تسهیلات 10 میلیون ریالی خرید سهام به بازنشستگان کشوری

به گزارش بارازعلی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از ایجاد امکان سرمایه گذاری بازنشستگان علاقه مند این صندوق در صندوق واسطه گری اقتصادی یکم (ETF) با استفاده از تسهیلات 10 میلیون ریالی اطلاع داد.

تسهیلات 10 میلیون ریالی خرید سهام به بازنشستگان کشوری

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اکبر افتخاری، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری با هدف فراهم کردن امکان بهره مندی بازنشستگان گرامی و علاقه مند از ظرفیت های موجود در بازار سرمایه در نظر دارد تا تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 10 میلیون ریال را برای خرید سهام ETF مالی یکم در اختیار این عزیزان قرار دهد.

وی توضیح داد: بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری در صورت تمایل به سرمایه گذاری در صندوق ETF مالی یکم می توانند با ثبت نام به وسیله سامانه موجود در سایت صندوق به نشانی cspf.ir، از این تسهیلات، بهره مند شوند.

افتخاری یادآور شد: بازنشستگان کشوری متقاضی استفاده از این تسهیلات می توانند تا 30 اردیبهشت 99 با مراجعه به سایت صندوق و با درج مشخصات خود شامل شماره دفترکل، شماره ملی و شماره حساب صادرات تقاضای خود را ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه تسهیلاتِ 10 میلیون ریالی به صورت قرض الحسنه است، گفت: در صورت استفاده از این تسهیلات، مبلغ آن به صورت اقساط 12 ماهه از محل حقوق بازنشستگان متقاضی کسر خواهد شد.

در اجرای جزء (2) بند (الف) تبصره (2) قانون بودجه سال 1399 کل کشور و مصوبات هیأت وزیران در این زمینه، وزارت امور مالی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران میخواهد باقی مانده سهام خود در بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران و شرکت های بیمه های البرز و اتکایی امین را واگذار کند که این امر به وسیله پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) واسطه گری مالی یکم انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1230

به "تسهیلات 10 میلیون ریالی خرید سهام به بازنشستگان کشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات 10 میلیون ریالی خرید سهام به بازنشستگان کشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید