تجربه اجرا و فراوری نمایش رادیویی با همکاری دانشجویان

به گزارش بارازعلی، علاقه مندی دانشجویان هنرمند، از دلایل ساخت و فراوری برنامه یک نمایش یک تجربه در رادیو نمایش است.

تجربه اجرا و فراوری نمایش رادیویی با همکاری دانشجویان

مهدی طهماسبی مجری و کارشناس برنامه رادیویی یک نمایش یک تجربه، در گفت وگو با خبرنگار ، گفت: ایده اصلی این برنامه زمانی شکل گرفت که دانشجویان هنرمند خارج از مجموعه رادیو نمایش، نسبت به ساخت و فراوری نمایش های رادیویی ابراز علاقه کردند.

وی ادامه داد: از آنجا که نمایش رادیویی به عنوان دو واحد درسی برای دانشجویان رشته نمایش و زیر مجموعه آن در دانشگاهها ارائه می گردد، دانشجویانی که این دوره را گذراندند، علاقه مند بودند این واحد درسی را از نزدیک تجربه نمایند. همین امر باعث شد تا ساخت و فراوری این برنامه با حضور دانشجویان در رادیو نمایش شروع گردد.

طهماسبی گفت: تعداد زیادی از این دانشجویان بعد از فراخوان رادیو نمایش و همینطور به وسیله اساتید دانشگاه، به ما معرفی شدند و استقبال خوبی از این ایده کردند.

مهدی طهماسبی که به عنوان بازیگر و کارگردان نیز در رادیو نمایش فعالیت می نماید، اعلام نمود: با وجود اینکه دانشجویان بسیار علاقه مند به فراوری نمایش های رادیویی هستند، اما هنوز شناخت درستی از این فضا ندارند و آن طور که باید فضای نمایش های رادیویی را نمی شناسند. با این وصف من به همراه محمد اسماعیل پور تهیه نماینده و محمدرضا قبادی فر افکتور نمایش های رادیویی، با دعوت از کارشناسان خبره و بحث و آنالیز نمایش های فراوری شده با حضور دانشجویان، سعی داریم جنبه های آموزشی و تجربی کارگاهی فراوریات را هم افزایش دهیم.

این هنرمند درپایان تأکید کرد: ما سعی می کنیم در یک یا دو جلسه تمرین و پس از آن در ضبط آموزش های لازم را به دانشجویان بدهیم، اما با این وجود بسیاری از دانشجویان هنوز تنظیم رادیویی را به خوبی نمی شناسند و طبیعتاً در فرصت کم هم نمی گردد کاری ایده آل انجام داد. بنابراین پیشنهاد می کنم برای افزایش آگاهی این عزیزان، از اساتید فن نمایش رادیویی دعوت گردد تا از دانشجویان علاقه مند دعوت نمایند به رادیو نمایش بیایند و در همین مجموعه به آن ها آموزش لازم در این زمینه داده گردد تا در آینده بتوانند کاملا حرفه ای به فراوری نمایش های رادیویی بپردازند.

برنامه رادیویی یک نمایش یک تجربه روز های پنج شنبه و آدینه هر هفته ساعت 12:30 با اجرای مهدی طهماسبی، تهیه نمایندگی محمد اسماعیل پور، افکتوری محمدرضا قبادی فر و با حضورکارشناسان خبره در حوزه نمایش صحنه و نمایش رادیویی و نیز دانشجویانی که اثر آن ها از نویسندگی تا فراوری در رادیو نمایش زیر نظر کارشناسان به مرحله فراوری رسیده است، به روی آنتن رادیو نمایش می رود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 695

به "تجربه اجرا و فراوری نمایش رادیویی با همکاری دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه اجرا و فراوری نمایش رادیویی با همکاری دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید