حقایقی جالب درباره هتل ها

به گزارش بارازعلی، وقتی واژه هتل را می شنوید، یاد مسافرت، تجمل، تعطیلات و سرگرمی می افتید. در کنار این مفاهیم لوکس ممکن است یاد نرخ های بالا، کارکنان بد اخلاق و اتاق کثیف نیز بیفتید. هتل ها بخش مهمی از مسافرت شما می باشند. همین که نرخ اتاق را بدانیم، خدمات رضایت بخشی را دریافت کنیم و اتاق های کناریمان پر سر و صدا نباشند، برایمان کافی است.

حقایقی جالب درباره هتل ها

اما آیا هرگز فکر نموده اید که هتل ها چگونه شکل گرفته اند؟ یقیناً اقامت مانند سفر یکی از اساسی ترین احتیاج های بشر است، اما آیا می دانید اولین هتل در کجا ساخته شد؟ یا اینکه واژه متل از کجا می آید؟ آیا انسان های مشهوری را می شناسید که زندگی خود را در هتل می گذارنده اند؟ ما در اینجا به حقایقی جالب درباره هتل ها اشاره می کنیم.

1. واژه هتل ریشه فرانسوی دارد و به مکان هایی گفته می شده که افراد می توانستند در آنجا بمانند و استراحت نمایند، اما مکانی برای اقامت طولانی مدت و خوابیدن نبوده است.

2. از واژه inn در کتاب مقدس استفاده شده و این به ما نشان می دهد که تاریخ هتل ها به هزاران سال پیش بر می گردد. گفته می گردد هتل Hoshi Roykan در ژاپن که از سال 718 فعال می باشد، قدیمی ترین هتل جهانست.

3. اولین هتل به سبک مدرن در سال 1768 در اکستر انگلیس ساخته شد. نام این هتل رویال کلیرنس است. بعد از ساخت این هتل استفاده از واژه هتل عمومیت یافت و ساخت آنها رواج پیدا کرد.

4. بوتیک هتل، یک اقامتگاه کوچک اما لوکس است که بین 10 تا 100 تخت دارد. مفهوم بوتیک هتل در دهه 80 در شهرهای بزرگ نظیر لندن، نیویورک و سان فرانسیسکو شایع شد.

5. واژه متل، مخفف دو واژه موتور و هتل می باشد و به هتلهای مقرون به صرفه قیمتی اشاره دارد که در نزدیکی بزرگراه ها ساخته می شوند و مسافران می توانند خودروی خود را مقابل درب اتاقشان پارک نمایند. آرتور هینمان در سال 1925 هتلی را ساخت و به علت اینکه نمی توانست عبارت Milestone Motor Hotel را بر روی تابلوی هتل جای دهد، از واژه متل استفاده کرد، و از آن موقع این واژه خلق شد.

6. بزرگ ترین گروه هتل در جهان اینترکنتیننتال (IHG) می باشد که بیش از 760000 اتاق، 4600 هتل در 100 کشور جهان دارد. برند های InterContinental، Crowne Plaza و Holiday Inn زیر مجموعه IHG می باشند.

7. Ritz-Carlton واقع در هنگ کنک با 118 طبقه و ارتفاع 425 متر بلند ترین هتل جهان می باشد.

8. بزرگ ترین استخر هتل، در مقابل ریزورت San Alfonso del Mar شیلی ساخته شده است. طول آن 1 کیلومتر می باشد و می تواند آب 6000 استخر معمولی را پر کند.

9. در برخی از هتل ها اتفاقات عجیبی می افتد. در سال 2010، به پلیس گزارش شد که سونی موبیک از خانه خارج شده و خبری از او نیست. بعد از مدتی، جسد او در زیر تخت اتاق یک هتل مقرون به صرفه قیمت پیدا شد. طبق گزارش پلیس، 5 میهمان بدون اینکه متوجه حضور جسد در زیر تخت بشوند، در این اتاق اقامت نموده اند!

10. کوکو شنل، طراح مد مشهور، به مدت 30 سال در هتل رتیز پاریس زندگی کرد.

11. بزرگ ترین هتل شناور (کشتی تفریحی) جهان، Allure of the Seas می باشد که مالک آن Royal Caribbean Line می باشد. طول این هتل 360 متر می باشد و گنجایش 6300 مسافر را دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2546

به "حقایقی جالب درباره هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب درباره هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید