داوطلب شرکت در آزمایش واکسن کرونای آکسفورد فوت کرد

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران : رسانه ها از فوت یک شهروند برزیلی که به عنوان داوطلب در آزمایش بالینی واکسن کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد شرکت نموده بود خبر دادند.

داوطلب شرکت در آزمایش واکسن کرونای آکسفورد فوت کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، رسانه ها از فوت فرد برزیلی که واکسن کرونای فراوری شده توسط دانشگاه آکسفورد به او تزریق شده بود خبر می دهند.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت بهداشت برزیل نوشت که داوطلب 28 ساله برزیلی آزمایش بالینی واکسن کرونای ساخت دانشگاه آکسفورد و شرکت انگلیسی-سوئدی آسترازنکا جان خود را از دست داد. دانشگاه فدرال سائوپائولو نیز که در حال یاری به انجام آزمایش های بالینی مرحله سوم کرونا در این کشور است، خبر درگذشت این شهروند برزیلی را تایید کرد.

در پی درگذشت یکی از داوطلبان شرکت نماینده در آزمایش بالینی واکسن کرونای فراوری شده توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنیکا، وزارت بهداشت برزیل اظهار داشت که مراحل آزمایش این واکسن ادامه خواهد یافت.

وزارت بهداشت برزیل از ارائه جزئیات بیشتر در مورد مرگ داوطلب مذکور خودداری نموده و گفته که داده های مربوط به داوطلبان شرکت نماینده در آزمایش های بالینی باید محرمانه نگاه داشته شوند.

پیشتر رسانه ها نوشته بودند که دولت انگلیس 30 میلیون واحد از واکسن محصول مشترک دانشگاه آکسفورد و شرکت سوئدی آسترازنکا را سفارش داده است.

این در حالی است که دانشگاه آکسفورد چندی قبل مدعی شد این واکسن ایمن است و باعث ایجاد پادتن در بدن می گردد. دانشگاه آکسفورد اعلام نموده بود که این واکسن ایمن بوده و قابلیت آماده کردن سیستم ایمنی بدن علیه ویروس کرونا را دارد.

طبق آخرین آمار سازمان دنیای بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا طی یک هفته گذشته بیش از 2.4 میلیون نفر گزارش شده است. از زمان شیوع دنیای ویروس کرونا، این آمار بالاترین میزان مبتلایان طی یک دوره هفت روزه را نشان می دهد. شمار تلفات در دنیا نیز به رقم بیش از 36 هزار نفر رسیده است.

سازمان دنیای بهداشت گفته، تعداد مبتلایان جدید ویروس کرونا همچنان با سرعت زیادی رشد می نماید، در حالی که شمار تلفات جدید نسبتاً ثابت است.این سازمان همچنین گفته از هجدهم ماه اکتبر، بیش از 40 میلیون مورد مبتلا و 1.1 میلیون تلفات گزارش شده اند که بیش از 2.4 میلیون ابتلا و 36 هزار فوتی جدید به هفته گذشته اختصاص دارند.

آمریکا شاهد وخیم ترین شرایط ناشی از شیوع گسترده این ویروس کشنده است. از 12 تا 18 اکتبر این کشور در مجموع، بیش از 798 هزار مورد مبتلا به ویروس کرونا را در کشور مشاهده نموده است. طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز در 24 ساعت گذشته با ابتلای دست کم 57 هزار و 806 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده به هشت میلیون و 270 هزار و 573 نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته، دست کم 845 نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید-19 جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به 220 هزار و 955 نفر برسد.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای اظهار داشت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1496

به "داوطلب شرکت در آزمایش واکسن کرونای آکسفورد فوت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوطلب شرکت در آزمایش واکسن کرونای آکسفورد فوت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید