باغ ارکیده سنگاپور، یکی از زیباترین باغ های آسیا

به گزارش بارازعلی، باغ ارکیده سنگاپور

سنگاپور یکی از توریستی ترین کشورهای آسیایی است که بر اساس نظر سنجی اخیر موسسه گالوپ، به عنوان امن ترین کشور دنیا برای سفر در سال 2018 انتخاب شد. به همین منظور امروز قصد داریم تا یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این کشور را معرفی کنیم. به طور کلی باغ ها در سنگاپور جزء اصلی ترین دیدنی ها هستند و باغ ارکیده یکی از مشهور ترین این باغ هاست. در ادامه این مطلب با خبرنگاران همراه شوید تا با هم سری به باغ ارکیده سنگاپور بزنیم.

باغ ارکیده سنگاپور، یکی از زیباترین باغ های آسیا

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

در میانه های باغ بزرگ گیاه شناسی کشور سنگاپور، باغی بسیار سرسبز و زیبا وجود دارد که در آن می توان بی نظیرترین ارکیده های روی کره زمین را مشاهده کرد. نام این باغ بی نظیر، باغ ارکیده سنگاپور است. با وجود اینکه باغ ملی ارکیده سنگاپور در سال 1995 میلادی افتتاح شده است، اما گل های ارکیده از همان ابتدای تاسیس باغ گیاه شناسی این کشور در سال 1859، در این باغ به وفور وجود داشتند. در نتیجه یک برنامه بلند مدت برای جمع آوری کلکسیونی از ارکیده ها که هنری ریدلی (Henry Ridley) اولین مدیر باغ ملی گیاه شناسی آن را طرح ریزی نموده بود، مجموعه خانه ارکیده در سال 1899 در این باغ تاسیس شد و از طریق مدیران بعدی باغ توسعه پیدا کرد.

در سال 1929 میلادی، باغ اولین گل ارکیده پیوند خورده خود را به عنوان یک برنامه جدید که توسط شخصی به نام هولتوم طراحی شده بود، پرورش داد. پس از مدتی، این برنامه پیوند زدن گل ها سودمند واقع شد و به همین دلیل مدیران مجموعه تصمیم دریافتد که این گل ها را در وسعت بیشتری پرورش بدهند. بعدها در سال 1980 وقتی باغ یک بودجه هنگفت از دولت گرفت، طرح جدیدی در این باغ تصویب شد که بر مبنای آن باید در سه هسته اصلی باغ گل های ارکیده می کاشتند. این سه هسته عبارتند از بخش Bukit Timah، بخش Tanglin و بخش مرکزی. امروزه بخش مرکزی را باغ ارکیده سنگاپور می نامند.

این باغ بیش از سه هکتار وسعت دارد و بر روی بلندترین تپه موجود در باغ ملی گیاه شناسی سنگاپور واقع شده است. باغ ملی ارکیده، بزرگترین نمایشگاه ارکیده های گرمسیری در جهان است و بیش از 60 هزار ارکیده شامل 1000 گونه بومی و 2000 هزار گونه پیوندی در آن نگه داری می شوند.

جالب توجه ترین نکته در خصوص این باغ، طراحی شگفت انگیز و متمایز آن است. در اینجا ارکیده ها را بر اساس سیستم رنگ بندیشان کاشته اند تا طراحی باغ با هر چهار فصل هماهنگ و منطبق باشد. به عنوان مثال، ارکیده های کرم و زرد رنگ برای فصل بهار و ارکیده های صورتی و قرمز برای فصل تابستان کاشته شده اند. مجموعه شگفت انگیزی از ارکیده های سفید رنگ نمایان گر فصل زمستان هستند و ارکیده های بنفش بخش پائیزی را نشان می دهند.

یکی از مهم ترین بخش های باغ ارکیده سنگاپور تالار بورکیل (Burkill Hall) است که زمانی به عنوان محل سکونت مدیران باغ ملی شناخته می شد. این منطقه، که نقطه کانونی باغ است را بخش VIP باغ نامیده اند. در این مکان مجموعه بی نظیری از زیباترین ارکیده های پیوندی جهان نگه داری می شوند که بر روی هر کدام نام بعضی از شخصیت های مطرح جهان و سازمان ها را گذاشته اند. جکی چان و نلسون ماندلا از جمله این افراد هستند.

یکی دیگر از مناطق با اهمیت باغ، خانه تان هون سیانگ (Tan Hoon Siang Mist House) است که در آن بعضی از زیباترین گل های ارکیده معطر جهان را مشاهده خواهید کرد. در مجاورت خانه معطر، مجموعه Yuen-Peng McNeice Bromeliad با حدود 1000 گونه گل آمریکایی Bromeliads که توسط بانو Yuen-Peng McNeice اهدا شده اند، نگه داری می شوند. جاذبه های گردشگری باغ همچنین مجموعه خانه خنک را هم شامل می گردد. این خانه بهشتیست برای بیش از 500 گونه ارکیده که باید در شرایطی آب و هوایی خاص نگه داری شوند. خانه خنک باغ ارکیده سنگاپور یک بنای مدرن شیشه ایست که هوای دورن آن از طریق کامپیوتر خنک تر از هوای بیرون نگه داری می گردد.

در باغ ارکیده سنگاپور، مناظر شگفت انگیزی را خواهید دید که مطمئنا هیچ جای دیگری ندیده اید. دشت ها و تپه های کوچک بزرگی که که از گل های زیبای ارکیده پوشیده شده اند، تنها گوشه ای از این زیبایی است. کافیست دوربین عکاسی خود را به همراه داشته باشید تا تصاویر کم نظیری را ثبت کنید.

دسترسی به باغ ارکیده سنگاپور

به منظور دسترسی به باغ ارکیده، هم می توانید تاکسی بگیرید و هم می توانید از اتوبوس و قطار بهره ببرید. با قطار، باید در ایستگاه باغ گیاه شناسی سنگاپور پیاده شوید و 20 دقیقه تا باغ ارکیده پیاده روی کنید. اگر هم قصد دارید تا با اتوبوس به دیدن باغ بروید، باید اتوبوس های شماره 7، 75، 77، 15، 106، یا 174 را سوار شوید و در ایستگاه جاده ناپیر پیاده شوید. از این ایستگاه با 15 دقیقه پیاده روی به باغ می رسید. راحت ترین راه دسترسی به باغ هم دریافت یک تاکسی دربست است. در کنار ورودی این باغ، پارکینگی مجهز برای کسانی که با خودروی شخصی سفر می نمایند، تدارک دیده شده است.

اطلاعات بازدید

ساعات بازدید از باغ: همه روزه از ساعت 08:30 الی 19:00

بهای بلیط: بزرگسالان نفری 5 دلار

دانش آموزان و دانشجویان نفری 1 دلار

ملاحظات: بازدید از باغ برای افراد زیر 12 سال رایگان است.

در مجاور ورودی باغ ارکیده سنگاپور یک دکه و استراحتگاه وجود دارد که از آن می توانید خوراکی، سوغاتی و گلدان های ارکیده بخرید.

آدرس: سنگاپور، جاده کلونی 1، باغ ملی گیاه شناسی سنگاپور، باغ ارکیده سنگاپور

تلفن تماس: 006564717361

منبع: الی گشت
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 477

به "باغ ارکیده سنگاپور، یکی از زیباترین باغ های آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ ارکیده سنگاپور، یکی از زیباترین باغ های آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید