تروئیکای گسترش یافته کابل را به تعامل با طالبان برای صلح فراخواند

به گزارش بارازعلی، کشورهای عضو تروئیکای گسترش یافته در بیانیه ای مشترک از دولت کابل خواستند تا با طالبان در خصوص صلح و سازش مذاکره شده در افغانستان تعامل کند.

تروئیکای گسترش یافته کابل را به تعامل با طالبان برای صلح فراخواند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکای تروئیکا شامل کشورهای آمریکا، روسیه، چین و پاکستان در این بیانیه مشترک گفتند: ما از دولت کابل و شورای عالی آشتی ملی می خواهیم تا با اعضای طالبان در رابطه با یک سازش مذاکره شده تعامل نمایند.

نمایندگان روز آدینه در نشستی مشترک در قطر، فرایند صلح افغانستان را مورد آنالیز قرار دادند.

به گزارش شبکه های خبری عرب زبان این ملاقات، پس از مذاکرات نمایندگان ویژه این چهار کشور با طالبان و دولت افغانستان برگزار گردید.

نمایندگی آمریکا در این مذاکرات را زلمی خلیل زاد برعهده داشت، اما نام نمایندگان دیگر کشورها اعلام نشده است.

به دنبال تعویق نشست استانبول، که قرار بود 24 آوریل برگزار گردد، رایزنی ها و کوشش های دیپلماتیک گسترده ای مخصوصا برای متقاعد کردن طالبان به حضور در این نشست در حال اجرا است.

ترکیه که به همراه سازمان ملل متحد میزبانی نشست صلح افغانستان را برعهده دارد، در روزهای اخیر با مقامات افغانستان و پاکستان نیز گفتگوهای فشرده ای را انجام داده است.

وزیر امور خارجه ترکیه گفته است که نشست استانبول، پس از سرانجام ماه رمضان برگزار خواهد شد. با این حال، هنوز تاریخی قطعی برای برگزاری این نشست اعلام نشده است.

زلمی خلیل زاد روز سه شنبه با حضور در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفته بود کشورهای همسایه افغانستان، از جمله چین و ایران خواهان یافتن راه حلی سیاسی و مسالمت آمیز برای بحران افغانستان هستند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1846

به "تروئیکای گسترش یافته کابل را به تعامل با طالبان برای صلح فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تروئیکای گسترش یافته کابل را به تعامل با طالبان برای صلح فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید