تور اروپا: فراوری توت ارگانیک بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا در کشور

به گزارش بارازعلی، محققان یکی از شرکت های فناور، با ایجاد باغات توتستان، نسبت به فراوری توت خشک ارگانیک و شهد آن با قابلیت صادراتی اقدام کردند و به گفته آنها گواهی ارگانیک بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا برای این محصولات صادر شده است.

تور اروپا: فراوری توت ارگانیک بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا در کشور

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، یکی از خواص ویژه میوه و عصاره توت سفید با وجود طعم دلپذیر و شیرین آن، خاصیت ضد دیابتی آن است که اخیرا مورد توجه بسیاری از شرکت های بزرگ محصولات غذایی قرار گرفته است. این محصول دارای مواد شیمیایی است که همچون داروهای ضد دیابت عمل می نماید؛ چرا که این مواد شیمیایی جذب مواد قندی در خون را کاهش می دهند.

این مکانیزم عملکردی توت باعث می گردد که بدن قند خود را در یک سطح مناسب نگهدارد و حتی آن را پایین آورد.

از جمله خواص توت می توان به خواص ضد سرطانی، مؤثر در درمان آب مروارید، محافظ کبد، کاهش فشار خون و کلسترول و کنترل کننده وزن بدن اشاره نمود. در این راستا یکی از شرکت های فناور پیروز به فراوری توت ارگانیک بر اساس مجوزهای اتحادیه اروپا شده است.

حیدر کریمی، رییس هیات مدیره یکی از شرکت های فناور در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: از جمله محصولات این شرکت فراوری ارگانیک توت خشک و عصاره آن است که بر اساس استانداردهای اروپا فراوری می گردد.

وی با بیان اینکه برای فراوری این محصولات، حدود 120 باغ را تحت بازرسی شرکت سوئیسی Bio Inspecta ایجاد کردیم، خاطر نشان کرد: بازرسی این شرکت موجب شده که برای محصولات ارگانیک فراوری شده، گواهی ارگانیک اتحادیه اروپا صادر گردد.

کریمی، محصولات ارگانیک را محصولاتی دانست که طبق استانداردهای خاصی هستند، اظهار کرد: این شرکت سوئیسی در حین بازرسی باغات، پارامترهایی چون شرایط آب و هوایی، آب مصرفی برای باغات، مقدار ارتفاع باغات از سطح دریا، مقدار رسوباتی که از جاده ها و خیابان ها به باغات می رسد و بعلاوه مقدار کود دهی و سم داده شده به محصول را به مدت 3 سال مورد ارزیابی قرار می دهند.

عضو هیات رییسه این شرکت اضافه نمود: در صورتی که پارامترهای میزان گیری شده بر اساس استانداردها باشد، گواهی بر اساس استاندارد ارگانیک اتحادیه اروپا برای محصولات فراوری شده صادر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس ما محصول توت و عصاره آن را با قابلیت صادراتی در استان کرمانشاه فراوری می کنیم، خاطر نشان کرد: ما در سال گذشته توت خشک و شهد آن را به صورت محدود برای مجارستان، سوئیس و سوئد ارسال کردیم.

حیدری، پرورش کرم ابریشم را از دیگر برنامه های آینده این شرکت نام برد و اضافه نمود: مطالعات اجرای این طرح در دستور کار واقع شده است، چرا که در این فاز برنامه داریم تا به روش های مدرن نسبت به پرورش کرم ابریشم اقدام کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2042

به "تور اروپا: فراوری توت ارگانیک بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: فراوری توت ارگانیک بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید