انجام اولین عمل پیوند قلب جنوب غرب کشور در اهواز

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران/خوزستان سرپرست مرکز اهدا، فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان از انجام اولین عمل پیوند قلب در استان خوزستان و جنوب غرب کشور اطلاع داد.

انجام اولین عمل پیوند قلب جنوب غرب کشور در اهواز

دکتر جواد شریعتی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: نخستین عمل پیوند قلب در جنوب غرب کشور صبح امروز (28 دی ماه) همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

وی اضافه نمود: عمل پیوند قلب، کبد و دو کلیه از زنده یاد محمدعلی طلازاده جوان 24 ساله شوشتری که در پی یک تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با وجود تاثرات قلبی، با سخاوت و رضایت خانواده وی و کوشش تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز انجام شد. گفتنی است که این جوان سال ها مدافع حرم بوده و تنها چند روز از عقد وی می گذرد.

سرپرست مرکز اهدا، فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی خوزستان گفت: در این عمل، قلب به یک مرد 36 ساله اهوازی، دو کلیه به دو مرد 36 ساله و 42 از اهواز و کبد به یک مرد 32 ساله پیوند شده است.

شریعتی بیان نمود: خوشبختانه با پیوند اعضای این جوان، چهار جوان دیگر به زندگی برگشتند.

وی بیان نمود: دکتر بحرینی عمل پیوند کلیه ها، دکتر شیخی و دکتر بهنام قلی زاده و دو پزشک از تهران و شیراز پیوند قلب و دکتر دستیار عمل پیوند کبد را انجام داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1666

به "انجام اولین عمل پیوند قلب جنوب غرب کشور در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام اولین عمل پیوند قلب جنوب غرب کشور در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید