جو بایدن سیاست&zwnjهای ترامپ در جنگ فناوری با چین را ادامه می&zwnjدهد؟

به گزارش بارازعلی، تحلیلگران می گویند رئیس جمهور جدید آمریکا در مقابله با توسعه چین در زمینه فناوری، تمرکز بر بخش های اصلی فناوری از جمله نسل پنجم اینترنت، هوش مصنوعی و صنایع نیمه هادی را حفظ خواهد نمود.

جو بایدن سیاست&zwnjهای ترامپ در جنگ فناوری با چین را ادامه می&zwnjدهد؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، از جمله اقداماتی که به نظر می رسد بایدن همان رویکرد ترامپ را ادامه دهد، سرکوب شرکت هواوی و محدود ساختن همکاری شرکت های آمریکایی با چینی ها است.

در حالی بایدن سکان کاخ سفید را به دست می گیرد که هیچ گاه وضع روابط ایالات متحده با چین و سایر کشور های آسیایی تا این حد پرتنش نبوده است.

سیاست های چهار سال اخیر در دوره ترامپ، این درس را به چینی ها داد که باید به سمت خودکفایی حرکت نمایند. مثلاً تحریم هایی که آمریکا علیه شرکت هواوی وضع کرد و شرکت های مخابراتی چینی را از ورود به بازار ایالات متحده منع کرد، از جمله این اقدامات بود.

در دوره رئیس جمهور دونالد ترامپ، وزارت خزانه داری آمریکا سرمایه گذاری چینی ها را در شرکت های آمریکایی محدود کرد و وزارت بازرگانی آمریکا هم شرکت های چینی را از انجام تجارت در ایالات متحده منع نموده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز لیست سیاه خود را در خصوص شرکت هایی که تصور می گردد با ارتش چین در ارتباط هستند حفظ نموده است؛ و وزارت امور خارجه آمریکا هم یک برنامه شبکه پاک را برای حذف برنامه ها و شرکت های مخابراتی متعلق به شرکت های چینی شروع نموده است.

این اقدامات که توسط دولت آمریکا به بهانه امنیت ملی توجیه شده اند، عزم پکن را برای ارتقای توانایی های فنی خود بیشتر تقویت کرد.

تحلیلگران معتقدند دولت بایدن همان استراتژی دولت ترامپ در زمینه مقابله با توسعه فناوری های چین اتخاذ خواهد نمود، اما تاکتیک متفاوتی خواهد داشت که شامل هماهنگی و مشورت بیشتر با متحدان آمریکا به جای فشار های یکجانبه بر چین خواهد بود.

به گفته تحلیلگران، دولت بایدن در زمینه چین، بخشی از سیاست های ترامپ را ادامه می دهد. این موارد شامل تقویت بیشتر آنالیز های دولتی در خصوص سرمایه گذاری های چینی در دارایی های فناوری ایالات متحده، سرکوب سرقت مالکیت معنوی و تحت فشار قرار دادن چین برای ایجاد سطح بازی در بازار های داخلی خود است.

تحلیلگران می گویند که سیاست های آمریکا در دوره بایدن همچنان بر بخش های اصلی فناوری مانند نسل پنجم اینترنت، هوش مصنوعی و فراوری نیمه هادی متمرکز خواهند بود تا اطمینان حاصل گردد که ایالات متحده به وسیله افزایش بودجه فدرال در تحقیق و توسعه، رهبری خود را حفظ نموده یا مجدداً بازیابی می نماید.

دولت بایدن همچنان هواوی را از شبکه های مخابراتی ایالات متحده کنار گذاشته و بر یافتن گزینه هایی با متحدان متمرکز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1597

به "جو بایدن سیاست&zwnjهای ترامپ در جنگ فناوری با چین را ادامه می&zwnjدهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن سیاست&zwnjهای ترامپ در جنگ فناوری با چین را ادامه می&zwnjدهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید