انجام آزمایش های خاص کرونا در زمان بندی معین

به گزارش بارازعلی، یک فوق تخصص نفرولوژی بچه ها گفت: برای دریافت جواب صحیح تست کرونا، آزمایش ها باید بر اساس زمان بندی تعیین انجام گردد.

انجام آزمایش های خاص کرونا در زمان بندی معین

به گزارش خبرنگار ، حمیدرضا بادلی، فوق تخصص نفرولوژی بچه ها درباره زمان انجام آزمایش های خاص بیماری کرونا ویروس (کووید-19) اظهار کرد: آزمایش های خاص ویروس کرونا از جمله آنتی بادی و PCR باید بر اساس زمان بندی تعیین انجام شوند، بنابراین آگاهی از اینکه چه زمانی بیماری شروع شده یا اینکه فرد از چه زمانی با ویروس مواجهه داشته، لازم است.

او بیان نمود: سوآب محل تلاقی سوراخ بینی و حلق، دهان، نمونه گیری BAL به وسیله دستگاه برونکوسکوپ (البته اغلب متخصصان ریه این آزمایش را انجام نمی دهند) آنتی بادی، تست خلط و مدفوع از جمله آزمایش هایی هستند که ما برای مبتلایان به کووید-19 انجام می دهیم. محققان به تازگی می گویند که ترشحات بینی هم در تشخیص بیماری کرونا موثر است.

این فوق تخصص نفرولوژی بچه ها افزود: ما برای همه بیماران مبتلا به کرونا ویروس از روز نخست تمام این آزمایش ها را انجام نمی دهیم، بلکه باید ببینیم که از چه زمانی بیماری شروع شده است. بر اساس شواهد موجود دوره کمون یا نهفتگی کرونا ویروس (مدت زمانی که طول می کشد تا علائم بیماری در شخص ظاهر گردد) بین 2 تا 14 روز است، بنابراین در زمان هایی که بیمار علامت ندارد ما نمی توانیم آزمایشی خاص را انجام دهیم البته این قاعده در خصوص اشخاصی که با فرد مبتلا به کرونا ویروس مواجهه داشته اند، صدق نمی کند.

او ادامه دادا: در خصوص این افراد انجام آزمایش ها از روز نخست تماس تا هفته اول مناسب نیست، زیرا در این بازه زمانی اغلب همه آزمایش ها منفی شده و بین هفته اول تا دوم مواجهه، تست PCR به تدریج مثبت می گردد.

بادلی تاکید نمود: از زمان شروع علائم کرونا مانند سرفه، تب و تنگی نفس یک هفته باید بگذرد تا آزمایش های آنتی بادی برای فردی که با ویروس کرونا در تماس بوده است، مثبت گردد. به طور کلی 2 نوع آنتی بادی IgM و IgG وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1331

به "انجام آزمایش های خاص کرونا در زمان بندی معین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام آزمایش های خاص کرونا در زمان بندی معین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید