بهترین جاها برای خرید سوغاتی در پوکت، تایلند

به گزارش بارازعلی، پوکت تایلند به قدری جاذبه های طبیعی دارد که هر گردشگر عاشق طبیعتی برای یک بار هم که شده، باید به این جزیره سفر کند. سوغات هم که بخش جدایی ناپذیر سفر است. می دانید در پوکت از کجا سوغاتی می توان خرید؟

بهترین جاها برای خرید سوغاتی در پوکت، تایلند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

پوکت بزرگ ترین جزیره تایلند است و بسیاری از گردشگرانی که به این جزیره سفر می نمایند، هم مسحور جذابیت های جزیره می شوند و هم شهر بزرگ. طبیعی است که هر گردشگری خیال زندگی در این بهشت را در سر بپروراند. این سال ها هم که سفرهای خارجی در ایران رونق گرفته، تایلند و جزیره پوکت به یکی از پرطرفدارترین ها تبدیل شده و اغلب گردشگران ایرانی دوست دارند تور تایلند را تجربه نمایند. اما همه ما دوست داریم بعداز بازگشت از سفر، خاطرات خود را به گونه ای زنده کنیم. سوغات حداقل چیزی است که می تواند بعد از سفر شما را به یاد این بهشت بیندازد.

به یاد داشته باشید که می توانید بهترین تور ارزان تایلند را در خبرنگاران ببینید. شما می توانید از فهرست متنوع پکیج های آژانس های مسافرتی، قیمت تور تایلند را مقایسه کنید و به یاری خبرنگاران، سفرتان را با پایین ترین قیمت برنامه ریزی کنید.

بازار شبانه آخر هفته ای شهر پوکت

بازارهای شبانه نه تنها مکان مناسبی برای چشیدن طعم زندگی مردم محلی در تایلند هستند، بلکه اغلب اجناس را به قیمت بسیار کمتری عرضه می نمایند. این بازارها یکی از مهم ترین جاهایی است که در تور پوکت باید از آن ها بازدید کنید. مردم محلی به این بازار بازار ناکا (Naka market) می گویند و بیشتر به خاطر غذاها و همچنین مغازه هایی که بدلیجات، یادگاری و سوغاتی می فروشند، شهرت دارد. اینجا همه چیز (از لباس گرفته تا کارت پستال های بسیار زیبا) وجود دارد که می توانید به قیمت مناسب خریداری نموده و برای عزیزان تان سوغاتی ببرید.

پاتونگ (Patong)

پاتونگ یکی از بهترین جاها برای تجربه خریدی ارزان است. در کنار جاده ساحلی و در نزدیکی ساحل پاتونگ تعدادی مغازه به فروش محصولات خود مشغول هستند و اگر خوب بلد باشید چانه بزنید، می توانید کالاها را به قیمت های باورنکردنی بخرید. با این حال بسیاری از کالاهای این مغازه ها اصل نیست، اما اجناس اصل بسیار گرانقیمت هستند و چه کسی در این گرانی از اصل نبودن و ارزان بودن کالا می تواند گله کند؟

شهر قدیمی پوکت (Phuket Old Town)

ساختمان های رنگارنگ شهر قدیمی پوکت به رنگ های آبی، سبز و صورتی است و جواهری در دل خود پنهان نموده است. ترکیبی از کافه ها و مغازه های عجیب و غریب بافت این منطقه را تشکیل می دهند و خیابان های دنج شهر قدیمی مغازه هایی دارد که سوغاتی می فروشند، چیزهایی که حتی فکرش را هم نمی توانید بکنید: از مغازه های Ban Boran که کالاهای عتیقه و لباس می فروشند تا مغازه هایی که سوغاتی های متعارف تایلند را به فروش می رسانند.

با اینکه ممکن است کالاهایی که در این منطقه وجود دارد گران تر از بازارهای شبانه باشد، اما کیفیت بهتری دارند. با بازدید از محله قدیمی پوکت با یک تیر دو نشان بزنید، هم خرید کنید و هم از جذابیت های بصری این منطقه لذت ببرید.

بازار چیلوا (Chillva Market)

بازار چیلوا این روزها به یکی از ترندها و پرطرفدارترین جاها برای خرید در پوکت تبدیل شده و اینجا هم جو بسیار خوبی دارد و هم سوغاتی های زیبایی. معمولا جمعیت جوان تر به این بازار سر می زنند، چون تعداد زیادی مغازه فروش لباس (لباس های مد روز) و همچنین زیورآلات دست ساز و محصولات آرایشی و زیبایی در این بازار وجود دارد. قیمت ها طوری است که پول برای خرید غذاهای بسیار خوشمزه ای که در این بازار به فروش می رسند، باقی می ماند. از اینجا می توانید برای دوستان تان بهترین سوغاتی ها را بخرید.

فستیوال مرکزی

مرکز خرید فستیوال مرکزی پوکت، بهشتی برای عاشقان خرید در این جزیره است، اما اگر فکر می کنید اینجا برندها و نام های مشهور را خواهید دید، اشتباه می کنید. البته برندهایی مثل H&M و زارا در این مرکز خرید شعبه دارند، اما در اطراف عابرگذرها غرفه هایی وجود دارد که کالاها و صنایع دستی سنتی تایلندی می فروشند، از مجسمه های چوبی حیوانات گرفته تا لباس های دست دوز محلی. اگرچه ممکن است قیمت ها با توجه به موقعیت مرکز خرید کمی گران تر باشد، شما می توانید روی کیفیت خوب کالاها حساب کنید و یادگاری و سوغات خود را از اینجا بخرید.

واکینگ استریت پوکت (Phuket Walking Street)

دوباره به شهر قدیمی پوکت برگردیم؛ عصرهای یکشنبه در مرکز محله، در امتداد خیابان Thalang بازاری به نام بازار بزرگ (به زبان محلی به آن تالاد یای (Talaad Yai) می گویند) برپا می گردد. علاوه بر غذاهای محلی، مردم محلی صنایع دستی خود را از عروسک و اسباب بازی گرفته تا لباس و زیورآلات، در این بازار به فروش می رسانند. بازار واکینگ استریت در مکانی بسیار زیبا به پا می گردد، با جوی پرآرامش. اینجا مکانی عالی برای خرید و یکی از بهترین بازارها برای پیدا کردن سوغاتی خوب در جزیره است.

مرکز خرید Jungceylon

یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ که مثل فستیوال مرکزی، بهشتی برای دوستداران خرید است، Jungceylon است که ترکیبی از برندهای مشهور بین المللی و همچنین کالاهای ناشناخته محلی را به نمایش گذاشته و اینجا را به مکانی عالی برای خرید سوغات با هر بودجه ای تبدیل نموده است. در این مرکز خرید، بخشی را به آثار دستی و هنری اصیل تایلندی اختصاص داده اند، با این حال در همه جای آن می توان کالاهای باکیفیت محلی به قیمت بسیار مناسب را پیدا کرد. پس از اتمام خرید، با پاتونگ که در نزدیکی این مرکز خرید واقع شده است بروید و این گونه تازه شب شما شروع می گردد.

پوکت مرکز خرید و بازار کم ندارد. شما می توانید فهرست کاملی از مراکز خرید و جاهای دیدنی پوکت را در خبرنگاران ببینید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و همچنین جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

هر زمانی که قصد سفر به این جزیره را دارید، می توانید تور ارزان پوکت را به وسیله آژانس های مسافرتی همکار خبرنگاران تهیه کنید.

منبع: کجارو / discoverthailand.tv / theculturetrip.com
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 424

به "بهترین جاها برای خرید سوغاتی در پوکت، تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاها برای خرید سوغاتی در پوکت، تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید