این بازیگران مشهور هالیوود قید دستمزد نجومی را زدند

به گزارش بارازعلی، بازیگران می توانند فیلم خود را به وسیله شبکه های اجتماعی به گونه ای تبلیغ نمایند که انجام این کار به وسیله تبلیغات، میلیون ها دلار خرج روی دست استودیو های فیلمسازی می گذارد. با این حال مواردی هم بوده که بازیگران گران قیمت هالیوود به دلایل مختلفی از دستمزد نجومی خود صرف نظر کردند.

این بازیگران مشهور هالیوود قید دستمزد نجومی را زدند

برخی شاید این سؤال را بپرسند که بازیگران هالیوود چرا برای یک نقش میلیون ها دلار دستمزد می گیرند. درست است که آن ها بازیگران توانمندی هستند، اما جدا از آن، معروفیت آن ها می تواند پول زیادی را نصیب استودیو های فیلمسازی کند. همه مردم تنها برای تماشا فیلم ها به سینما نمی روند و بسیاری از ما دوست داریم ستاره های محبوب مان را بر روی پرده سینما ببینیم.

به علاوه بازیگران می توانند فیلم خود را به وسیله شبکه های اجتماعی به گونه ای تبلیغ نمایند که انجام این کار به وسیله تبلیغات، میلیون ها دلار خرج روی دست استودیو های فیلمسازی می گذارد. با این حال مواردی هم بوده که بازیگران گران قیمت هالیوود به دلایل مختلفی از دستمزد نجومی خود صرف نظر کردند.

تیموتی شالامی در یک روز بارانی در نیویورک (A Rainy Day in New York)

تصمیم تیموتی شالامی برای بازی در فیلم وودی آلن، یک روز بارانی در نیویورک بازی کند، با نقدها زیادی روبرو شد؛ و گرچه این فیلم با پیروزیت زیادی رو به رو شد، شالامی تصمیم گرفت تمام دستمزد خود را به چند خیریه ببخشد. او در اینباره گفت: نمی خواهم از بازی ام در این فیلم سودی عایدم گردد. به عنوان یک بازیگر جوان هدفم از به عهده گرفتن این نقش این بود که کوشش کنم پا جای پای بازیگران کهنه کارتری بگذارم که تحسین شان می کنم.

برندن فریزر در پناهگاه خانوادگی (Gimme Shelter)

برندن فریزر در سال 2013 در فیلم پناهگاه خانوادگی بازی کرد که درباره رها شدن و بی خانمانی بود. بعد از ساخت فیلم، فریزر تمام دستمزد خود را به یک خیریه اهدا کرد که مجموعه ای از پناهگاه های واقعی است و این فیلم نیز بر اساس آن ساخته شده بود. اقدام خیرخواهانه فریزر الهام بخش همبازی اش جیمز ارل جونز شد و او نیز بخش قابل توجهی از دستمزد خود را به این خیریه اهدا کرد.

ویل اسمیت در شاه ریچارد (King Richard)

اینطور که گفته می گردد ویل اسمیت برای بازی اش در فیلم شاه ریچارد 40 میلیون دلار دریافت کرد. با این حال، وقتی استودیوی فیلمسازی تصمیم به پخش فیلم به وسیله سرویس اِچ بی او مکس گرفت، معنایش این بود که باقی بازیگران فیلم از دریافت پاداش از فروش فیلم در گیشه محروم خواهند ماند. به همین علت اسمیت پذیرفت که بخش زیادی از دستمزد خود را به آن ها دهد. سانیا سیدنی، دمی سینگلتون، تونی گلدوین، جان برنتال و آژنو الیس از جمله بازیگران این فیلم بودند که اسمیت دستمزد خود را با آن ها شریک شد.

رایان رینولدز در ددپول (Deadpool)

هنگام ساخت فیلم ددپول، رایان رینولدز احساس می کرد، نویسندگان پروژه، پل ورنیک و رت ریس باید سر صحنه در کنارش حضور داشته باشند. پیش از این فیلم، او 6 سالی با آن ها کار نموده بود. با این حال، استودیوی فیلمسازی از پرداخت دستمزد به ورنیک و ریس خودداری کرد، به همین علت رینولدز تصمیم گرفت دستمزد آن ها را خود پرداخت کند.

کیانو ریوز در وکیل مدافع شیطان (The Devils Advocate)

در زمان ساخت فیلم وکیل مدافع شیطان، به کیانو ریوز پیشنهادی چند میلیون دلاری برای حضور در این فیلم شد. با این حال، برای اینکه آل پاچینو همبازی اش گردد، ریوز تصمیم گرفت از بخش زیادی از دستمزد هنگفت خود صرف نظر کند تا استودیوی فیلمسازی توان مالی به کار گرفتن آل پاچینو را بیاید. علتش صرفاً این بود که ریوز آنقدر دلش می خواست با این بازیگر بزرگ همبازی گردد که کمتر شدن دستمزدش برایش اهمیتی نداشت.

جورج کلونی در شب بخیر و پیروز باشید (Good Night, and Good Luck)

شب بخیر و پیروز باشید فیلمی است که جورج کلونی در آن هم بازیگر، هم کارگردان و هم جزء تیم نویسندگان بود. او برای به خاتمه رسیدن پروژه مورد علاقه اش پذیرفت که تنها یک دستمزد پیش پرداخت به مبلغ 120 هزار دلار دریافت کند. روشن نیست آیا او از پیروزیت های فیلم در گیشه پاداشی دریافت کرد یا خیر، اما این فیلم با نقد های مثبتی روبرو شد. علاوه بر این، کلونی برای این فیلم نامزد اسکار برترین کارگردانی شد.

ایتن هاک در پاکسازی (The Purge)

وقتی ایتن هاک پیشنهاد بازی در فیلم پاکسازی را دریافت کرد، دستمزدی که برای او در نظر گرفته شده بود بسیار اندک بود. با این حال، به او گفته شد که سهم خوبی از فروش فیلم در گیشه دریافت خواهد نمود. او این نقش را با اعتماد به فیلم و کارگردانش پذیرفت و این ریسک نتیجه پیروزیت آمیزی داشت، چرا که فیلم تنها در شب افتتاحیه 34 میلیون دلار فروش کرد. با توجه به اینکه تمام هزینه صرف شده برای ساخت فیلم 3 میلیون دلار بود، این اندازه بسیار شگفت انگیز می کند.

جونا هیل در گرگ وال استریت (The Wolf of Wall Street)

جونا هیل به قدری دلش می خواست با مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور کار کند که تصمیم گرفت دستمزد اندکی برای بازی اش در فیلم گرگ وال استریت بگیرد. او برای نقشش در این فیلم تنها 60 هزار دلار دریافت کرد و این در حالی بود که دستمزد لئوناردو دیکاپریو برای این فیلم حدود 10 میلیون دلار بود.

او در اینباره گفته: کمترین دستمزدی که می شد را به من دادند. این پیشنهاد آن ها بود و من هم گفتم: همین امشب قرارداد را امضا می کنم. همین امشب آن را فکس کنید. می خواهم قبل از خواب امضایش کنم تا دیگر نتوانند به لحاظ حقوقی پیشنهادشان را پس بگیرند.

جنیفر لوپز در شیادان (Hustlers)

جنیفر لوپز شاید یکی از بزرگ ترین ستاره های موسیقی پاپ جهان باشد، اما برای بازی اش در فیلم شیادان دستمزد پیش پرداختی دریافت نکرد. او هم تهیه نماینده و هم بازیگر این فیلم بود و تنها پاداش هایی از فروش فیلم در گیشه دریافت کرد. او در اینباره گفته: برای شیادان دستمزد نجومی ای نگرفتم. بدون دستمزد بازی کردم و تهیه نماینده فیلم هم بودم. من آن کاری که دوست داشته باشم را انجام می دهم.

او بعلاوه گفته: این فیلم ما است. تهیه نماینده، کارگردان، نویسنده و بازیگر های آن همگی زن هستند. مدت ها در فیلم ها دیده ایم که مرد ها از زن ها استفاده می نمایند، بنابراین جالب بود که برگشتن ورق را ببینیم.

بازیگران سریال تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory)

جیم پارسونز، جانی گالکی، کیلی کوئوکو، کونال نایر و سایمون هلبرگ در ابتدا برای هر اپیزود از سریال تئوری بیگ بنگ یک میلیون دلار می گرفتند. با این حال، دستمزد همبازی های آن ها، ماییم بیالیک و ملیسا راوش کمتر از یک چهارم این اندازه بود. به همین علت بازیگران اصلی از 100 هزار دلار دستمزد خود برای هر اپیزود صرف نظر کردند تا دستمزد همبازی هایشان بیشتر گردد. اینگونه شد که دستمزد بیالیک و راوش برای هر اپیزود به 450 هزار دلار افزایش یافت.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2410

به "این بازیگران مشهور هالیوود قید دستمزد نجومی را زدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بازیگران مشهور هالیوود قید دستمزد نجومی را زدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید