بلندترین برج های دنیا از چه چیزی الهام گرفته اند

به گزارش بارازعلی، در معماری مدرن طراحی آسمان خراش ها با الهام از مفاهیم انتزاعی انجام می گردد که در نهایت، موجب خلق ساختمان هایی با ظاهری متفاوت می گردد. البته با اندکی دقت و تامل می توان شباهت هایی را میان شکل ظاهری برج، اشیا و مفاهیم را درک کرد. برای مشاهده تصویر 11 آسمان خراش با ظاهری متفاوت در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

بلندترین برج های دنیا از چه چیزی الهام گرفته اند

لباس عروس در مراکش

شرکتی متعلق به عربستان سعودی میخواهد تا پروژه ساخت بلندترین ساختمان دنیا را در کازابلانکای مراکش، واقع در قاره آفریقا اجرا کند. بنا به اعلام شرکت، شکل ظاهری آسمان خراش یادآور لباس عروسی زیبا خواهد بود.

انبوهی از صفحه های گرامافون در لس آنجلس

برج Capitol Records در شهر لس آنجلس استان کالیفرنیا شبیه تعداد زیادی صفحه گرامافونی است که بر روی هم چیده شده اند.

برجی به شکل ترشی در لندن

برج شماره 30 در خیابان St Mary Axe لندن که از طرف اهالی به نام The Gherkin نیز شناخته می گردد، همچون یک شیشه ترشی غول پیکر به نظر می رسد.

پنیری به شکل قاب آهنی در لندن

ساختمان Leadenhall در لندن در نزدیکی برج Gherkin واقع شده است و شکل متفاوت آن یادآور قالب پنیری به شکل پنجره آهنی است.

آسمان خراشی به شکل قوطی ژامبون در لندن

این آسمان خراش در مرکز شهر لندن واقع شده است و بنا به اظهار طراحان پروژه، هدف از طراحی ساختمان به شکل قوطی کنسرو، القای فرهنگ غذایی شهر است.

آسمان خراشی به شکل بی سیم (تاکی واکی) در لندن

شهر لندن یکی از معدود شهرهای دنیا است که در آن شکل ظاهری آسمان خراش ها شباهت بسیاری به مفاهیم و اشیا متفاوت دارد. در این رابطه، ساختمان شماره 20 خیابان Fenchurch دارای شباهت بسیاری به بی سیم است. این آسمان خراش در سال 2013 ساخته شده و بازتاب نور آفتاب در آن می تواند موجب ذوب خودروها گردد.

تیغ اصلاح صورت در جنوب لندن

با توجه به شکل ساختمان ها در لندن می توان چنین ادعا کرد که سبک معماری در شهر لندن تا حدودی عجیب و حتی خنده دار است. برای مثال، ساختمان Strata در جنوب لندن به علت وجود آسیاب های بادی کوچک، تصویر ماشین اصلاح صورت را در فکر تداعی می نماید. هدف از تعبیه این آسیاب های کوچک در بالای ساختمان، ذخیر انرژی طبیعی است. البته لازم به ذکر است این بنا یکی از زشت ترین ساختمان های انگلستان به شمار می رود.

آسمان خراش ربات در بانکوک

ساختمان ربات در بانکوک واقع در کشور تایلند، به وسیله معماری به نام Sumet Jumsai طراحی شده و هدف از آن القای مفهوم بانکداری الکترونیک است.

آسمان خراشی به شکل فیل در بانکوک

ساختمان چانگ (Chang) در شهر بانکوک کشور تایلند به نام ساختمان فیل معروفیت دارد. در واقع، این آسمان خراش یکی از مشهورترین بناهای تایلند به شمار می رود و وجه تسمیه نام آن، شباهت بسیار زیاد به فیل است.

قایق ماهیگیری در دبی

برج العرب در دبی و کشور امارات متحده عربی، در نوار ساحلی شهر واقع شده و شکل ظاهری آن کاملا شبیه به بادبان قایق ماهیگیری است.

بتمن در نشویل

ساختمان AT&T در شهر نشویل مرکز کشور تنسی واقع شده و در میان مردم این کشور به ساختمان بتمن معروفیت دارد. این نام گذاری به علت شباهت ظاهری این بنا، به قهرمان کتاب های تخیلی است که وجه تسمیه آن قرار گرفتن دو آنتن بزرگ در بالای ساختمان است.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2160

به "بلندترین برج های دنیا از چه چیزی الهام گرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندترین برج های دنیا از چه چیزی الهام گرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید