوص در کشور هایی که می بایست مدارک سفر را در همه حال همراه خود داشته باشید بسیار مفید است؛ زیرا اصل مدارک ممکن است دزدیده شوند.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : در نظر نگرفتن توقف های کوتاه میان راه

وقتی برای سفر کردن در حال برنامه ریزی هستید، به نظر می آید پیدا کردن یک پرواز مقرون به صرفه، مهم ترین چیز باشد. اما چیزی که بسیاری از دنیاگردان در نظر نمی گیرند این است که بسیاری از پرواز های مقرون به صرفه دارای توقف های کوتاه خسته نماینده هستند. گاهی این توقف ها اصلا کوتاه نیستند و بسیار طول می کشند و گاهی آنقدر کوتاه هستند که بخاطر تاخیر در پرواز اول، پرواز بعدی تان را از دست می دهید. بخاطر داشته باشید بین دو پروازی که رزرو می کنید می بایست حداقل یک ساعت فاصله باشد. بدین صورت اگر پرواز اول شما تاخیر داشته باشد، همچنان قادر خواهید بود خودتان را به پرواز بعدی برسانید. بعلاوه مطمئن خواهید بود که همه بارتان با شما به پرواز بعدی خواهد رسید.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : همراه بردن چیز هایی که در هواپیما ممنوع است

بازرسی بدنی و بازرسی بار از جمله چیز های اعصاب خرد کن، اما ضروری هستند. قوانین سختگیرانه ای در خصوص این که چه چیز هایی می تواند به هواپیما برده گردد وجود دارند و همه آنها بدیهی نیستند که فکر کنیم از آنها مطلعی داریم. مثلا یکی از قوانین این است که مایعات بیش از 100 میلی لیتر نباید به داخل هواپیما برده شوند. پس مراقب باشید بطری های بزرگ شامپو یا سایر لوازم بهداشتی که با محدودیت مایعات در تضاد هستند همراه نداشته باشید. وقتی مجبور می شوید در قسمت بازرسی، بعضی چیز ها را دور بیاندازید، نه تنها بسیار کلافه نماینده، بلکه بسیار خجالت آور هم هست. بعلاوه به دلایل کاملا بدیهی، مجوز ورود هیچ گونه شیء تیز یا اشیاء قابل اشتعال به درون پرواز داده نمی گردد.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : برنامه ریزی بیش از حد

سفر کردن به نقطه ای از دنیا برای اولین بار، هیجان انگیز است؛ اما می تواند ترسناک هم باشد. برنامه ریزی کردن قبل از سفر، ایده بسیار خوبی است؛ اما برنامه ریزی بیش از حد باعث به وجود آمدن مسائل متعدد می گردد. اگر برای سفر خود بیش از میزان برنامه ریزی کنید، دیگر یک تعطیلات پر آرامش نخواهید داشت و همیشه مملو از استرس خواهید بود. از آنجایی که سفر شما فرصتی است که تنها یک بار ممکن است در زندگی تان پیش بیاید، این که بخواهید از همه نقاط مهم و مجذوب کننده یک مقصد دنیاگردی بازدید کنید بسیار وسوسه انگیز است. اما به جای این که انواع و اقسام فعالیت ها و بازدید ها را به صورت فشرده در برنامه سفر خود قرار دهید، بهتر است آن فعالیت هایی که از آنها لذت بیشتری می برید را در اولویت قرار دهید و بیشتر وقت خود را به انجام آنها بگذرانید. به طور خلاصه، کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : تحقیق نکردن

بیشتر افرادی که به یکباره برای سفر تصمیم می گیرند و یک پرواز رزرو می نمایند، قبل از سفر به طور کامل و درست تحقیق انجام نمی دهند. با این که سفر های ناگهانی واقعا عالی هستند، اما بسیار مهم است که چندین ساعت را به تحقیق و برنامه ریزی بگذرانید تا در انجام سفر خود پیروز باشید. روش های متعددی برای تحقیق در خصوص یک نقطه وجود دارند و معمول ترین و آسان ترین آنها استفاده از اینترنت است. البته می توانید از یک آژانس مسافرتی یا یک کتاب راهنما یاری بگیرید. هماهنگ کردن پرواز با هتل محل اقامت بسیار اهمیت دارد و یکی از چیز هایی است که اغلب دنیاگردان فراموش می نمایند آن را انجام دهند.

اشتباهات دنیاگردان در سفر : سفر بدون بودجه

ممکن است تمام سال مشغول پس انداز بوده اید تا یک سفر فوق العاده داشته باشید. پیدا کردن یک عدد برای برآورد هزینه ها و پس انداز کردن بر اساس آن می تواند آسان باشد؛ اما این که خرج سفرتان از برآورد هزینه ای که انجام داده اید بیشتر گردد بسیار آسان تر است. سفر کردن بدون بودجه کار پر ریسکی است؛ زیرا شما مجبور خواهید شد از پولی که برای مواقع اضطراری کنار گذاشته اید برای ادامه سفر بهره ببرید. در نظر گرفتن بودجه مناسب برای تمامی جنبه های سفر از جمله موارد اضطراری، می تواند باعث گردد در صرف پول و زمان در طولانی مدت صرفه جویی کنید. ولخرجی کردن در خصوص غذا خوردن و سوغاتی خریدن در طول سفر می تواند عالی باشد؛ اما مراقب باشید پول کافی برای ادامه سفر برایتان باقی بماند.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : اطمینان بیش از حد به چیز هایی که می دانید

یکی دیگر از مزایایی که تحقیق کردن قبل از سفر به همراه دارد این است که شما مکان های تازه و منحصر به فردی را در کشوری که به آن سفر می کنید شناسایی می نمایید. سفر کردن به تمامی نقاط محبوب دنیاگردی در یک نقطه از دنیا آسان است؛ اما این کار به شما فرصت این را نمی دهد که جواهرات پنهان یک نقطه خاص از دنیا را ببینید و بشناسید. این نکته بویژه در خصوص غذا بسیار صدق می نماید؛ زیرا رستوران ها و غذا خوری های کوچک متعددی وجود دارند که از رستوران های بزرگی که در نقاط مهم دنیاگردی واقع شده اند بسیار باکیفیت تر هستند و غذای خوش طعم تری ارائه می دهند. بنابراین وقتی که در سفر هستید، افق های دید خود را توسعه دهید.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : گذاشتن همه پول ها در یک نقطه

این نکته به میزان پنهان کردن اشیاء ارزشمند در یک نقطه ایمن اهمیت دارد. داشتن یک نقطه معین مثل کیف پول یا کمربند پول برای نگه داری پول هایتان، ایده بسیار خوبی است؛ اما نگاه داشتن تمامی پولتان در یک نقطه اصلا ایده خوبی نیست. این کیف پول ها و کمربند های پول، هدف اصلی دزدان هستند و احتمال این که دزدیده شوند بسیار زیاد است. در صورتی که کیف پول یا کمربند پول شما دزدیده گردد، این که می دانید در نقطه ایمن دیگری هنوز هم پول نقد دارید، می تواند آرامش فکری شما را تامین کند.

اشتباهات دنیاگردان در سفر: یاد نگرفتن زبان ملی مقصد

ندانستن زبان ملی نقطه ای که به آن سفر می کنید می تواند بسیار بد باشد و تجربه سفرتان را خراب کند. این بدان معنی نیست که می بایست آن زبان را به طور کامل بدانید؛ اما دانستن چند کلمه و عبارت اصلی می تواند بسیار مفید باشد. دانستن کلمات مربوط به جهت های مختلف می تواند به شما در پیدا کردن راهتان یاری کند؛ بخصوص اگر بلد نباشید تابلو های نوشته شده به زبان مورد نظر را بخوانید. دانستن سلام و احوال پرسی در زبان مقصد هم بسیار مفید است و می تواند به شما یاری کند به مردم محلی بیشتر نزدیک شوید و جنبه صمیمی تر آنها را ببینید. دانستن زبان مقصد، باعث می گردد تجربه عالی تری در سفر داشته باشید و دلتان بخواهد دوباره به آن نقطه از دنیا بازگردید.

اشتباهات معمول دنیاگردان در سفر : فراموشی در شارژ کردن لوازم الکترونیکی

این یکی از شناخته شده ترین و معمول ترین اشتباهاتی است که دنیاگردان همیشه در حال مرتکب شدن هستند. این یکی از آن چیز هایی است که مطمئنا شب قبل از سفر به آن کر نموده اید؛ اما بدلایلی فراموش می کنید گوشی تلفن یا لپ تاپ خود را به شارژ بزنید. وقتی صبح زود بیدار می شوید و گوشی تلفن شما می بایست با 20 درصد شارژ، یک سفر یک روزه را همراه با شما تجربه کند، دردسر شروع می گردد. بنابراین بهتر است یک آلارم برای یادآوری شارژ کردن لوازم الکترونیکی تان معین کنید تا شب قبل از سفر به صدا در بیاید و این نکته مهم را به شما یادآوری کند. این هم ایده خوبی است که یک پاوربانک خوبی بخرید تا حتی وقتی برق در دسترستان نیست، بتوانید لوازم الکترونیکی خود را شارژ کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2425

به "اشتباهات معمول گردشگران در سفر که هرگز از آنها درس نمی گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات معمول گردشگران در سفر که هرگز از آنها درس نمی گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید