اکران 6 فیلم ایرانی در ایتالیا

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران: شش فیلم ایرانی با زیرنویس ایتالیایی با سخنرانی رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در محل دانشگاه شرق شناسی ناپل، اکران شد.

اکران 6 فیلم ایرانی در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، نمایش شش فیلم ایرانی با سخنرانی قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا و خانم تورنسللو، رئیس کرسی زبان فارسی دانشگاه ناپل در محل این دانشگاه، به خاتمه رسید.

در این برنامه که با هماهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان و کرسی زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه، صورت گرفت، تعداد شش فیلم از فیلم های ایران با زیرنویس ایتالیایی برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه پخش شد.

فیلم خسته نباشید به عنوان آخرین فیلم ایرانی، هفتم خردادماه با حضور ایرانشناسان، اساتید زبان فارسی، دانشجویان کرسی فارسی و بعضی از علاقه مندان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه شرق شناسی ناپل اکران شد.

سینمای ایران، خلاق است

رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: امروز، سینمای ایران با داشتن ویژگی های برجسته ای که دارد، جای پای قوی در دنیای تصویر برای خود باز نموده و با فراوری بیش از 100 فیلم بلند در طول سال و صدها فیلم مستند و کوتاه، جوایز مهمی را در جشنواره های بین المللی به خود اختصاص می دهد.

پورمرجان در ادامه، اضافه نمود: اگر بخواهیم بعضی از خصیصه های شاخص فیلم های ایرانی را بیان کنیم، باید گفت سینمای ایران هم داستان های خوب را در خود دارد و هم حس مخاطب را برمی انگیزد.

وی، ادامه داد: سینمای ایران، سینمایی انسانی است و بر روح انسان تمرکز دارد؛ سینمای ایران برای سرگرمی ساخته نمی گردد، بلکه همیشه یک ایده مهمی در آن است و مخاطب را مجبور به تفکر و تجزیه و تحلیل می نماید.

پورمرجان، سینمای ایران را خلاق دانست و گفت: همیشه تحوّل در سینمای ایران قابل مشهود است؛ سینمای ایران در بطن خود انسجام خاصی دارد، گرچه از کارگردانان و تهیه نمایندگان مختلف استفاده می نماید.

رایزن فرهنگی کشورمان به برگزاری 33 دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر تهران اشاره نمود و گفت: این جشنواره تجربه بزرگی در حوزه سینما محسوب می گردد و سال جاری هم بیش از 10 کارگردان و فراورینماینده فیلم از کشورهای مختلف در آن حضور یافتند.

وی در رابطه با فیلم خسته نباشید، اعلام کرد: این فیلم در کوشش است که بیان کند همدلی از همزبانی بهتر است و مردم کشورهای مختلف می توانند بدون اینکه زبان همدیگر را بفهمند در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی نمایند.

در خاتمه این مراسم، خانم تورنسللو به عنوان منتقد فیلم و سینمای ایران، ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی در زیرنویس کردن این فیلم و همکاری با دانشگاه ناپل، اکران فیلم های ایران در ایتالیا را تأثیرگذار دانست و اضافه نمود: امید است تا در سال های آینده بتوانیم بعضی از فیلم های زیرنویس شده ایتالیایی را در این دانشگاه عرضه کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 646

به "اکران 6 فیلم ایرانی در ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "اکران 6 فیلم ایرانی در ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکران 6 فیلم ایرانی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید