تردد 156 نفر بین قشم و کشور عمان در ایام نوروز 96

به گزارش بارازعلی، مدیر گمرک، ترانزیت و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 156 نفر از مسافران نوروزی بین جزیره قشم و بندرخصب کشور عمان با دو سفر دریایی در هفته تردد کردند.

تردد 156 نفر بین قشم و کشور عمان در ایام نوروز 96

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، و به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری از تردد 156 نفر بین قشم و کشور عمان در ایام نوروز 96 خبرداد و اظهارداشت: این تعداد مسافر بدون احتیاج به ویزا، حق 14 روز حضور در جزیره قشم یا کشور عمان را دارند و در شرایط کنونی مسافران عمانی می توانند در سفر به قشم با خودروی شخصی از سایت های گردشگری این جزیره بازدید نمایند.

وی بیان داشت: از 28 اسفند 95 تا 12 فروردین 96 در پنج سفر دریایی، 156 نفر در راستا جزیره قشم و بندر خصب عمان تردد کردند.

مدیر گمرک، ترانزیت و ارزش اضافه نموده سازمان منطقه آزاد قشم توضیح داد: 87 مسافر از کشور عمان وارد جزیره قشم شدند و 69 نفر هم در مدت یاد شده از این جزیره به بندر خصب عمان سفر نموده اند.

وی ابرازداشت: بیشترین شمار تردد مسافران ایام نوروز بین قشم و بندر خصب عمان با 62 مسافر در 28 اسفند و کمترین آن با 16 مسافر ورودی و خروجی در سومین روز فروردین 96 صورت گرفته است.

افزایش 54 درصدی مسافران فرودگاه در نوروز 96

فرزین حقدل اظهارداشت: در تعطیلات نوروز سال جاری بیش از 118 هزار دستگاه خودرو به وسیله بندر پهل در استان هرمزگان وارد اسکله لافت جزیره قشم شدند که این رقم نسبت به پارسال 6 درصد افزایش داشته است.

وی بیان داشت: در همین مدت بیش از 31 هزار مسافر از فرودگاه بین المللی قشم به این جزیره سفر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد چشمگیر 54 درصدی همراه بود.

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان نمود: در سیزدهمین روز از بهار 96، بیش از 8 هزار نفر به جزیره قشم سفر کردند که 7 هزار نفر به وسیله اسکله ها و یک هزار نفر نیز از فرودگاه به این جزیره وارد شدند.

ساخت دو باب انبار تجهیزات مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان

احمد شاکری با اشاره به ساخت دو باب انبار تجهیزات بحران شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اظهارداشت: این دو باب انبار هر یک به متراژ 140 و 220 متر در راستای نگه داری از تجهیزات مدیریت بحران ساخته و تجهیز شده است.

وی در مورد تجهیزات نگه داری شده در این انبار بیان داشت: کلر، انواع الکتروپمپ های شناور، ترانسفورماتور، دستگاه دیزل ژنراتور ، انواع لوله و اتصالات و دیگر تجهیزات حوزه ایمنی در این انبار نگه داری می گردد.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با یادآوری اینکه نگه داری بیش از 80 دستگاه الکترو پمپ و دیگر تجهیزات در این انبارها توضیح داد: انبارهای مدیریت بحران مکانی برای انبار تجهیزات فاسدنشدنی و استفاده آن در زمان های بحران است، به عبارتی این سوله ها فضایی است که با هدف یاری به جامعه در زمان وقوع حوادث و بحران ها ایجاد شده تا در زمان وقوع حادثه مورد استفاده قرار گیرد.

شاکری گفت: خوشبختانه این شرکت توانسته با پیش بینی ها و اقدامات مناسب به تعهدات خود در زمینه مدیریت بحران عمل کند.

مبارزه جدی با متخلفان باعث کاهش جرایم زمین خواری در این جزیره شده است

صابر قهرمانی با بیان اینکه مبارزه با زمین خواری براساس سیاست مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم با جدیت دنبال می گردد، اظهارداشت: عملکرد مقتدرانه نیروهای مبارزه با زمین خواری و حمایت جدی دستگاه قضا با این پدیده شوم باعث کاهش 75 درصدی زمین خواری در سال 95 نسبت به سال 94 در این منطقه شده است.

وی بیان داشت: روشنگری ها و اقدامات سختگیرانه سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه مبارزه با سودجویان باعث شده عملکرد زمین خواران به ویژه در ایام نوروز سال جاری در مقایسه با سال های گذشته به 5 در صد برسد.

قهرمانی با تقدیر از نیروهای پرکوشش این مدیریت که به طور مستمر با گشت زنی در سطح جزیره مانع از فعالیت زمین خواران شده اند، اظهار کرد: حمایت دستگاه قضا، نیروی انتظامی،معاونت فنی و عمرانی، حراست،حقوقی، املاک ومستغلات سازمان و همچنین امامان آدینه روستاها و دهیاران و شورا هم از فاکتورهای مهم مبارزه با پدیده شوم زمین خواری در این منطقه بوده است.

وی در سرانجام توضیح داد: صیانت از اراضی ملی و دولتی براساس فرمان صریح مقام عظمای ولایت و تاکید دولت تدبیر و امید از سوی سازمان منطقه آزاد قشم تا برچیده شدن اقدامات خلاف قانون سودجویان ادامه دارد.

دغدغه رهبری نشانگر نگرش راهبردی به فراوری و اشتغال و پیشرفت همه جانبه کشور است

عبدالکریم قائدی در دیدار نوروزی با کارکنان ضمن تبریک سال نو به همکاران اظهارداشت: کارکنان دانشگاه پیغام نور هرمزگان همچون سال گذشته در پشبرد اهداف دانشگاه و رضایت دانشجویان سعی و کوشش نمایند.

وی در این دیدار نوروزی با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان اقتصاد مقاومتی؛ فراوری و اشتغال بیان داشت: این دغدغه رهبرمعظم انقلاب نشانگر نگرش راهبردی به فراوری و اشتغال و پیشرفت همه جانبه کشور است.

سرپرست دانشگاه پیغام نور استان هرمزگان ادامه داد: این نامگذاری مسئولیت دانشگاه ها را دوچندان نموده است و باید برای ساماندهی گام های بلندی در دانشگاه پیغام نور برداشته گردد و امیدواریم به نتیجه مطلوبی نیز برسیم.

افزایش 10 درصدی مسافران فرهنگی به جزیره قشم

بهرام پوراشرف با اشاره به اینکه این مسافران در مدت 18 روز (25 اسفند ماه 95 تا 12 فروردین 96) در پایگاه های اسکان فرهنگیان قشم اقامت داشتند، اظهارداشت: شمار مسافران فرهنگی سال جاری قشم در مقایسه با آمار 58 هزار نفری سال گذشته نشان از رشد 10 درصدی در سال 96 دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد، بیش از چهار هزار فرهنگی در قالب 952 خانواده به صورت اینترنتی ثبت نام نموده و در 123 کلاس درس مدارس شهری و روستایی پذیرش شدند.

پوراشرف، به فعالیت مطلوب ستاد اسکان شهر درگهان نیز اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به تعداد مراکز تجاری درگهان و علاقمندی مسافران برای مسافرت به این شهر، شرایط اسکان فرهنگیان در شهر تجاری درگهان با هماهنگی و همدلی بسیار خوب ستاد اسکان فرهنگیان این شهر از شرایط بسیار مطلوب برخوردار بود.

مدیر آموزش وپرورش قشم توضیح داد: ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان قشم با 57 مدرسه و 360 کلاس درس در همه مناطق شهری و روستایی با برنامه ریزی مناسب و کوشش شبانه روزی توانست کارنامه قابل قبولی را در میزبانی از مهمانان نوروزی برجای بگذارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 613

به "تردد 156 نفر بین قشم و کشور عمان در ایام نوروز 96" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد 156 نفر بین قشم و کشور عمان در ایام نوروز 96"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید