رشد فوق العاده توسعه 5G با یک میلیارد کاربر تا خاتمه سال

به گزارش بارازعلی، زومیت نوشت: تا خاتمه امسال، یک میلیارد نفر امکان استفاده از اینترنت پرسرعت 5G را خواهند داشت؛ اگرچه ممکن است هزینه هایی به همراه داشته باشد.

رشد فوق العاده توسعه 5G با یک میلیارد کاربر تا خاتمه سال

اریکسون، سازنده تجهیزات مخابراتی در آخرین گزارشش می گوید، تا انتها سال یک میلیارد مشترک در سراسر دنیا به 5G متصل خواهند شد؛ درحالی که نسل چهارم اینترنت بی سیم، تا به امروز دراختیار بیش از پنج میلیارد مشترک قرار گرفته است. اریکسون پیش بینی می نماید که رشد 4G تا انتها سال به اوج خود می رسد و 5G برای جایگزینی استانداردهای ارتباطی رایج رقابت می نماید. نزدیک به 35 درصد از کاربران تلفن همراه در آمریکای شمالی تا انتها سال 2022 می توانند به نسل پنجم اینترنت متصل شده و از سرعتی بسیار سریع تر از اینترنت LTE بهره مند شوند؛ اما طبق گفته اریکسون، برای استفاده از آن باید هزینه بیشتری بپردازند.

بیشتر بخوانید:

عکس | مورچه ها خود را در شیر غرق می نمایند؟

عکس | زیبایی خیره نماینده پرندگانی که شکار انسان می شوند!

تصاویر | برابوس، ماشین مخصوص آن ها که بنز معمولی را نمی پسندند

اریکسون می گوید، 25 درصد از اپراتورهایی که 5G را در سطح دنیای ارائه می نمایند، نزدیک به 40 درصد هزینه بیشتر دریافت می نمایند و به نظر می رسد این موضوع در ایالات متحده به ماجرایی پیچیده تبدیل شده است. در Verizon که یکی از بزرگ ترین اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهنده اینترنت دنیا محسوب می گردد، کاربران برای دسترسی به باند میانی 5G، به طرح نامحدود پریمیوم احتیاج خواهند داشت؛ چراکه سرویس های نامحدود مقرون به صرفه تر آن، سرعتی مشابه LTE ارائه می دهند.

از سوی دیگر، تمام سرویس های T-Mobile نیز شامل 5G میان باند می گردد؛ اما افرادی که از ابتدایی ترین طرح آن یعنی Essentials با قیمت 60 دلار در ماه استفاده می نمایند، همیشه درمعرض اولویت بندی داده ها قرار می گیرند و هنگام ترافیک شبکه، سرعت پایین تری دریافت خواهند کرد. این در حالی است که با پرداخت هزینه 85 دلاری، می توانند از طرح Magenta Max برخوردار شوند که مقدار مصرف کاربر و ترافیک شبکه، تأثیری در کاهش سرعت آن نخواهد داشت.

اریکسون می گوید، روند استفاده از سرعت اینترنت برای ترغیب مشتریان به پرداخت هزینه بیشتر ادامه دارد. از طرفی، این قیمت گذاری ها رو به افزایش است و 24 درصد از کسانی که از اینترنت 5G برخوردار هستند، از آن برای ایجاد انگیزه در مصرف نمایندگان جهت استفاده از سرعت بالاتر و پرداخت هزینه بیشتر بهره می برند. براساس گزارش اریکسون، انتظار می رود امکان استفاه از 5G برای بسیاری از کاربران فراهم گردد، اما باید برای پرداخت هزینه های این فناوری نیز آماده باشند.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 آذر 1401 بروزرسانی: 14 آذر 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2395

به "رشد فوق العاده توسعه 5G با یک میلیارد کاربر تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فوق العاده توسعه 5G با یک میلیارد کاربر تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید