تفاوت قیمت در واحدهای صنفی به حداقل می رسد

به گزارش بارازعلی، محمدرضا خواجویی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قانون تمرکز تنظیم بازار محصولات و کالاهای اساسی زراعی، باغی و کشاورزی در حیطه وظایف جهاد کشاورزی است و حتی در قانون ذکر شده است که قیمت گذاری و اعمال نظارت بر عهده این سازمان است.

تفاوت قیمت در واحدهای صنفی به حداقل می رسد

وی گفت: اخیرا اختیارات خاصی به استانداران داده شده است و سازمان های صنعت، معدن و تجارت در سراسر کشور به عنوان دبیر تنظیم بازار تعیین شده اند.

خواجویی عنوان کرد: مصوب شده است تمامی کالاها و خدمات نرخ گذاری شوند اما ابتدا نرخ در کمیته های تخصصی بررسی و بعد در تنظیم بازار استان مصوب شود.

وی ادامه داد: بحث قیمت گذاری در اولویت کار دو سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی است.

خواجویی با اشاره به اینکه نرخ میوه تابع عرضه و تقاضا است، افزود: به عنوان مثال نرخ میوه های نوبرانه به دلیل عرضه کم و تقاضای بالا افزایش قیمت را داریم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدت و تجارت شمال استان کرمان گفت: با قیمت گذاری یک قیمت واحد برای کالا وجود خواهد داشت؛ همچنین باید تمامی ترازوهای میادین میوه و تره و بار استان کرمان دیجیتال بوده و قابلیت صدور پرینت الکترونیکی را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه خریداران باید حتما از فاکتور دریافت کنند، افزود: با این اقدام دیگر شاهد تفاوت قیمت در مغازه های نخواهیم بود.

خواجویی گفت: تمامی واحدهای صنفی به استناد ماده 15 قانون نظام صنفی مکلفند قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت رابه ‌طور روشن و مکتوب و به ‌گونه‌ای که برای همگان قابل رؤیت باشد، اعلام کنند.

وی عنوان کرد: همچنین براساس تبصره سه ماه 15 فرد فروشنده موظف است فاکتور فروش را به خریداران بدهد. مردم باید بعد از خرید جنس حتی به قیمت اندک از فروشنده فاکتور دریافت کنند.

خواجویی عنوان کرد: فروشنده موظف به صدور فاکتور مهر شده معتبر در دو نسخه است تا یک نسخه را به مشتری بدهد و یک نسخه را هم نزد خود نگه دارد. اجرای این روش و تبدیل آن به یک فرهنگ باعث کاهش خلفات می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدت و تجارت شمال استان کرمان تاکید بر لزوم حذف واسطه ها و دلالان از بازار گفت: اخیرا از طرف وزارتخانه اعلام شده که تمامی کالاها و خدمات باید قیمت گذاری شوند این کار در حال انجام است و در آینده نزدیک تفاوت قیمت در واحدهای صنفی متعدد به حداقل می رسد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 34

به "تفاوت قیمت در واحدهای صنفی به حداقل می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت قیمت در واحدهای صنفی به حداقل می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید