رئیس جمهور اندونزی خواهان تأسیس کارخانه فراوری خودروی برقی شد

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، وی در مصاحبه خود گفت اندونزی به جای اینکه صرفاً از منابع طبیعی این کشور برای ساخت باتری استفاده کند، خواستار ایجاد زیست بوم عظیمی از خودروهای الکتریکی است.

رئیس جمهور اندونزی خواهان تأسیس کارخانه فراوری خودروی برقی شد

او بعلاوه گفت اندونزی در حال آنالیز وضع مالیات بر صادرات نیکل در امسال برای افزایش عایدی است. مقامات قبلاً گفته بودند که این اتفاق ممکن است در سه ماهه سوم امسال میلادی رخ دهد.

رئیس جمهور و مقامات ارشد دولتی اندونزی اوایل امسال میلادی با بنیانگذار شرکت تسلا، دیدار هایی داشتند که طی آن آنها از او خواستند که این کشور آسیای جنوب شرقی را به عنوان قطب فراوری خودروی برقی و ساخت باتری ها در نظر بگیرد.

تسلا قراردادهایی به ارزش حدود 5 میلیارد دلار برای خرید فرآورده های نیکل از شرکت های فرآوری نیکل که در جزیره سولاوسی اندونزی فعالیت می نماید، منعقد نموده است. از نیکل در باتری های لیتیومی تسلا استفاده خواهد شد.

از جمله شرکت های دیگری که در این زمینه در اندونزی سرمایه گذاری نموده اند یا سرمایه گذاری برنامه ریزی شده خود را برای فراوری خودروهای برقی در اندونزی اعلام نموده اند می توان به شرکت های ژاپنی تویوتا، میتسوبیشی و هیوندای کره جنوبی اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 مرداد 1401 بروزرسانی: 28 مرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2346

به "رئیس جمهور اندونزی خواهان تأسیس کارخانه فراوری خودروی برقی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور اندونزی خواهان تأسیس کارخانه فراوری خودروی برقی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید