ساخت اولین برج پرنده نگری کردستان آغاز شد

به گزارش بارازعلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از آغاز عملیات اجرایی اولین برج پرنده نگری استان در حاشیه دریاچه زریبار مریوان خبر داد.

ساخت اولین برج پرنده نگری کردستان آغاز شد

به گزارش دنیای سفر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، یعقوب گویلیان روز شنبه 4 اردیبهشت ماه 1400 در بازدید از این پروژه گفت: این برج با متراژ 27 متر زیربنا به منظور توسعه سایت پرنده نگری و صنعت گردشگری مریوان و در راستای معرفی پرندگانی که در محدوده دریاچه زندگی می کنند، ساخته می شود.

او با اشاره به اینکه یکی از راه های حفاظت از محیط زیست و پرندگان نادر محدوده دریاچه زریبار، آشنایی و شناخت بهتر مردم از آنها است گفت: این برج اولین برجی است که بصورت تخصصی برای معرفی پرندگان در دریاچه زریبار مریوان راه اندازی خواهد شد که می تواند زمینه حضور هدف مند گردشگران داخلی و خارجی بیشتری در پسا کرونا در شهرستان مریوان را مهیا سازد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان دریاچه زریبار مریوان را بعنوان قطب گردشگری استان عنوان نمود و اضافه نمود: امکاناتی که در مرحله اول برای این سایت در نظر گرفته شده شامل تلسکوپ ها، سیستم رایانه، اینترنت و ... است.

یعقوب گویلیان گفت: سایت پرنده نگری دریاچه زریبار پس از تکمیل به منظور بهره برداری به دهیاری روستای ینگیجه واگذار خواهد شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1841

به "ساخت اولین برج پرنده نگری کردستان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اولین برج پرنده نگری کردستان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید