درد دارد؛ ترکیبی از کمدی و تراژدی در کار روزمرۀ یک پزشک

به گزارش بارازعلی، این روز ها تقریبا همزمان با هم دو سریال خوب داریم که واقعیت کار و بار روزمرۀ کارمندان نظام خدمات درمانی را به تصویر کشیده اند. یکی از آن ها سریال امدادگر است که مارتین فریمن در آن بازی نموده و داستان آن دربارۀ یک پلیس امدادگر است؛ و مورد بعدی همین سریال درد دارد (This Is Going To Hurt) است. داستان این سریال دربارۀ اتفاقات روزمره ای است که در یک هفتۀ کاری خیلی سخت برای دکتری به نام آدام کی (با بازی درخشان بن ویشاو) پیش می آید.

درد دارد؛ ترکیبی از کمدی و تراژدی در کار روزمرۀ یک پزشک

به گزارش خبرنگاران؛ این سریال با روایتی صادقانه و حال و هوایی باورپذیر نشان می دهد که سختی ها و چالش های شغلی مثل این چطور می تواند روی سلامت روانی آدم هایی که آن را انجام می دهند تاثیر بگذارد. حال و هوای این سریال کمدی است و در واقع از روی خاطرات دکتری به نام آدام کی ساخته شده که بعد از بیرون آمدن از شغل پزشکی به عنوان نویسندۀ کمدی و استندآپ کمدین فعالیت می نماید. خاطراتی که او از کارش تعریف می نماید واقعا مفرح و خنده دار هستند.

سریال درد دارد لایه های متفاوتی دارد؛ هم ادای دینی به نظام سلامت است، هم توصیفی عمیق از یک ارتباط عاطفی و هم تصویری از شخصیت مردی که تمام تلاشش را می نماید تا با همۀ وظایف خرد و کلان خسته نماینده ای که دارد خودش را سر پا نگه دارد. بازی بن ویشاو بسیار عالی و ماهرانه است. ارتباط او با بیماران از یک طرف و رابطه اش با دستیارش شروتی (آمبیکا مود) از طرف دیگر جنبه های متفاوت شخصیت آدام را نشان می دهند.

شخصیت آدام در این سریال کاملا مثبت نیست. او برخی وقت ها آدم تند و تلخی است، اما در عین حال مهربانی هایش نسبت به بیماران و شوخی های گیرا و بامزه اش شخصیت او را دوست داشتنی می نمایند.

جهت داستانی سریال بیشتر از هر چیز متمرکز بر شکایت یک بیمار از خطای پزشکی آدام است. ماجرای این شکایت که در انتهای قسمت اول اتفاق می افتد در سایر قسمت ها ادامه پیدا می نماید. این مسئله ای است که همۀ خستگی ها و مسائل آدام را تشدید می نماید و البته کشش داستان را هم بیشتر می نماید.

  • بازیگران: بن ویشاو (Ben Whishaw)، آمبیکا مود (Ambika Mod) و دیگران
  • امتیاز: 8.7/10

منبع: empireonline.com

منبع: فرارو
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2281

به "درد دارد؛ ترکیبی از کمدی و تراژدی در کار روزمرۀ یک پزشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد دارد؛ ترکیبی از کمدی و تراژدی در کار روزمرۀ یک پزشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید