برپایی خانه شعر و اندیشه شیراز با هدف زمینه سازی ایجاد شهر خلاق ادبی

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در شیراز، محمدحسن اسدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرداری شیراز با هدف توسعه فرهنگ شهروندی و زمینه سازی برای ایجاد شهر خلاق ادبی با موضوع امیراسماعیل آذر چهره برجسته ادبی کشور، اقدام به برپایی خانه شعر و اندیشه نموده است.

برپایی خانه شعر و اندیشه شیراز با هدف زمینه سازی ایجاد شهر خلاق ادبی

به گفته او؛ این خانه با همکاری معاونت فرهنگی و اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز در راستای پروژه کلان شیراز؛ شهر فرهنگ شهروندی در حال اجراست.

شهردار کلان شهر شیراز توضیح داد: توسعه فرهنگ شهروندی و ادبیات در بین همه اقشار و شهروندان شیرازی و شناسایی استعدادها در حوزه شعر و ادبیات از اهداف این طرح است.

اسدی مطرح کرد: طرح خانه شعر و اندیشه در 18 گام به منظور پیشبرد اهداف موردنظر پیش بینی شده است و همه گروه های علاقمند به حوزه شعر و ادبیات را در بر می گیرد.

به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری کلان شهر شیراز؛ وب گاه adibanonline.ir در این راستا در حال طراحی است و علاقه مندان با مراجعه به این حوزه از بخش های مختلف آن، آگاهی پیدا می نمایند.

او به ویژه برنامه هایی که با حضور امیراسماعیل آذر چهره برجسته ادبی کشور و مجری این طرح به مناسبت هفته شیراز در این کلان شهر برگزار گردید، نیز اشاره و اعلام کرد: شب شعر بین الملل شیراز با حضور شعرای برجسته ملی و بین الملل در باغ دنیا نما و ویژه برنامه اردیبهشت غزل با حضور علاقه مندان حوزه شعر و ادب فارسی و بعلاوه بچه ها و نوجوانان فعال در این حوزه به همراهی خانواده هایشان در جوار آرامگاه سعدی برگزار گردید.

اجرای اشعار مولانا به وسیله گروه 70 نفره رندان مست و اشعار حافظ به وسیله گروه 20 نفره گلبانگ شیراز از دیگر برنامه هایی بود که شهردار این کلان شهر به آن پرداخت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2468

به "برپایی خانه شعر و اندیشه شیراز با هدف زمینه سازی ایجاد شهر خلاق ادبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی خانه شعر و اندیشه شیراز با هدف زمینه سازی ایجاد شهر خلاق ادبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید